Indoorvlieger
Forum veteraan
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren heerlijk gevlogen met mijn Solo Pro, maar aangezien mij al langere tijd opviel dat de uitslagen van de swashplate erg verschilden (kon veel naar rechts, weinig links, veel naar voren, weinig naar achteren) besloot ik mechanisch te gaan trimmen. Allemaal prima gelukt en aangezien ik nu behoorlijk moest bijtrimmen met de zender ben ik het subtrim-menu ingegaan en begon met trimmen. Dit ging best goed totdat opeens 1 servo (voor/achter) vast zat, voorzichtig met de hand losgedraaid en de servo sprong weer naar het midden. Sindsdien reageert deze servo alleen helemaal niet meer op mijn zender. Eerst dacht ik dat de servo misschien kapot was maar hij reageert (corrigeert) wel als je met de hand aan de swashplate zit...
Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Zelf ben ik bang dat er iets met de print aan de hand is, of zou het aan mijn zender kunnen liggen (heb al wel opnieuw 'gebind' en heb ook al de 'calibration mode' geprobeerd).
Alvast bedankt!
Als de servo te lang heeft vastgezeten, kan er wat kapot zijn. Algemene tip, bij trimmen, let op of de servo's niet te dicht bij de eindstops komen met stick in uiterste stand. Als je geluk hebt kun je een vastgelopen servo bijtijds "bevrijden" maar als je minder geluk hebt brandt er wat door. Zoals het nu lijkt weet de servo nog wel zijn middenstand te herkennen, en "protesteert" hij als je aan de swash zit, maar krijgt hij geen stuursignaal meer van de ontvanger door, waardoor hij in het midden blijft. Ik denk dat het een nieuwe ontvanger gaat worden, of een losse heli erbij, en deze dan voor reserve onderdelen houden.