Peters hermione la fayette

De zijgalerij op de replica ziet er zo uit

Artsania Latina heeft hiervoor een paar stukjes triplex geleverd, die om de uitstekende draagdekjes gebogen zouden moeten worden,, maar daar zijn dan twee opties mogelijk:

A: of de draagdekjes zijn te klein, of
B: de stukjes triplex zijn veel te groot

Ik heb een paar stukjes Balsa genomen, die tussen die dekjes gepropt, en het schip over de schouder gegooid.

Nu heb ik dus een zijgalerij die ongeveer in model is, aan beide zijden redelijk symmetrisch, en dit ga ik verder aankleden.
Het raam wat op de replica net voor de galerij zichtbaar is, zit bij mij helaas wat verder weg, maar dat is niet een ramp, want de replica ligt toch niet bij mij in de vitrine :p:p

Het is allemaal nog dry-fit, dus het bovenste dekje wat ik er bij op maak ( PIJL ) om wat extra hoogte te krijgen, moet nog op juiste hoek geplaatst worden

Tot de volgende keer

Ja ja en morgen maar weer mopperen dat die schouder zo zeer doet :rofl::rofl:

Maar het ziet er goed uit zo Peter :thumbsup::thumbsup:

Maar als je dan de detailfoto's bekijkt, dan ziet het er zo uit.

Met andere woorden, ik denk dat ik de zooi er weer van af sloop.
Ik weet dat detail foto's onverbiddelijk zijn, maar dit is zelfs mij wat te gortig.
Ik loop hier helaas tegen een aantal beperkingen aan, die dit nog wel aardig beïnvloed hebben. iets minder zicht, trillende handen, en de kleinste stukjes zijn zo klein dat ze intussen overal liggen, en het tapijtmonster verslindt ze iedere keer weer

In feite heb je voor dit soort kleine latjes nauwelijks lijm nodig Peter, een minuscuul puntje lijm is al ruim voldoende omdat er geen spanning en/of kracht op komt. Je kan de latjes met gewone houtlijm op het folie plakken, een puntje met een tandestoker is al genoeg. Mocht je dan toch nog wat lijmresten zien dan is dit vrij makkelijk weer te verwijderen, wat met slowzap of sec. lijm niet meer mogelijk is. dus als je het gaat slopen (:(), probeer dat dan eens. Ik heb voor de raampjes van de Amphion op de verticale latjes zelfs helemaal geen lijm gebruikt, maar ze gewoon op maat gemaakt en tussen de kozijntjes geklemd. Succes, jou inmiddels kennende zal het uiteindelijk wel goed komen :).

Met houtlijm, zoals Piet voorstelt, of PVA-lijm (gewone witte knutsellijm) kan je de lijmvlekken voor het drogen wegnemen door er met een vochtig penseel over te gaan.
Is het nog mogelijk de folie te vervangen?

Is het nog mogelijk de folie te vervangen?

Zo, ik kan weer op het netwerk komen.
Twee stroomonderbrekingen gehad gistermiddag, en toen was mijn netwerk in de hobbel, dus dat moest eerst even weer verholpen worden.

Maar ik ga dat inderdaad nu met gewone houtlijm doen Herby, de folie heb ik wat geschuurd, en weer zwart gemaakt, dat kan ik er helaas niet meer afnemen, dus hier moet ik het mee doen.
Ik ga vanmiddag voor de herkansing:p:p

Eigenlijk wel jammer dat je weer in de sloopmodus was, zo erg zag het er toch niet uit?
Maar als je zelf niet tevreden bent dan is dat inderdaad de enige oplossing.
Ik weet er nu zo ongeveer alles van !
Succes met de 2e poging

Back