Het is alweer 2,5 week geleden dat ik wat op getikkeld heb, en ik moest das boot al weer van het derde blad afpeuteren. het gaat hier snel momenteel.
Ik ben intussen bezig geweest met de ramen van de kapiteinscabine, en hier zitten ze er dry-fit in.
Ook het roer is aan de beurt gekomen, dit is wat Artesania aangeleverd heeft.
Hier heb ik met een paar zaagsnedes de diverse planken gesimuleerd, het onderste hoekje is weggehaald, zodat hij in de hak van de achtersteven past, en aan de kant van de Hermione is het roer wat schuin weggeschuurd, zodat ze draaien wil.
De roerpennen heb ik in de vingerlingen gesoldeerd, en het geheel heb ik aan het schip gehangen, helaas heb ik geen foto's van dit alles genomen, dit ben ik helaas vergeten
Hierna zijn de versierselen onder de zijgalerij aan de beurt gekomen, de eerste foto hiervan is het houten blokje wat ik ongeveer het model heb gegeven van het zamak onderdeel van Artesania, wat er nog even bijligt
Toen dit geregeld was, moest er natuurlijk ook nog een tweede komen, voor de andere zijde van het schip, en hier is het begin daarvan te zien, voordat ik deze een beetje gelijk had aan de eerste , was ik al weer wat gemopper en gepruts verder trouwens
Zo moet het versiersel ongeveer op de zijgalerij komen,
Maar toen kwam het grootste werk, want op de replica zat hier nog wel wat houtsnijwerk op.
Dit heb ik niet geprobeerd exact te kopiëren, want dat is een onmogelijkheid op 1,5 vierkante centimeter, maar ik ben wel wat met mijn freesje aan het fruttelen geweest, en het ziet er nu zo uit.
Ik heb hem even met een stukje plakband aan de galerij gehangendus hij zit niet helemaal op de juiste positie, maar het gaat even om de gedachte
En omdat het schip nu nog op de kop kan liggen, er moesten nog twee poorten in het verwulf gemaakt worden. Ik heb eerst geprobeerd om ze enkel in te kerven, maar dit vond ik niet een heel groot succes, en aangezien de Admiraal dit ook afkeurend bekeek, heb ik ze er helemaal uit gesneden.
Daar moet nu nog een vervolg met twee poortdeksels op komen natuurlijk
Dit was het weer voor nu, tot de volgende keer