Nieuwe Walkera V120d02S v2

Dus jou is het wel gelukt Wim?
Ik heb net als Max van alles geprobeerd.
Morgen maar weer een nieuwe poging wagen.
Het zal en het moet. Haha.

Grtz Marco.

Eeeh Marco, bij de V120D02s niet want die heb ik nog niet binnen.

Maar zo gaat het wel bij de andere Devo-RXen
Ik neem aan dat het bij jullie ook zo gaat toch? En het maakt niet uit welke RX want ik het een 10, 8 en een 7 kanaalsRX in gebruik.

Dat is dus het rare Wim.
Bij al m'n RX'en kon ik een ID aanmaken. Incl Ladybird.
En kon zelf bepalen welke 6 cijferige 'code'.

Maar ik heb het nu voor elkaar. Hij doet het. :)
Eerst de RX2636H-D ontbind met de bindplug in de elev.
Daarna TX en RX aan en fixed ID aangemaakt.
Maar nu de 6 cijferige 'code' gebruiken die de TX aangeeft.
En klaar.

Grtz Marco.

Hoi Wim.
Ik heb me nog niet gewaagt aan dat Fixed ID.
Maar ben er sinds kort wel achtergekomen dat na de eerste keer binden met de V120D02S en Devo zender dat de zender elk daarop weer gevlogen Lipo packje NIET uit hoeft te worden gezet.

Ben van nature gewend na het vliegen, Lipo afkoppelen uit de heli halen en zender uitdoen.
Dan weer zender aan zetten en dan vers Lipo pack in de heli weer aansluiten om vervolgens weer te kunnen vliegen.
Ik deed nooit anders met de grote heli's.
Maar dat proces hoeft niet meer met deze Devo zender en Walkera BNF heli's.
Na eenmaal de eerste keer gebonden te hebben hoeft de zender vervolgens de vluchten erna NIET meer uit.
Het binden erna gebeurt dan ook in een oogwenk.
Vr Gr D

Hoi Erwin,

Ja heerlijk is dat toch!;) Je kan gewoon je zender lekker aan laten.
mijn eerste zender was een KDS en daar kon dat ook bij maar bij die Spektrum zenders kan het weer niet want dan bind hij niet goed....

Maar een Fixed-ID is zo aangemaakt hoor, Als je heli met de zender is gebonden laat je gewoon alles aanstaan (zowel heli als zender) Je gaat in je zendermenu naar "fixed-ID" en zet die op 'on" dan zie je de code die de zender geeft en druk op enter, en je bent klaar, dan zit die code in je ontvanger en herkennen ze elkaar direct:p
Je kan ook de code veranderen door een zelf verzonnen code.

Het voordeel van een fixed ID is, dat het binden nog sneller gaat.
Dus ook na het verwisselen van alleen de lipo.;)
En omdat er bij ons meerdere Walkera piloten zijn.
Leek mij zo'n fixed ID geen overbodige luxe.

Grtz Marco.

Heren.
Ik kreeg vandaag de Tail Blades binnen van een Walkera HM 4G6.
De witte met een schuine zwarte streep door het midden.
Het betreft deze: Walkera HM-4G6-Z-29/Tail Rotor Blades.

Deze Tail Blades zijn ook van plastik maar een stuk kleiner in formaat dan de stock Tail Blades van de V120D02S.
Ik wilde eens kijken wat deze doen.
Afgelopen middag deze Tail Blades op mijn V120D02S gezet en testgevlogen.
Ik moest iets met de gain in de zender omhoog om de staart strakker te houden tijdens pitch pumpen.
Maar kan zeggen dat de heli door deze bladen nog net iets lekkerder vliegt.Vind het toestel een nog strakker staart respons hebben nu.
Ik laat ze er daarom ook maar opzitten.
Voor degenen die het willen uitproberen: Google maar eens op bovengenoemde gegevens van deze Tail Blades.
Vr Gr D

Hoi Erwin. Laat ik nou net zulke blaadjes vorig jaar ook op m'n M120D01 hebben gehad.
Die zijn idd iets kleiner dan de stock blades.Walkera 4G6 Parts / Walkera 4G6S Parts HM-4G6-Z-29 Tail Blade - HeliPal
Het voordeel daarvan is, dat ze dus ook minder snel de grond raken.
Ideaal voor een indoor.;)
En net wat je zegt ging het met pitch pumpen niet helemaal goed.
Maar ja dat was ook nog met de orginele RX2616V in de M120D01.
Ben benieuwd hoe de RX2636H-D het met deze blaadjes zal gaan doen.
Ga ze dus weer zekers met de indoor gebruiken.

Grtz Marco.

Hoi Bernard. Je kan de M120D01 beter vergelijken met de V120D02.
De M120D01 is eigenlijk een luxere versie van de V120D02.
De aandrijflijn en de rotorkop zijn het zelfde. Alleen heeft de Rotorkop een ander kleurtje gekregen. En de M120D01 heeft standaard een zwaardere motor (de motor die nu standaard in de V120D02S V1/V2 zit).
En omdat de M120D01 veel op de V120D02 lijkt, kun je 'm ombouwen naar een 'S' versie. Zoals ik gedaan heb.
De rotorkop en de aandrijflijn van de V120D02S kun je zo, met hier en daar wat kleine aanpassingen, op de M120D01 zetten.

Grtz Marco.

Heren Walkera piloten.
Geniet van deze machtig heerlijke hobby.
We boffen maar dat we kunnen en mogen vliegen met deze pracht machines.
Vr Gr Erwin.

Met een beetje geluk ben ik vrijdag/zaterdag ook weer in de lucht ha ha. Toch een andere shop gevonden in ons buurland met voorraad :-) en heel snel onderweg ook....tegen normale verzendkosten waar in NL shops zelf nog meer vragen mmmmzzzz.

http://www.fun-and-media.de/

Status Datum
Bestellung ist eingegangen 24.10.2012 (18:36)
Gesehen 24.10.2012 (22:01)
In Bearbeitung 24.10.2012 (22:12)
Zur Lieferung fertig 24.10.2012 (22:12)
Ausgeliefert 25.10.2012 (08:56)

Mmmzz ik vind deze trouwens ook erg gaaf : https://shop.strato.de/epages/61094789.sf/secf93ea4e573/?ObjectPath=/Shops/61094789/Products/XCB140

Maar wel wat prijzig :)

Laatst bewerkt:
Ik heb een prop balancer gekocht, en als ik deze binnen heb ga ik als eerste de rotors van deze walkera die ik heb eens goed balanceren, kijken wat dit uitmaakt, meestal kan je aan het draaien al horen of zowel de main als de hek rotor netjes in balans zijn, dit ga ik ook doen bij mijn vliegtuigen zoals mijn E-Fligt Yak 54 die ik elk ogenblik verwacht:D

Uiteindelijk balanceren ze je nieuwe autobanden ook altijd, want anders trilt de boel gewoon, en wat trilt gaat een keertje stuk:rolleyes:
Daarom balanceren doet wonderen bij onze kleine hoogtoerige heli's ;)

Jan

Is dat niet heel makkelijk te testen door er 1tje uit balance te brengen met wat tape en dan eens kijken of ie echt zo gaat trillen :D ?

Probeer trouwens alvast de grips eraf te krijgen....pff wat zitten die schroefjes vast zeg..dit gaat een apart project worden denk ik. Ik heb 1 goede philips kruis en die ik aan de ander kant gebruik is een wat goedkopere maar ik kan met geen mogelijkheid de andere kant tegenhouden...dit gaat nog leuk worden :o

update : Echt onmogelijk...lijkt wel of ze die schroeven flink gelijmd hebben. Heb de hele rotorhead er nu af om meer kracht te zetten maar ik draai gewoon de schroeven stuk...piew. Denk dat ik dan maar de hele rotorhead ga vervangen...iemand hier wel eens die schroeven los gekregen ?

Iemand ook enig idee hoe die ronde bladestop vastzit ?

Laatst bewerkt:
Ja hoor, ik had een kapotte grip na een aanvaring. De boutjes van Walkere zijn aan de slappe kant, goed gereedschap gebruiken. Op het moment dat je denkt dat je boutje glad wordt een gewoon schroevendraaiertje gebruiken, dan kun je vaak net iets meer kracht zetten op wat er nog van het boutje over is. De juiste maat kruiskop helpt natuurlijk ook ;)

Mja het is goed gereedschap dacht ik ha ha en de kruisjes zijn echt precies het formaat van de schroefjes, de boutjes begeven het dan ook en niet het gereedschap dus zo vast zitten ze dus :p. Ik heb de kappotte grip er nu met een dremel afgeslepen en als het morgen niet lukt slijp ik er ook een schroefje af. Dan maar een nieuwe f-shaft erin :D. Ik ga het morgen eens proberen door de schroefjes eens warm te maken. Ik heb serieus geen idee hoe ze 2 van die kleine schroefjes zo vast hebben weten te krijgen zeg.

Eindelijk los.....maar door hem in de vriezer te leggen ipv warmte....pfffff ha ha eindelijk :-)

Owh en edit lol, die rotor head staat bij shops op de kop ha ha oeps

Laatst bewerkt:
Chips....vandaag weer heerlijk gevlogen met een beetje wind...tot ik crashte in het hoge gras mehhh, geen zichtbare schade...alles netjes heel. Maar nu een vreemd probleem. De elevator servo werkt niet meer en als ik bind zit er een soort twitch in alle servo's...tot hij gebonden is maar dan werkt de elevator servo niet meer. Alle servo's uitgewisseld en op de poort van alle andere werkt de elevator servo wel maar de ander servo's op de elevator poort ook niet meer :confused:. Wat kan dit zijn, receiver naar hemel ? Als ik de elevator niet aansluiten en bind hebben de andere servo's bij het binden ook een twitch tot hij klaar is maar daarna werken ze wel zoals het hoort.

:help: Het lijkt dus iets op de receiver board te zijn ?

Back