Nieuwe Walkera V120d02S v2

Tja ik ben er bang voor...man in reviews zie je mensen er mee tegen de muur vliegen en zo weer wegvliegen lol.....Nou ja nieuwe receiver besteld dan maar ;). Als die er is ga ik deze toch eens goed bekijken....heel vreemd dat 1 poortje gewoon niet meer werkt. Ik bestel er gelijk maar een mini cp bij :-) die is ook gaaf ha ha.

Afgelopen vrijdag, 2-11-12, plingplong de postboer! Daar kwam mijn verwachtte Walkera V120D02 V2 met DEVO 8S zender binnen. Gekocht bij eBay en geleverd via Hongkong. Dik €40 verzendkosten, en bij de deur nog eens ruim €24 te voldoen voor customs. Had ik gloeiendegloeiende een tweede mCPX voor gehad! Het was wat zwaarder omdat ik de set meteen in een aluminium koffer liet leveren. Leek mij handig voor transport.

Zoals ik al eerder opgemerkt heb is het bij mij zo dat als ik iets koop/krijg/uitkies enz. er iets aan moet mankeren. Zo ook hier!
Het pakket is onbeschadigd, evenals de alu koffer. Bij het openen blijkt dat de DEVO 8S antenne wat langer is dan de vooruitgesneden ruimte voor de zender, kennelijk voor de standaard DEVO 6 voorzien! De antenne is los in de koffer geflikkerd, en bij het dichtpersen is de driestandenschakelaar van de MIX gebroken! In welk van de drie standen is niet te achterhalen aangezien er geen beweging in zit. De heli, zender extra bestelde bladen en drie extra accu's zien er onbeschadigd uit.

Dan wordt het noodzakelijk de handleidingen van de DEVO 8S en de V120D02 V2 te lezen. Man man man, wat is de Spektrum 8S toch VEEL makkelijker! Maar goed, alles is wennen! In de instellingen die al standaard in de DEVO 8S zitten van de V120 blijkt de Throttle Hold onder de schakelaar Rudder te zitten, dus ik begrijp net als bij mijn Blade's dat deze schakelaar de motor uitzet als paniekknop! Nee dus! (Kan liggen aan dat ik niet weet in welke stand de MIXknop is afgebroken.)

Accu's geladen en omhoog! Meteen na het loskomen moet ik een tik naar rechts geven en de V120 hangt prachtig in het zwerk. (Huiskamerzwerk dus) Een ongelofelijk verschil van deze 6-as en de 3-as van de Blade mCPX! Hulde & champagne!

Op een gegeven moment kom ik te dicht bij mijn heerlijke zachte & comfortabele bank, en besluit om erger te voorkomen om snel de vlucht te stoppen. Stel je voor ongeveer 30 cm. boven de bovengenoemde bank en geen zin de rugleuning te raken. Dus de noodswitch! Niets dus, gewoon doorloeien! Dus dan snel gas eraf, maar toch met nog draaiende wieken op de bank gekomen. Na alle verhalen van crash en doorvliegen, was ik geheel vertrouwd, mede gezien de Blade heli's die ik vlieg, dat de schade er niet zou zijn.
Het resultaat was: twee gefuckte servo's en een tand op vakantie van de maingear! And the main gear was extra durable. Yeah! NOT!

Mijn probleem is nu hoe ik in zo mogelijk in Nederland de juiste servo's bestel en waar ik mijn garantie krijg om een DEVO lange driestandeschakelaar te krijgen wegens transportschade. Geen idee hoe ik dat moet aantonen.

Plussen en minnen tot nu toe:

Plus:
De enorme stabiliteit. Huiskamer geen probleem t.o.v. Blade mCPx.
Geen speling te vinden. Blade mCPx alleen maar!
Strak & exact van besturing.

Min:
Zwakke servo's waarvan de tanden loslaten als je een wind laat.
Superzwak hoofdtandwiel. Extra durable!

Bestaat er al iets in metaal?

De standaard servo's hebben 1 voordeel: je kan ze 1 maal repareren.
De tanden die breken zijn meestal die van de uitgaande as.
Sloop de servo open, haal het uitgaande tandwiel eraf, en zet het er 180 graden gedraaid weer op. Natuurlijk wel de gebroken tandjes opsporen & verwijderen.

@Tom Spijtig dat je pech hebt. Ja servos zijn misschien niet het sterkste punt maar bij mij was er pas eentje dood toen ik hem van 30mtr vol in de grond boorde. hier had ik een servo stuk en de stabalizer op de staart en vervolgens niks.
Een tandwiel stript bij draaiende motor dat is niks nieuws en niet toe te wijzen aan de 120 want ook mijn 500 strip je bij een crash. (overigens crashes dicht bij grond of bank in jouw geval geven meestal de meeste schade omdat alles nog vol draait)

Hoe je de garantie aan kan spreken voor de zender weet ik niet gewoon een dispute openen op ebay denk ik.

die 23Euro is normaal want als je de thread helemaal had gelezen had je gezien dat de meeste dit moesten betalen.

Maar kort om , je kan of servos kopen (3stuks 30Euro hiero , heb ik ook uit NL als in envelop past 2Euro verzendkosten ofzo of ophalen in dordrecht of schiedam afhankelijk van de tijd) of je kan gears kopen (5 sets 9euro hiero , en die heb ik ook) of natuurlijk beide.

Er zijn ook nog andere webwinkels die ze verkopen maar weet ff de naam niet misschien dat Chow of een ander het even kan zeggen.

Zou zeggen suc6 met je 120 en je hebt gewoon domme pech gehad.

gr,
DD

Dank voor je speurwerk Daviddutch!
Zijn de servo's echt € 31 voor 3 stuks? Er staat bij p/s wat per stuk of per set kan betekenen.

Maar hij vliegt weer! Prachtig stabiel en prettiger bestuurbaar dan de Blade mCPX.
Nu nog even uitzoeken waarom de throttlecut de motor langzaam laat lopen ipv uitschakelen.

Dank voor je speurwerk Daviddutch!
Zijn de servo's echt € 31 voor 3 stuks? Er staat bij p/s wat per stuk of per set kan betekenen.

Maar hij vliegt weer! Prachtig stabiel en prettiger bestuurbaar dan de Blade mCPX.
Nu nog even uitzoeken waarom de throttlecut de motor langzaam laat lopen ipv uitschakelen.

Hoi Tom,

servos zij idd +/- 31 Euro per 3stuks, zoals gezegd ik heb ze daar zelf vandaan, alleen ff van te voren vragen of het de lange of korte snoertjes zijn.

Voor wat betreft de TH die moet je configureren in het menu het is niet standaard dat motor uit gaat, gewoon heel de throttle curve op 0 zetten in TH mode, zelfde geld voor dat je de pitch in kan stellen in TH mode. succes ermee

Zo, een nieuwe driestandenschakelaar vervangen voor de defecte die bij ontvangst op de DEVO 8S zat. Alles werkt weer.

Met de heli's heb ik hetzelfde gelazer als vroeger met de vliegtuigen. Je komt er niet meer van af. Zijn er pillen cq. poeders tegen? Zal wel weer niet en zeker niet vergoed door de zorg!
Het jeukt zo.

Mijn probleem is nu hoe ik in zo mogelijk in Nederland de juiste servo's bestel en waar ik mijn garantie krijg om een DEVO lange driestandeschakelaar te krijgen wegens transportschade. Geen idee hoe ik dat moet aantonen.
Je had het beste direct bij het uitpakken foto's moeten maken of een filmpje en deze aan de verkoper moeten laten zien denk ik.

Morgen komt mijn nieuwe receiver hopelijk en dan kan ik ook weer gaan stunten ha ha. Mmm dounane ja :agrue:....ik had een mini cp meebesteld en de douane heeft er even 144,48 Euro bovenop gegooid....dus meer dan het pakket waard is....ok lol. Gelukkig mag ik van de verkoper in China het pakket gaan weigeren en dan sturen ze een nieuwe....piew.

Over die shop met die 3 servo's.....zijn dat die carbon blades van de M120D01 die ook op de V120 passen ?

http://www.rcholland.nl/M120D01/948/-HM-M120D01-Z-01---Main-blade.aspx

....zijn dat die carbon blades van de M120D01 die ook op de V120 passen ?

rcHolland » M120D01 » HM-M120D01-Z-01 - Main blade
Yep, die blaadjes passen ook op de V120D02S V2.
Alle mainblades van de V120 serie van Walkera passen.
Zo passen ook de mainblades van de Nine Eagles solo pro 180.
En die van de 130-X passen ook.

Voor losse servo's kun je ook hier terecht.
RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
De servo's van de V120D02 en V120D02S V1/V2 zijn het zelfde.

Grtz Marco.

Wanneer leren die helicopterboeren nu eens om rotorassen van koolstof te maken en niet van prettig buigzaam materiaal.

Nu heb ik een Zwalkera.

Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens waar de twee meegeleverde inbussleutels voor zijn bij de V120D02S?
Formaat Smurf, en ik weet niet waar ze in moeten!

In de buurvrouw of zo?

Weet iemand trouwens waar de twee meegeleverde inbussleutels voor zijn bij de V120D02S?
Formaat Smurf, en ik weet niet waar ze in moeten!

In de buurvrouw of zo?

Lol :P mmm nee die zaten er bij mij niet bij....misschien heb jij een special edition ha ha :p. Ik heb inmiddels de nieuwe receiver en de elevator werkt weer prima en ik weet nu waarom hij af en toe om zijn as begon te tollen...toch een tandje kwijt in de voorste gear maar ik heb voor de zekerheid ze alle drie vervangen. Maar man daar kan je echt de hele middag zoet mee zijn ha ha, dit is beter dan lego :). Heerlijk om het pinnetje uit de shaft te peuteren en dan de 2 tail gears...dat was een beetje alla doktor bibber ha ha. Nu weer een ander probleem met het slecht optoeren...pfffff, net nog een beetje met die collar aan het schuiven geweest maar nog niet echt een goed resultaat. Kan dit trouwens alleen aan de positie van die collar liggen ? Zowel de mainblades als de tail draaien prima als ik ze met de hand draai.

Lol :P mmm nee die zaten er bij mij niet bij....misschien heb jij een special edition ha ha :p. Ik heb inmiddels de nieuwe receiver en de elevator werkt weer prima en ik weet nu waarom hij af en toe om zijn as begon te tollen...toch een tandje kwijt in de voorste gear maar ik heb voor de zekerheid ze alle drie vervangen. Maar man daar kan je echt de hele middag zoet mee zijn ha ha, dit is beter dan lego :). Heerlijk om het pinnetje uit de shaft te peuteren en dan de 2 tail gears...dat was een beetje alla doktor bibber ha ha. Nu weer een ander probleem met het slecht optoeren...pfffff, net nog een beetje met die collar aan het schuiven geweest maar nog niet echt een goed resultaat. Kan dit trouwens alleen aan de positie van die collar liggen ? Zowel de mainblades als de tail draaien prima als ik ze met de hand draai.

Collar van de mainshaft moet gewoon strak tegen lager aanzitten(frame) geen speling dus op/neer in mainshaft, anders gaat hij over de tt gear slippen en gaat hij vanzelf weer draaien. En niet vergeten de schroefjes te voorzien van beetje locktite.

Waar maak je die schroefjes mee los en vast.......... :-)

Hoi David, met een schroevendraaier gaat het beste ha ha :-) maar ik gebruik loctite 243 normal.
Maar het is niet die collar, effe getest zonder staart en dan draait hij prima. Het zit em in de tailboom plaatsing denk ik. Ik denk dat deze zat zoals foto 1....maar omdat dat zo strak zat met de holder van de tailservo dacht ik dat hij zo hoorde te zitten als in foto 2, omdat hij er dan ook mooier in lijkt te vallen. Ik ga en zo weer eens in elkaar schroeven...eerst effe het staart tandwiel terugplaatsen :p.

1.jpg

2.jpg

Back