Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat vind ik een vreemd verhaal.Verder is het zo dat niet NATO militaire GPS bij een versnelling van 4g of meer er mee ophoud. Dit is een 'veiligheid'heids aspect om gebruik in terroristische raketten te voorkomen.
De berekening wordt vanaf 4g gestopt. Wat er meteen daarna wordt berekend kan dus zeer grote afwijkingen hebben.
Dat vind ik een vreemd verhaal.
GPS satellieten zenden volgens mij alleen maar. Een GPS ontvanger is alleen een ontvanger, die stuurt niets terug naar een satelliet. Het lijkt me kinderspel om zelf een ontvanger te ontwikkelen die het tot 100G gewoon blijft doen. De satellieten hebben geen idee wie het signaal oppakt en er iets mee doet. Hoe zouden ze dan willen voorkomen dat er toepassingen zijn die ook bij 4+G positie kunnen bepalen?
Geen idee, eerlijk gezegd, maar mijn gevoel zegt me dat hij het gewoon blijft doen. Ik denk niet dat de berekening er echt mee stopt, maar gewoon vreselijke (voorgeprogrammeerde?) afwijkingen gaat geven.Wat gebeurt er als de versnelling eerst boven de 4G komt en er daarna weer onder? Blijft hij dan uitgeschakeld?
Nee... is het niet.
Een GPS meet tijdverschillen. DAT is een "instantane" meting. Raar woord, ik prefereer de term rechtsstreekse of directe meting.
(1) ...
(2) Designed for producing navigation results above 60,000 feet altitude and at 1,000 knots velocity or greater;
(3) ...
We verschillen van mening, Brutus. Ik weet precies hoe het werkt (mijn vak) maar hanteer blijkbaar een andere definitie. Geeft niks. Ik probeerde toe te lichten waarom de hoogtemeting onnauwkeurig is en het apparaat zich zo gedraagt.
Voor mij zijn de meeste instrumenten indirect, zeker als je richting radar metingen gaat is dat net zo ingewikkeld en indirect. Maar je hebt wel gelijk dat het bij gnss complex is met veel storende factoren. Het probleem van bootjes aan de grond door een niet nauwkeurige meting ligt echter niet aan het principe van GPS maar aan de imementatie en weergave in een (te) goedkoop navigatie apparaat. Idem voor de slordige snelheidsweergave van de meeste consumenten GPS chips.
Iedereen gebruikt tegenwoordig GPS, is min of meer verplicht. Veel mensen zijn er niet blij mee.De 1 op 1 vliegerij gebruikt ook GPS dacht ik.
Dat vind ik een vreemd verhaal.
GPS satellieten zenden volgens mij alleen maar. Een GPS ontvanger is alleen een ontvanger, die stuurt niets terug naar een satelliet. Het lijkt me kinderspel om zelf een ontvanger te ontwikkelen die het tot 100G gewoon blijft doen. De satellieten hebben geen idee wie het signaal oppakt en er iets mee doet. Hoe zouden ze dan willen voorkomen dat er toepassingen zijn die ook bij 4+G positie kunnen bepalen?
En vandaag was het echt superschitteren vliegweer, de Ogar heeft ongeveer 45 minuten vliegtijd gescoord.
Gister rol en richting gekoppeld, 1:1. (rudder blijft onafhankelijk stuurbaar maar rol neemt rudder mee), en dat maakt van het ene moment op het andere de Ogar een single stick kist... Ik kan het niet verklaren, maar ze blijft nu veel beter rechtuit lopen, rolt makkelijker in en uit de bocht en heeft veel minder de neiging de bocht in te rollen. Zou niet moeten mogen (het mag aerodynamisch geen verschil maken of beide stuurfuncties afzonderlijk in de neutraalstand blijven staan, of gekoppeld in diezelfde neutraalstand blijven staan, en ik kan ook écht wel twee sticks tegelijk ongeveer even ver dezelfde kant uit duwen...).
Nou, tsja... ik ben vanuit de heli's an sich wel gewend met rudder mee te sturen, want daar MOET je wel... Dus ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dat an sich wel kan.Ik denk dat dat laatste in de praktijk toch moeilijker is dan je denkt (hoopt).
Het koppelen van wat richtingsroer met rol doe ik ook, levert een perfect synchroon gedrag op én het levert minder weerstand dan het negatieve gier-rol-moment via differentiatie op te lossen.
Dat dus... Ik heb het echt over "na een bocht recht leggen, en dan de sticks loslaten"...Dan moet je echt de stick(s) helemaal fysiek loslaten