Royal Caroline 1749 - Kitbashing - Werfregister

Dag 216: 23/04/2021 1u00

De 4e leuningpaal vorm gegeven.
IMGP4693.JPG

De trappen voor aan de binnenzijde gemaakt van de materialen in de kit, ingekort op het gewenste aantal treden (3).
IMGP4694.JPG

Sjieke trapjes, je Caroline komt er toch wel op heel wat punten anders uit te zien als die ik gebouwd heb, ik heb me grotendeels aan de beschrijving in de kit gehouden, met een klein beetje van mezelf.

@pietsan Niks mis met out -of-the-box bouwen, spaart jezelf heel wat frustratie. En vermits ik nooit zo strak zal kunnen bouwen als jij, ben ik verplicht om op een ander vlak een meerwaarde aan het model te geven, in dit geval door het elegantieniveau op te krikken aan de hand van het boek AotS. :)

Dag 218: 25/04/2021 0u40

De leuningpalen gelijmd met SLO-Zap en samen met de handrail gevernist met satijnglanzende “Lord Nelson authentic” vernis.

0,5 mm gaatjes geboord in de voetjes van de trappen.
IMGP4697.JPG

Totaalplaatje
IMGP4698.JPG

@walter10 Vond ik ook, maar ik denk dat de Koning niet veel op dit dek kwam, of het was bij het aan boord komen. Zijn verblijven geven rechtstreeks toegang tot het achterdek.
En om de pomp te bedienen konden de arme sloebers ook aan de binnenkant van de hendel staan.

Dag 220: 27/04/2021 1u00

Een stukje tape verticaal op de romp gekleefd net achter de achterste leuningpaal om de treden goed te kunnen uitlijnen en streepjes gezet voor de horizontale uitlijning. De 6 treden aan elke zijde met SLO-Zap gelijmd op de romp,
IMGP4700.JPG

en in de kleur van het achterliggende rompdeel geschilderd.
IMGP4701.JPG

4 stukjes hennepkleurig koord van 0,5 mm voorzien van een platte knoop en beide einden gezekerd met een vleugje roze Zap CA-lijm. Aan de kant met de knoop afgesneden tot vlak tegen de knoop en de andere zijde licht schuin afgesneden. De koordjes langs onder door het gaatje in de voet van de trapjes gestoken en van binnen uit door het gaatje in de kop van de leuningpalen.

Dag 221: 28/04/2021 1u00

Gaatjes van 0,5 mm geboord links en rechts van de voorlaatste trede. Uit messingdraad 0,4 mm oogboutjes geplooid met een ronde bektang en gepatineerd.

De oogboutjes in de gaatjes gelijmd met een weinig SLO-Zap.

De trapjes aan de binnenzijde tegen de verschansing gelijmd. Een (nep)oogsplits in de koordeinden gelegd en met een bindsel aan het oog aan de buitenzijde bevestigd.

IMGP4702.JPG

Dag 224: 01/05/2021 1u10

Leuningpalen op lengte gezaagd en met een vijl de hoeken afgeschuind. Boven en onder een gaatje van 0,5mm geboord en onderaan een messing pin in gelijmd. Gaatjes van 0,5 mm geboord in het dak van de statiekajuit.

Dag 225: 02/05/2021 0u30

5 gaatjes in de handrail geboord en een messing nagel in gestoken. Railing met de hulp van legoblokken haaks op de voorzijde van de statiekajuit gelijmd met een vleugje SLO-Zap.

Leuning voor het trapje met 2 treden op zelfde wijze samengesteld en geplaatst.
IMGP4706.JPG
IMGP4707.JPG

Back