Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ik heb gevonden wat met de zware crash kapot is gegaan.
Het was niet zo opvallend zichtbaar .Namelijk de twee pennen op de kop waar de rotorbladen over geschoven zitten zijn afgebroken.
Een tijdelijke(?)herstelling uitgevoerd.Namelijk de kop doorboord waar de pennetjes zaten en een metalen pennetje(nagel 2mm dik)in gelijmd.Beetje uit balans nu,maar met een stukje tape op een blad is hij zo goed als trillingvrij,en hij vliegt weer.(yess:D)

Het was niet zo opvallend zichtbaar .Namelijk de twee pennen op de kop waar de rotorbladen over geschoven zitten zijn afgebroken.
Een tijdelijke(?)herstelling uitgevoerd.Namelijk de kop doorboord waar de pennetjes zaten en een metalen pennetje(nagel 2mm dik)in gelijmd.Beetje uit balans nu,maar met een stukje tape op een blad is hij zo goed als trillingvrij,en hij vliegt weer.(yess:D)
Heb k ook gehad ;) Na nog s opstijgen kwam dit zo los dat k nog meer schade heb gedaan lol. Ook niet op gelet. Er zijn veel DIY upgrades hiervoor tevinden hoor! :) Je hebt dit goed opgelost ;) Maar k zou mss wel een klein beetje de pinnetje links rechts even lang maken en afslijpen zodat de balans een beetje hersteld is.

Heb k ook gehad ;) Na nog s opstijgen kwam dit zo los dat k nog meer schade heb gedaan lol. Ook niet op gelet. Er zijn veel DIY upgrades hiervoor tevinden hoor! :) Je hebt dit goed opgelost ;) Maar k zou mss wel een klein beetje de pinnetje links rechts even lang maken en afslijpen zodat de balans een beetje hersteld is.

Ja,dat afslijpen ben ik nog van plan.Je moet al snel handelen als je de lijm erop doet(loctite)en eens gelijmt is het moeilijk meten,een paar tiende mm meer naar een kant kan al teveel zijn.Maar begin eens te meten welke kant er wat af moet.Normaal zou het toch de kant met de tape moeten zijn.En ach,als ik nog eens wat stuk heb bestel ik er een nieuwe kop bij.Kost bijna niks.;)

Prima manier om dit te repareren. Het stond dacht ik ook al in de FAQ, maar waarschijnlijk in het nog niet vertaalde (sorry.. ) gedeelte.

zo heb ik het idd ook gedaan, al de 2e keer dat het gebroken was.

mijn CA is wel héél snel droog. ik had een minuscuul drupje op het gaatje gedaan, ik schuif mijn metalen pinnetje erin en het was al droog voor ik het er helemaal had doorgeschoven of perfect recht kunnen zetten.... gelukkig was het recht en diep genoeg zodat de heli weer goed vloog.

spijtig genoeg is er nu een draadje aan de staartrotor gebroken 1 van de 2 héél dunne juist op het punt waar die uit de staart komt, is het te repareren of gewoon een nieuwe staartset halen? hoe zou ik dit kunnen voorkomen in de toekomst? mss een drupje lijm op het uiteinde als bescherming

Niks Sorry maatje,jij doet als zoveel voor ons beginnelingen:thumbsup:

Dank je. Er gaat ook best wel tijd in zitten om de Engelse versie up to date te houden. En met de Bravo SX, en de nieuwe ontvanger die daarbij is geintroduceerd, ontstaan ook weer nieuwe vragen. Zo kun je de RX-01 blijkbaar niet met subtrim de staart minder naar rechts trimmen. Bij een aantal Bravo SX heli's heb je daardoor tijdens de vlucht al snel de trim voor de staart vol naar links staan, en met subtrim krijg je dat niet weg. Naar rechts werkt subtrim wel. En zo zijn er meer recente weetjes. Dus voor wie de meest recente versie van de FAQ wil zien blijft het advies om naar RCgroups te gaan voor de Engelse versie. Is er iets niet duidelijk, en nog niet vertaald, schroom niet het te vragen.

Ik heb de staart rotor gelijmd, en ik heb het zo precies mogelijk gedaan, maar ik hoorde toch een lichte brom van de instabiele luchtverplaatsing.
Morgen wil ik (als ik de nieuwe staart rotor binnen heb) het in een gymzaal gaan proberen, en vooral het uit trimmen.
Bij een volle accu heb ik veel trim nodig op de rudder (linker stick op de TX), ik wil dan de reset mode gaan uitproberen, goed idee??

Verder zou het misschien handig zijn om te vermelden in de faq, dat na een val of het oppakken aan de tail vanuit je koffertje, het kan zijn dat de tail boom wat naar achteren verschoven kan zijn en er daardoor wat speling naar links en rechts ontstaat wat natuurlijk niet de stabiliteit ten goede komt, als je de tail boom voorzichtig weer terug schuift is het probleem verholpen :D
Uiteraard zullen de doorgewinterde ervaren vliegers dit weten, maar ik kwam er achter toen ik mijn NE aan het "bestuderen" was ;)

Ik ben mezelf nu helemaal scheel aan het lezen in de FAQ van Indoorvlieger, nogmaals dank voor al je moeite die je hier in wilt stoppen, en dat je iedereen zo vriendelijk wilt helpen, echt tof!!

Groet Gerard

de ene tailboom zit in het ene chassis strakker dan in de andere. Ik heb een tailboom die bijna niet in een chassis past.

Het bijtrimmen van de rudder is met een gebalanceerde rotor minder nodig. wat je zelf al aan geeft; jouw huidige staartrotor heeft een knappe onbalans.

Ha Serum,
Klopt, maar ja het was ook een gelijmde, als het goed is krijg ik vandaag nieuwe binnen :D
Wat me overigens opviel, dat toen ik hem uit de doos haalde en op wilde stijgen dat ie echt als een gek naar links trok, niet een beetje maar wel een meter of 2, is dat normaal?

Ik heb een veertje onder de swashplate gemaakt. De besturing is nu veel directer en feller. De heli "valt" nu bij stickinput niet meer pas 0,5 seconde na de stickinput naar de gestuurde richting. Dit gaat nu heel geleidelijk en er is minder stickinput nodig om in de aangegeven richting te vliegen. Daarom heb ik, voorlopig, voor indoor, de mode teruggezet van advanced naar normal.

We is het zo dat je meer moet sturen om op één plek te hooveren.

Ik heb het veerstje zodanig lang gemaakt dat de swasplate net niet meer vrij kan bewegen.

Welke bolletjes gebruiken jullie op de swashplate? De binnenste of de buitenste.

Bert

Mensen, wat een vreselijke lol en plezier heb ik vanavond gehad!! :D
Eerst twijfelde ik aan de Solo Pro en vroeg ik me echt af of ik geen vreselijke miskoop heb gedaan!
Maar vanavond was het zover, we konden in de gymzaal van een school waar ik als vrijwilliger werk!
Eerst heb ik met alle geweldige tips die ik hier gekregen heb, het machientje in de vrije ruimte goed getrimd.
Daarna hem het luchtruim ingestuurd, en wat een geweldig dingetje is dit toch!
Dit ding is gewoon gemaakt om in een open grote ruimte te vliegen, pas dan komt de ware aard van het beestje naar boven.
Zo, wat kun je met dit ding vreselijke stunts uit halen, echt heel spectaculair.
Eigenlijk is dit ding niet gemaakt voor in de huiskamer, tuurlijk het kan wel, maar komt ie niet tot zijn recht.

Uiteraard ook wat vlieg oefeningetjes gedaan, waarbij me opvalt dat bochten naar links veel moeilijker zijn dan naar rechts.
Het moeilijkste is het wennen aan mode 2, waar ik al een maand in mode 3 vlieg, is dus een flinke omschakeling.
Ook het netjes landen (waar ik ook zo gek op ben) is een heel stuk moeilijker, maar na wat oefening gaat dit ook al een stuk beter!

Ik heb nog wel een probleem waar jullie goeroe's mij vast wel mee kunnen helpen:
Als ik de zender in sport stand zet en ik geef een keer vol gas naar voren blijft de servo vast zitten en komt ie niet meer terug.
Dat is natuurlijk heel erg vervelend, hoe kan ik dit oplossen?

Mensen, wat een vreselijke lol en plezier heb ik vanavond gehad!! :D
Eerst twijfelde ik aan de Solo Pro en vroeg ik me echt af of ik geen vreselijke miskoop heb gedaan!
Maar vanavond was het zover, we konden in de gymzaal van een school waar ik als vrijwilliger werk!
Eerst heb ik met alle geweldige tips die ik hier gekregen heb, het machientje in de vrije ruimte goed getrimd.
Daarna hem het luchtruim ingestuurd, en wat een geweldig dingetje is dit toch!
Dit ding is gewoon gemaakt om in een open grote ruimte te vliegen, pas dan komt de ware aard van het beestje naar boven.
Zo, wat kun je met dit ding vreselijke stunts uit halen, echt heel spectaculair.
Eigenlijk is dit ding niet gemaakt voor in de huiskamer, tuurlijk het kan wel, maar komt ie niet tot zijn recht.

Uiteraard ook wat vlieg oefeningetjes gedaan, waarbij me opvalt dat bochten naar links veel moeilijker zijn dan naar rechts.
Het moeilijkste is het wennen aan mode 2, waar ik al een maand in mode 3 vlieg, is dus een flinke omschakeling.
Ook het netjes landen (waar ik ook zo gek op ben) is een heel stuk moeilijker, maar na wat oefening gaat dit ook al een stuk beter!

Ik heb nog wel een probleem waar jullie goeroe's mij vast wel mee kunnen helpen:
Als ik de zender in sport stand zet en ik geef een keer vol gas naar voren blijft de servo vast zitten en komt ie niet meer terug.
Dat is natuurlijk heel erg vervelend, hoe kan ik dit oplossen?

Ja, vliegen met deze micro blijft het leukst als je de ruimte hebt om te vliegen. Als buiten de wind gaat liggen, gaat het bij mij kriebelen om buiten lekker wat rondjes te vliegen. Binnen kan ook, maar je weet wat je mist als je geen ruimte hebt om lekker los te gaan. Binnen oefen ik dan ook vaak op netjes landen en opstijgen, en bochtjes links. Achtjes in de huiskamer gaat me net te ver, dat lukt me alleen met de Bravo SX.

Bochten naar links gaan inderdaad wat lastiger. Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat alleen maar naar rechts sturen de heli ook naar voren laat gaan. Met links gebeurt het tegenovergestelde. Je kan bochten naar links met hogere snelheid makkelijker maken door iets roll links te sturen, en een tikje meer gas kan ook helpen. Let wel op dat bij hogere snelheden de heli vanzelf naar rechts wil, omdat de linkerzijde van de rotor meer lift krijgt dan de rechterzijde. Dit komt omdat het blad links naar voren gaat, en dus snellere lucht "ontmoet" en het blad dat naar achteren gaat door minder snelle lucht beweegt.

Met "sport stand" bedoel je volledige uitslagen, dus volle cirkel op het zenderdisplay, neem ik aan? Het vastlopen van de servo is te voorkomen door de uitslag iets te beperken middels EPA. De engelstalige FAQ op RCgroups is daar het meest duidelijk over, aangezien ik daar laatst ook bij heb kunnen zetten welke trim knop je moet gebruiken om de uitslag te vergroten of verkleinen.

@Be-el: Ik gebruik altijd de buitenste balletjes, dus maximale uitslag.

Laatst bewerkt:
Leuk om te horen dat je er zo'n schik van hebt, kan niet wachten totdat het windstil en beter weer is. Wat betreft je servo probleem; tijd om je te verdiepen in de EPA afstelling!

Is er ook een manier om de EPA settings terug te krijgen naar fabrieks settings ofwel een complete reset te geven?

Alvast dank,
Gerard

Is er ook een manier om de EPA settings terug te krijgen naar fabrieks settings ofwel een complete reset te geven?

Alvast dank,
Gerard

Niet dat ik weet. Maar in jouw geval zijn de fabrieksinstellingen niet goed, dus helpt dat ook weinig. Kijk goed welke servo richting aanpassing nodig heeft, en welke stick en trimknop je moet indrukken om de uitslag in de "probleemrichting" iets in te perken.

Alvast dank,
Gerard

Op de print is ergens een kopereilandje met de benaming RST. Zou van Reset kunnen zijn. Maar of je dit punt nu laag of hoog moet maken?

Bert

Niet dat ik weet. Maar in jouw geval zijn de fabrieksinstellingen niet goed, dus helpt dat ook weinig. Kijk goed welke servo richting aanpassing nodig heeft, en welke stick en trimknop je moet indrukken om de uitslag in de "probleemrichting" iets in te perken.

@Indoorvlieger:
Ik zal even heel eerlijk zijn, ik heb een stomme fout gemaakt merk ik nu!

Gisteren heb ik de trim reset gedaan, maar later wilde ik hem nog even fine tunen, ik heb hem toen al (per ongeluk dus) in de EPA mode gezet, en ben toen aan het trimmen gegaan, gelukkig alleen de voor en achteruit.
Dus fabrieks-settings zouden in deze wel helpen ;)

@Be-El,
Kan wel even kijken, maar zit daar een knopje ofzo??

Weer dank voor de hulp!

@Indoorvlieger:
Ik zal even heel eerlijk zijn, ik heb een stomme fout gemaakt merk ik nu!

Gisteren heb ik de trim reset gedaan, maar later wilde ik hem nog even fine tunen, ik heb hem toen al (per ongeluk dus) in de EPA mode gezet, en ben toen aan het trimmen gegaan, gelukkig alleen de voor en achteruit.
Dus fabrieks-settings zouden in deze wel helpen ;)

@Be-El,
Kan wel even kijken, maar zit daar een knopje ofzo??

Weer dank voor de hulp!

Per ongeluk in EPA mode? Je moet toch een extra handeling verrichten om daarin te geraken, namelijk de akku even eruit en er weer in als je al in sub trim mode bent gegaan? Weet je zeker dat je niet gewoon flink in de subtrim mode hebt lopen klikken, waardoor de trims verkeerd staan? Wat doet je heli nu dan?

Per ongeluk in EPA mode? Je moet toch een extra handeling verrichten om daarin te geraken, namelijk de akku even eruit en er weer in als je al in sub trim mode bent gegaan? Weet je zeker dat je niet gewoon flink in de subtrim mode hebt lopen klikken, waardoor de trims verkeerd staan? Wat doet je heli nu dan?
Nu begin ik te twijfelen, maar volgens mij heb ik idd de accu er even uitgehaald, teveel in een paar dagen gelezen denk ik :(
Ik ging toen trimmen, en het viel me toen op dat er niets gebeurde met de trims.... daarna verscheen het probleem dat de servo bleef hangen.

De heli hangt nu vrijwel stil in de lucht als ik de controllers los laat, helt over naar rechts maar dat schijnt normaal te zijn toch?
Verder kan ik achteruit veel minder snel dan vooruit (korte servo slag)

Alvast weer dank!

Back