Zitten de ogen in het pakket? Ziet er werkelijk heel mooi uit

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De ogen zitten in het pakket. er zit echter een nadeel aan; de pin aan het oog is plat en is 1 mm breed, dus dat zou betekenen dat je een gat moet boren van 1 mm waardoor het gat aan de zijkanten zichtbaar blijft en dat vind ik dus niet mooi. Daarom heb ik de pinnen smaller gemaakt tot ong.0,4 mm aan de bovenkant en taps naar onderen toe zodat ik de gaatjes een stuk kleiner kan maken en ze daarom niet meer opvallen. Ik boor nu een gaatje van 0,3 mm en doe een héél klein beetje slow-zap op het puntje waarna ik ze met een klein hamertje voorzichtig op hun plaats tik,Zitten de ogen in het pakket? Ziet er werkelijk heel mooi uit![]()
Je bent al een stuk verder op weg dan ik zo te zien en gekozen voor blauw en een wit onderwaterschip, ziet er goed uit voor een 1e bouw pakket,Ik heb een paar oogjes geplaatst op het achterdek, mijn kleurstelling is iets anders, mijn eerste bouwpakket. Dank zij Piet kan ik het goed volgen.
Je bent al een stuk verder op weg dan ik zo te zien en gekozen voor blauw en een wit onderwaterschip, ziet er goed uit voor een 1e bouw pakket, [emoji106]
Jos, je hebt de regelingen niet goed zitten bij het galjoen, de bovenste op de tekening bij de blauwe pijl loopt met een bocht tot onder het ornamentje aan de knecht en de regeling die naar de drukker van de kraanbalk loopt zit er niet op (rode pijltjes). De onderste regeling zit wel goed.
OK, dan begrijp ik het. Het zal ook niet meevallen om dit in de juiste vorm te krijgen, als je het roodgloeiend maakt dan word het messing zacht en kun je het na afkoelen makkelijk buigen. Helaas ben ik er nu nog niet aan toe, maar als ik zover ben dan laat ik het wel zien.Klopt Piet, na 5 pogingen was ik het zat en heb het met 2 steunen geprobeerd, bij het buigen van de stangen ging het steeds de mist in, misschien heb jij hiervoor ook een oplossing![]()
Dit is natuurlijk ook een mogelijkheid en iets simpeler om de ornamenten op het hek te plaatsen i.p.v. op de wulf, dan hoef je ze niet te buigen
Het maakt niets uit hoor, als er bepaalde dingen niet helemaal gaan zoals het moet, het is tenslotte je 1e model en de Royal Caroline is nou niet bepaald het makkelijkste model om mee te beginnen, het model heeft de hoogste moeilijkheid graad en van foutjes leer je meestal het meestNu begin ik het te begrijpen, "met het buigen van de ornamenten", nog veel herstelwerk aan de winkel, geeft niet is voor mij, als nieuweling in de scheepsbouw, een mooie uitdaging, bedankt Piet.