Peters hermione la fayette

Inderdaad Heinrich, ik zag zojuist mooie schrijfblokjes met een heel mooi pakket voorbij komen, inclusief twee hele mooie bijbootjes.:):)

Omdat de bijbootjes die bij het pakket van Artesania zitten mij niet aanstaan,

Hierom heeft admiraal @*Hans* mij een heel leuk doosje gestuurd, waar ik nu al een ruim weekje mee aan het stoeien ben

Hierin zitten twee hele leuke bijbootjes, die je natuurlijk wel op de goede manier in elkaar moet zetten.
Het grootste bootje ben ik mee begonnen, de spantjes in elkaar, en de bovenste twee plankjes heb ik erop gezet.

En toen kwam ik er dus achter dat ik achterste spantje niet helemaal goed had zitten, dus dat heb ik eerst maar weer gedemonteerd.
Ik heb gelijk van het kleine bootje het spanten raampje in elkaar gezet, dus hier liggen ze lekker naast elkaar

Toen het spantenraam van de grote bijboot goed in elkaar zat, ben ik haar gaan beplanken, en dit is inderdaad een leuke knutselarij, wat ik al verwacht had.

Toen ik haar in elkaar had moesten de hulp spanten eruit, dus de bovenkantjes wat los gesneden, het tangetje erop, en toen kwam er een zeer afkeurende blik van een der poezenbeesten,

En waarom die afkeuring??? wel het volgende gebeurde dus

Dat heb ik eens even goed aanschouwd, en ik kwam tot de conclusie dat dit absoluut niet mooi, of de bedoeling was.

Nu zaten er in de bouwdoos van de Hermione nog een paar mooie Sapellie plankjes, waar ik die straks voor nodig ben weet ik nog niet, maar dat merk ik dan wel weer, en daar heb ik een paar nieuwe spantjes van gemaakt.
Eerst geprobeerd om het spul te buigen, maar zo een kort bochtje over de brede kant van de plank gaat niet zo heel gemakkelijk, dus toen maar met het schuurpapiertje aan de gang, en nu ziet het er zo uit.

Dit ter inspectie voorgelegd aan de directievleugel, en het eerst was, dit is niet mooi.
Veel te veel verschil met de andere spantjes. ( had ik zelf ook al geconstateerd trouwens), dus nu wordt de hele boot voorzien van nieuwe spanten.
Houd mij leuk van de straat zo.
Hoi Peter,
Hier ook kleine bootjes, schrijfblokjes, katten inspectie, loeplampen, restauratie tijdens nieuwbouw ......
Die kleine bootjes gaan mooi worden, daar ben ik van overtuigd.
Gr. Peter

Even een kleine update, van de grote bijboot is mijn plakfout hersteld, ik heb nu alle spanten vervangen, wat nog wel een heel gefriemel was, want heel groot zijn ze niet.
Maar goed, ze zitten erin, en er hoeft nu niks meer uitgebroken te worden.
Het ziet er nu zo uit

Het laatste spantje aan spiegelzijde heb ik veiligheidshalve maar met het freesje weggehaald, en het laatste spantje aan boegzijde laat ik denk ik zitten, dat wordt een mooi kastje om de lunchpakketjes in te doen :p:p

Dus nu rustig verder gaan met de sloepjes, en ik zat van de week te kijken bij de Bol, naar het boek van Peter Dorleyn, en de directievleugel zegt vind je dat een mooi boek??
Twee dagen later werd hij dus al bezorgd. En inderdaad, een heel mooi boek

Gek dat het daar relatief goedkoop verkrijgbaar is. Vrijwel overal lees je dat het uitverkocht is, ik vroeg me af of het wel een goeie versie is. Als dat zo is ga ik het ook aanschaffen denk.

@jean41 Jan, het verschil is waarschijnlijk dat de dure versies van de eerste of de tweede druk zijn.
Bol heeft de nieuwe uitgaven van 2018 voor die prijs. Daar zullen vast veranderingen in zitten, maar het blijft een prachtig boek, vol wetenswaardigheden.

Dat sloepje is heel mooi gerepareerd zo Peter, het is maar goed dat Marijke over je schouder meekijkt zie je wel.. :thumbsup::worship::thumbsup:

Felicitaties aan Marijke met de promotie! Zij is indferdaad een admiraal wat gewild is onder haar personnel. En de sloepje het nouw lekker opgeschiet - mooi zo.

@Heinrich, ik heb de felicitaties doorgegeven aan de kersverse Admiraal Heinrich, en zij heeft haar dank hiervoor geuit.
En het sloepje schiet nu inderdaad lekker op:):)

Ook namens mij de felicitaties voor de Kersverse admiraal,( heeft wat lang geduurd , maar toch:rolleyes:)

sloepjes zien er prima uit Peter :thumbsup:

Nadat de ravage van mijn plakfout opgeruimd was, en de spanten erin zaten, heb ik bij de boeg en het hek wat zit- en opruim hoekjes gemaakt, dit is onder het toezicht van 2 van de onder admiraals gebeurt, zoals jullie in de volgende foto's kunnen zien.

Dit is ook een van de redenen dat het niet zo heel snel gaat bij mij. op deze foto's lijkt het of ze er rustig bij liggen, en dat is nu ook wel zo, maar meestal gaat het iets anders.

Na deze actie, heb ik de bankjes geplaatst, en ook de boorden heb ik erop geplakt, dus het bootje ligt er nu zo bij.

Op de foto's zag ik dat de bankjes niet allemaal zitten zoals dat zou moeten, maar ik haal ze er niet meer uit weg. wat ik nog wel ga doen, is even een fijn stukje schuurpapier er over heen halen, wat de huid lijkt wat draderig geworden te zijn.
De verdere aankleding wacht ik nog even mee, nu eerst het kleine bijbootje verder afmaken.

Back