Die hoogtemeters verlopen waarchijnlijk gewoon vanwege de meteorologische verandering van luchtdruk.
Deed die van mij bij het testen en instellen ook. Gistermiddag zag ik ongeveer 1 meter per minuut verloop.
Big deal, zit je er na een kwartier 15 meter naast... Is in de echte luchtvaart met barometrische hoogtemeters ook zo...
Maar dat is dus ook gelijk een reden om die stallwaarschuwing niet aan de hoogte te koppelen.
Want als je een middag met dalende luchtdruk hebt, krijg je na dat kwartiertje vliegen dus pas een waarschuwing als je reeds 10 meter inder het maaiveld zit...
Wat ik al zei, ik denk dat ik gewoon de stallsnelheid op zoek, en de waarschuwing actief maak van stallsnelheid tot 5 km er boven of zo.
Ik bedoel, lager dan de stallsnelheid is die waarschuwing overbodig. Als je dan nog niet in de gaten hebt dat er iets mis gaat helpt er niks meer want dan val je al...
Mischien is 5 km te weinig marge, maar dat is dus iets wat ik veilig op 100 meter hoogte kan uitzoeken.
Gelijk maar even doorgepakt, en ook een pitotbuis onder de BigLift gehangen.
Ik zag het niet zitten om de neuslijst open te slopen, ook al omdat de telescopische plaatsing zoals in de ogar neus, hier niet mogelijk is (hoe peuter je dat ding weer naar voren als je er niet bij kan?). Dus maar aan de strut. Ik hoop alleen dat hij voldoende ver van de propwash zit (ongeveer 15 cm buiten de propcirkel)
De reparatie was reeds aanwezig toen ik de BL kocht, daar heb ik maar gebruik van gemaakt om de drukslangen door de vleugel te leiden. Zaagtandjes op een lang stuk 8 mm buis aangebracht, en in de boormachine een "kanaal" door de ribben geboord. Ging vlekkeloos.
De verschildruksensor vlak bij de vleugelwortel in de romp geplaatst.
Twee slangetjes die opgestoken en losgetrokken moeten worden tijdens opbouwen en afbreken, het is niet anders...