Het is raar dat de motor zo heet wordt na 80 seconden.
Vraag is alleen of de as vast gaat lopen omdat de motor heet wordt of wordt de motor heet omdat de as vast gaat lopen.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat de assen bij de SK3-5065 een probleem gaven, dus ik denk dat de motor gewoon te heet wordt.
En als de motor echt zo heet geworden is dat je hem niet meer vast kon houden dan zou hij nu best wel eens stuk kunnen zijn, gedemagnetiseerd.
Dan kom je in een vicieuze cirkel.
Omdat de magneten niet meer goed zijn neemt je stroom toe en wordt je motor warmer, waardoor je magneten verder demagnetiseerd worden, waardoor je stroom weer toeneemt, etc...
Maar laten we er vanuit gaan dat alles nog alles nog OK is..
Staat je timing niet te hoog, dan stijgt je motortemperatuur ook.
En hoe heb je je stroom gemeten?
Is die echt 70A want niet elke stroomsensor is betrouwbaar.
Als je koeling wilt is een turbospinner inderdaad de beste oplossing.
Je moet dan wel aanzuigopeningen in je romp maken.
Een turbospinner zuigt lucht uit de romp, dus de luchtstroom is tegen de vliegrichting in.
Je moet dan ook je spant aanpassen zodat de lucht goed door kan stromen.
Maar bij 70A, 80 seconden motorloop en dan een paar minuten rust zou de motor niet zo heet mogen worden.
Koeling is dan enigszins overbodig.
Ik vind trouwens 13,5 kilo en dan zo'n 1800 watt minimaal.
Ik ben nu met een Mistral bezig, die gaat met elektroaandrijving ongeveer 8 kilo wegen en daar gaat al ruim 2000 watt in.
Dan gaat ie onder een hoek van ongeveer 30 graden omhoog.
GJ
Vraag is alleen of de as vast gaat lopen omdat de motor heet wordt of wordt de motor heet omdat de as vast gaat lopen.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat de assen bij de SK3-5065 een probleem gaven, dus ik denk dat de motor gewoon te heet wordt.
En als de motor echt zo heet geworden is dat je hem niet meer vast kon houden dan zou hij nu best wel eens stuk kunnen zijn, gedemagnetiseerd.
Dan kom je in een vicieuze cirkel.
Omdat de magneten niet meer goed zijn neemt je stroom toe en wordt je motor warmer, waardoor je magneten verder demagnetiseerd worden, waardoor je stroom weer toeneemt, etc...
Maar laten we er vanuit gaan dat alles nog alles nog OK is..
Staat je timing niet te hoog, dan stijgt je motortemperatuur ook.
En hoe heb je je stroom gemeten?
Is die echt 70A want niet elke stroomsensor is betrouwbaar.
Als je koeling wilt is een turbospinner inderdaad de beste oplossing.
Je moet dan wel aanzuigopeningen in je romp maken.
Een turbospinner zuigt lucht uit de romp, dus de luchtstroom is tegen de vliegrichting in.
Je moet dan ook je spant aanpassen zodat de lucht goed door kan stromen.
Maar bij 70A, 80 seconden motorloop en dan een paar minuten rust zou de motor niet zo heet mogen worden.
Koeling is dan enigszins overbodig.
Ik vind trouwens 13,5 kilo en dan zo'n 1800 watt minimaal.
Ik ben nu met een Mistral bezig, die gaat met elektroaandrijving ongeveer 8 kilo wegen en daar gaat al ruim 2000 watt in.
Dan gaat ie onder een hoek van ongeveer 30 graden omhoog.
GJ