Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Even een vraagje tussendoor...
Gisteren heerlijk gevlogen met mijn Solo Pro, maar aangezien mij al langere tijd opviel dat de uitslagen van de swashplate erg verschilden (kon veel naar rechts, weinig links, veel naar voren, weinig naar achteren) besloot ik mechanisch te gaan trimmen. Allemaal prima gelukt en aangezien ik nu behoorlijk moest bijtrimmen met de zender ben ik het subtrim-menu ingegaan en begon met trimmen. Dit ging best goed totdat opeens 1 servo (voor/achter) vast zat, voorzichtig met de hand losgedraaid en de servo sprong weer naar het midden. Sindsdien reageert deze servo alleen helemaal niet meer op mijn zender. Eerst dacht ik dat de servo misschien kapot was maar hij reageert (corrigeert) wel als je met de hand aan de swashplate zit...

Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Zelf ben ik bang dat er iets met de print aan de hand is, of zou het aan mijn zender kunnen liggen (heb al wel opnieuw 'gebind' en heb ook al de 'calibration mode' geprobeerd).
Alvast bedankt!

Als de servo te lang heeft vastgezeten, kan er wat kapot zijn. Algemene tip, bij trimmen, let op of de servo's niet te dicht bij de eindstops komen met stick in uiterste stand. Als je geluk hebt kun je een vastgelopen servo bijtijds "bevrijden" maar als je minder geluk hebt brandt er wat door. Zoals het nu lijkt weet de servo nog wel zijn middenstand te herkennen, en "protesteert" hij als je aan de swash zit, maar krijgt hij geen stuursignaal meer van de ontvanger door, waardoor hij in het midden blijft. Ik denk dat het een nieuwe ontvanger gaat worden, of een losse heli erbij, en deze dan voor reserve onderdelen houden.

waar heb je dat filmpje staan? ( domme vraag)

Gyro instellingen staan op de ontvanger! Ik zou zeggen, verander de instellingen en zie wat je er van vindt. Mijn filmpje laat zien wat het doet, cw pyro gaat dusdanig dat wanneer je geen aileron correctie doet hij rap naar beneden gaat. Mijn filmpje is zonder enig vorm van aileron correctie

K heb nog s getest en der zijn inderdaad wel heel veel trillingen hoor ... :S Kan dit aan de Giro instellingen liggen ? of wat kan er nog zoal mislopen bij het vervangen van main shaft?

K heb nog s getest en der zijn inderdaad wel heel veel trillingen hoor ... :S Kan dit aan de Giro instellingen liggen ? of wat kan er nog zoal mislopen bij het vervangen van main shaft?

Voel je trillingen als je de heli vast houdt en gas geeft? Er kan weinig mis gaan, hooguit dat de schroefjes van de kop niet goed in de gaten in de as vallen, en de kop iets scheef zit. Even los draaien en weer om en om vast draaien. Of anders de kop 180 graden verdraaien op de as, soms werkt dat ook. Staartrotor anders misschien iets verbogen?

Eerst checken of alles mechanisch okay is. (en lopen de wieken nog wel recht of zit er een hoogteslag in?)

Kan zijn dat de trilling uit de staart of hoofdrotor komt. Als dit laatste het geval is, dan moet je eens een stukje plakband ( gewoon celofaantape) op 1 van de vleugels plakken.

K had al een stukje tape op een vleugel gehangen voorheen. Toen ik dit verwijderde en op de andere kant plakte was het al minder. Alles ziet er oke uit voor de rest. Mijn tandwiel dat onderaan de as zit loopt niet 100% recht meer. Dit heb ik een beetje teruggezet. Ik denk dat ik morgen alles idd nog s losschroef en her in elkaar zet.

bekend probleem ;)
probeer:
RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli

**** EPA, or End Point Adj. ****
Lees eerst goed door en kijk goed naar welke T1, T2 ,T3 en T4 zijn! en probeer enkel die te gebruiken van die 1ne servo! zet je stik naar beneden en gebruik de juiste T om de servo naar beneden te zetten. Zelfde voor boven.

Helemaal top!
Ik wou alweer bijna een nieuwe bestellen maar naar wat prutsen met de EPA is het gelukt! :zon:

Waarschijnlijk is er iets misgegaan met het subtrimmen waardoor ik toen per ongeluk de EPA verkeerd heb afgesteld. Nu doet hij het weer helemaal perfect, heel erg bedankt voor jullie reacties!

Helemaal top!
Ik wou alweer bijna een nieuwe bestellen maar naar wat prutsen met de EPA is het gelukt! :zon:

Waarschijnlijk is er iets misgegaan met het subtrimmen waardoor ik toen per ongeluk de EPA verkeerd heb afgesteld. Nu doet hij het weer helemaal perfect, heel erg bedankt voor jullie reacties!
Dat is mogelijk ja ;)! Ook kan het zijn dat hij een klapje heeft gehad en hierdoor je Servo in de volledige eindstand terecht is gekomen. Heb ik ook voor gehad. Belangrijkste is dat je hem heel snel doet beseffen dat hij niet door kan draaien. Anders brand hij door. Dat heb je goed gedaan door hem een handje te helpen ;)!

Pffffff jullie maar lekker kletsen over jullie solo pro's...... ;)
Ik heb Zondag de heli besteld bij Toprc, maar nog niet binnen.... :mad:
Heb ook geen tracking nummer gehad, heb ik over gebeld, moest een support ticket voor aan laten maken (dus maar gedaan) zou er binnen een half uur (was vandaag 13:30) reactie op komen..... zit nu nog te wachten... en nog steeds geen tracking nummertje.... :(
Waar is mijn solo pro :confused:

Heeft iemand van hier misschien ook onderdelen voor de Solo Pro bij HK besteld en heb ik zijn pakketje nu? Kreeg vanmiddag een pakketje, maar van de inhoud klopte weinig. Ik had van alle onderdelen 1 exemplaar besteld, maar kreeg nu maar een paar onderdelen en dan meerdere exemplaren. Heb bijvoorbeeld 4 hoofdrotors gehad, 1 besteld, staartset en hoofdmotor e.d. helemaal niet gehad... :confused:

Ben ik niet gewend van HK moet ik zeggen.

als er 10 lipo,s bij zitten kon het van mij zijn.
Ik wacht ook op een pakket, maar ik denk dat mijne pas vrijdag aankomt

Gisteren ook de bestelling van HK binnen gehad en die klopte ook. Lijkt me dat ze hun pakjes allemaal op zelfde dag verzenden! :p

Ga vandaag maar weer eens bellen met Toprc (3e keer pas). kijken of ze een tracking nummer kunnen geven.
Tjee dat het zo moeilijk is om 1 web bestelling goed af te handelen zou zijn had ik niet gedacht...

Heb ik nog een Solo pro vraagje, past de canopy van een SX op een Solo Pro?

Nee, af te raden deze canopy te gebruiken; te zwaar en je moet eigenlijk de volgende onderdelen gebruiken;

Sx tail
Sx motor
Sx canopy
Sx chassis
Sx landinggear

Heeft iemand van hier misschien ook onderdelen voor de Solo Pro bij HK besteld en heb ik zijn pakketje nu? Kreeg vanmiddag een pakketje, maar van de inhoud klopte weinig. Ik had van alle onderdelen 1 exemplaar besteld, maar kreeg nu maar een paar onderdelen en dan meerdere exemplaren. Heb bijvoorbeeld 4 hoofdrotors gehad, 1 besteld, staartset en hoofdmotor e.d. helemaal niet gehad... :confused:

Ben ik niet gewend van HK moet ik zeggen.

Ik heb al diverse kleine orders bij HK besteld, maar tot nu toe alles prima kloppend. Wel moet je soms lang wachten als iets in backorder staat, maar dat heb ik voor de lage prijs wel over.

Ga vandaag maar weer eens bellen met Toprc (3e keer pas). kijken of ze een tracking nummer kunnen geven.
Tjee dat het zo moeilijk is om 1 web bestelling goed af te handelen zou zijn had ik niet gedacht...

Heb ik nog een Solo pro vraagje, past de canopy van een SX op een Solo Pro?

Niet zonder aanpassingen. De montage pennen op het frame van de SX zitten op een andere plek dan bij de Solo Pro. En je maakt de heli een stuk zwaarder, zonder de motor ook te vervangen heb je daarna een mooi ogende Solo Pro, die wat minder goed vliegt. Denk er ook aan dat je het landingsgestel zal moeten vervangen of aanpassen, omdat de battery naar achteren wijst bij de SX romp.

Probleempje met het trimmen, voor en achteruit.
Sinds gisteren kan ik de trim naar voor en achter ( rechtse handle , mode 2, indoor mode ) alleen maar naar beneden krijgen. Hij piept wel als ik hem naar voor klik maar in de display gebeurt er niks.
Staat nu in het midden en vliegt niet voor of achteruit voor zover ik kan met mijn beperkte skills kan zien. Heb het menu met het knopje achterop gevonden en alles gereset en toen stond alles in het midden maar het probleem blijft dat hij niet naar voor te trimmen is.
Is er nog een andere reset o.i.d. Ik had al wel gelezen dat je per trim kan stoeien maar daar moet je toch voor in de lucht zijn ?
Ik had ook gelezen dat iemand juist zijn indoor mode hierdoor kwijt was en dat wil ik liever niet. Graag nog een suggestie.

Ook goed nieuws, twee zwarte landingstelletjes zijn binnen. Eentje zit er al op gesoldeerd. De ander is voor reserve of eventueel voor aanpassing met het landingstel van een Syma 107 of V-max.
Het witte stel heb ik aangepast zodat ik mijn batterijtjes aan de net adapter van de Syma kan laden. De Syma laad ik via een US Net adapter dus hoef ik niet meer zo vaak batterijen te wisselen in de zender gaat wel hard zonder net adapter.

Xtreme Swash Guide en Metal Collar

Vandaag weer twee Xtreme Upgrades binnen gehad:D

De Metal Swash Guide
full

full

full

En de Metal Main Shaft Collar

full

full

De Swash Guide zit toch iets anders gemonteerd als ik dacht. Er zit een metale pinnetje in een van de gaatjes en de andere zijn gewoon open.

Overigens is de Collar van ander materiaal gemaakt lijkt het wel, het is wat donkerder van kleur. Ik gok zelf op titanium.

En zo ziet de heli eruit met alles Xtreme, morgen maar is vliegen verwacht niet veel verschil te merken.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, dat is echt geen titanium! Te duur en zwaarder dan aluminium. Het anodiseren van aluminium is moeilijk om ieder bad op dezelfde kleur te krijgen, daarom heb je kleurverschil.

Je kan het geanodiseerde vrij eenvoudig zilverkleurig krijgen, mocht je dat willen. Voor deanodiseren kan je caustic soda gebruiken. ( gootsteenonstopper )

Back