Vervolg van de rolpaardensaga
Dag 210: 12/04/2021 01u50
De zijkanten van de rolpaarden bijgevijld en geschuurd. Proef opstelling van een rolpaard gemaakt, valt te laag uit, lopen komen niet aan de onderrand van de geschutsopeningen.
Dag 211: 13/04/2021 01u00
Vandaag geknoeid in Artcam. Zijkanten van de rolpaarden een beetje vergroot en gespiegeld zodat ik in 1 commando beide zijden kan frezen. Freesproef is rampzalig, de eerste keer travelt de freeskop naar de andere kant van de freestafel, en bij een 2e poging met hetzelfde bestand is de positie goed, maar probeert de frees door de tafel te frezen, veel te laag. Morgen, fris maar eens de freesbestanden nog eens bekijken
Dag 212: 14/04/2021 0u30
Vandaag nog maar eens geknoeid in Artcam. 3e (links) en 4e proef (rechts onderaan) zijn niet goed, maar de 5e proef (bovenste)geeft voldoening. Werkzaamheden onderbroken wegens het overlijden van mijn mammie deze avond.
Dag 213: 16/04/2021 1u00
Weer wat gestoeid in Artcam, het ontwerp nog wat bijgewerkt rond de assen, en proefjes gefreesd in noten. De schuine kanten recht geschuurd en de uitsparingen geruimd.
Dag 214: 21/04/2021 0u35
Ik zit te spelen met het idee of ik die stukken voor het rolpaard niet beter kan laseren dan frezen. Ik kan de tekening bezorgen aan de bevriende handelaar die al stukjes gefreesd heeft voor de Victory, maar het zou nog leuker zijn mocht ik dat zelf kunnen doen op mijn CNC3018 met de bijgekochte 7W-laser. Alle tutorials ten spijt, ben ik er echter nog niet uit hoe ik die aan de praat krijg, en welk vermogen en snelheid nodig is om 2 mm noten door te laseren.