Indoorvlieger
Forum veteraan
Nee, dat is echt geen titanium! Te duur en zwaarder dan aluminium. Het anodiseren van aluminium is moeilijk om ieder bad op dezelfde kleur te krijgen, daarom heb je kleurverschil.
Je kan het geanodiseerde vrij eenvoudig zilverkleurig krijgen, mocht je dat willen. Voor deanodiseren kan je caustic soda gebruiken. ( gootsteenonstopper )
Ik meende me ook te herinneren dat mijn contactpersoon bij Xtreme zei dat de collar (dus die ring) geen titanium was.
Even gevraagd, het is aluminium met titanium kleur, dus ik had het goed onthouden, en serum zat ook goed met zijn antwoord.
@RemcoInc: Ik verwacht wel veel verschil, ten eerste in de vliegtijd omdat je een gram of 3 extra mee moet zeulen. En de hogere headspeed van de rotor die nodig is om alles te liften, zal de flybar meer autoriteit geven, wat ook voor een iets strakkere vliegbeeld moet zorgen. Ik denk dat je van de swash het meeste baat zal hebben, de kop heeft nog niet de nieuwe setup van de V-serie, en is in mijn ogen een achteruitgang wat dat betreft. Hij is wel loepzuiver, wat bij de plastic kop niet altijd het geval is helaas. Van de swash guide verwacht ik geen effect, hooguit dat je heli een paar jaar langer mee kan gaan, als je hem over 10 jaar nog vliegt. De metalen collar is sterker dan de plastic versie, en heeft nut als je veel aan je heli sleutelt, en niet steeds de plastic ring wil vastlijmen omdat hij weer open splijt bij het aandraaien.
Ik krijg binnenkort een nieuwe testversie van de flybar. Het carbon fiber loopt nu langer door in het middenstuk, om voortijdig breken bij een lichte crash te voorkomen. Ik ben benieuwd of hij daardoor echt duurzamer is geworden.
Laatst bewerkt: