Laten we het er maar op houden dat ik tijdens mijn eerste buiten vluchten nog wel eens een boom, of hoge brandnetels, op mijn pad ben tegen gekomen... ;-)
Walkera's schijnen wat kwetsbaarder te zijn, door hun wat hogere gewicht, en daardoor wat minder wendbaar dan de SP, maar de CB100 is wel een vrij stabiele heli, en met je Solo Pro ervaring erbij moet je een eind komen. Hier is een filmpje van een outdoor vlucht met de CB100:
[media=youtube]kUUHPB39ros[/media]
Ik heb trouwens een oplossing gevonden voor het zender probleem dat ik een aantal berichten geleden had gemeld. Dat de throttle op 100% bleef staan. Vandaag schoot me ineens te binnen dat ik een keer ergens wat had gelezen over een vastgelopen zender van de Solo Pro. Na wat zoeken vond ik die tip weer terug op Youtube: [URL="
- sbloccaggio radio nine eagles[/URL]
Sommige SP-vliegers hadden ineens dat hun zender alleen maar 3 streepjes op het display gaf en niet meer wilde "binden". Oplossing is dan beide sticks in te drukken en rond te bewegen. Dit schijnt een soort calibratie van de zender te zijn of zoiets. Degene die deze tip heeft geschreven is Italiaan of zo, dus zijn uitleg was niet goed te volgen. Hoewel ik nog wel een normaal display kreeg, en alleen throttle niet reageerde, heb ik dit toch als laatste redmiddel geprobeerd, en het bleek prima te werken. Eerst ging de zender in de "3 streepjes stand" en na nog een keer de procedure te hebben uitgevoerd werkte de throttle stick ineens weer normaal.
Ik had inmiddels de zender van mijn coaxje aan de Pro "gebonden" maar gelukkig is de zender van de Pro nu dus weer helemaal bruikbaar.
Het schijnt trouwens ook dat je het bijmixen van links aileron bij volgas vooruit, wat sommige revisies van de ontvangerprint hebben (gelukkig de meest recente niet meer) ook kan uitschakelen. Ik ga dat binnenkort eens testen want ik heb zo'n versie ontvanger, en door die mix is hij voor outdoor zo goed als onbruikbaar...