Nieuwe Walkera V120d02S v2

Heren.
Afgelopen middag op het grote veld met de V120D02S rondgevlogen.
Moest behoorlijk knuppelen, want er stond en stevig briesje op z'n tijd.
Maar thuisgekomen lag er een pakketje in de brievenbus.
Mijn bestelde Carbon Main Blades waren binnen.
Gelijk naar het kleinere veldje voor het huis getogen en daar die witte Carbon Main Blades uitgewisseld met de stock zwarte plastike die van nature erg buigzaam zijn.
Nog wat met delay en expo lopen pielen en toen de heli uitgetest.
Wat een verschil met de stock Main Blades zeg.
Veel fijner vind ik deze Carbon bladen.
De heli heeft een knetters strak vlieggedrag en wat doet zij het super.
Ik laat ze erop zitten en bij thuiskomst gelijk maar 2 setjes besteld om op voorraad te hebben.
Morgen maar weer lekker vliegen.
Vr Gr D

Ik moet even kijken hoe laat ik thuis ben van het werk dan morgen, als het redelijk op tijd is kom ik zeker even kijken :D. Welke blades zijn dat Dylan ? Zoiets : Xtreme Carbon Fiber Blade 140mm for 4G6 V120D02 ? Heb je die ergens in Nederland besteld ?

Hoi Schiksie.
Zou leuk zijn als jij langs kan komen op Ijseloord 2 zaterdagmiddag.
Met wat geluk zijn er de nodige Walkera Micro CP heli's te zien en te vliegen.
Ik heb de Cabon Main Blades besteld via Jade City in China.
Ook wel Terence genaamd.
Kijk dan eens onder het kopje: spare parts voor de M120D01 en dan helemaal onderaan.
Zijn Carbon bladen voor een actie prijs: 1 setje bladen voor 6 dollar.
Dat is wel een hele nette prijs.

Ik vind deze bladen om 2 punten fijn:
1: ze zijn wat zwaarder in gewicht dan de stock zwarte plastik blades.Hierdoor vind ik de heli op doorvlucht fijner vliegen want vond nogal dat de heli erg rap (iets te rap en te gemakkelijk) op doorvlucht snelheid was.
Met deze Carbon bladen wordt het toestel wat zepiger.Maar dat is wel een kwestie van smaak.
2: ik vind persoonlijk witte Main Blades het mooist.Want tijdens het viegen zie je met witte bladen de discvorm omtrek van de bladen veel beter dan met zwarte bladen.
Machtig mooi gezicht als zo'n heli dan langs komt zetten en de kop met bladen is dan goed zichtbaar.

Vr Gr D

Oja..............
Wat betreft vliegtijden.....
Ik ben er nu helemaal uit.
Ik vlieg 8 minuten rond.
Stevig doorvliegen en geen gemiemel met inhouden op het gas ofzo.
Na 8 minuten vliegen gaat er gemiddeld terug in het Lipo packje: 620Mah
Dat vind ik wel hele nette waardes.
En echt helemaal als je dat afzet tegenover een Blade 130-X qua vliegtijden.

Vliegmaatje van me heeft tegenwoordig mijn oude Blade 130-X.
Hij vliegt 3.30 minuten op die 2S Nano packjes.
Met zulke vliegtijden fladder ik met de V120D02S nog even flink door.Ha ha ha ha ha
8 minuten tegenover 3.30 minuten.Dat vind ik nogal een fors verschil.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Ik heb inmiddels ook de Carbon Tail Blades onderweg.
2 setjes om ook op mijn M120D01 uit te proberen en niet alleen op de V120D02S.
Zal voor het staart/vlieggedrag niet veel extra bieden denk ik, maar vind het optisch wel strak om zowel op de kop als op de staart dezelfde witte Carbon blades te hebben.
Ook een temperatuur sensor besteld om de warmte van de regelaar te kunnen monitoren via de telemetrie mogelijkheid die mijn Devo 8-s zender biedt.

Mag het eigenlijk niet zeggen, maar deze V120D02S bevalt me inmiddels al zo goed dat ik van plan ben om er een tweede van bij te bestellen.
V120D02S nummer 1 gebruik ik dan voor het sportieve ragwerk en V120D02S wil ik gaan gebruiken om 3D mee te kunnen leren vliegen.
Ik heb nu ± 25 vluchtjes erop zitten met deze V120D02S en heb gemerkt dat zij echt heel goed in staat is om inverted te worden gezet.
Ik merk het aan hoe de heli zich gedraagt en met stall turns gaat het zo makkelijk en zij houdt zich vooral strak in haar moves.
De staart is rete strak en houdt het goed bij.Nog geen 1 keer.Echt geen 1 keer de staartcontrole verloren door een move.En ik trek er toch behoorlijk aan.
Die 6-assen Gyro is meer dan toppie.
Daar waar mijn voorhene Blade 130-X nog wel eens de staartcontrole verloor als ik er hard aan trok in combinatie met wat wind erbij, houdt de staart het van de V120D02S helemaal bij.
Ik denk dat ze deze heli te goed hebben gemaakt.Ha ha ha ha.
En oja.......ben ook zo blij dat ik van die open servo's af ben die op al die Horizon Hobby Micro heli's zitten.
Niet dat die slecht werken, maar het ziet er gewoonweg niet uit.
En nog maar te zwijgen over vuil dat erin kan komen.
Open servo's............hoe verzinnen ze het!!
Vr Gr D

Heerlijk die Micro heli's.
Prachtig formaat voor mij om mee te vliegen op zowel grote als kleine veldjes.
En deze Walkera Micro's zien er ook nog eens gelikt uit.
Zit flink te surfen op het internet naar Upgrade parts en kan zeggen en is zat voor te koop.
Op RCGroups zijn zoveel tellende pagina's over de V120D02S geschreven dat er bijna geen doorkomen aan is.Ha ha ha ha
Upgrade parts niet om de heli een (nog) beter vlieggedrag te geven, maar meer voor de looks.
Want zelfs stilstaand zien dit soort Micro's er super uit.

Mijn M120D01 is echt een soort van Trex600 maar dan in 120 size formaat.
Wat een pracht heli om naar te kijken alleen al.
En het vliegt ook nog eens geweldig.
Echt een win win situatie zou Katja zeggen.

Zag daarnet Canopy's van het merk Fusano voor de V120D02S
Prijzig: 22 dollar ex verz.
Maar wel erug vet.
Vr Gr D

Ik was gisteren helaas pas op 15.30 thuis meh. Toen maar even hier buiten gevlogen....echt zo gaaf...alleen net in de keuken gecrasht..in een hover viel opeens de tail uit en begon hij om zijn as te draaien en sloeg een blade tegen de keukenstoel....blade zit nog geen krasje op maar de bladeholder brak af he he. En laat ik die nou net nog niet binnen hebben :(.

Potdomme..........dat is nou jammer.
Maar hoe kan dan plots in hoover jouw Tail uitvallen?
Daar moet een reden voor zijn.
Heb jij daar de oorzaak al van gevonden?

Kom net terug van het grote veld met vliegen met de vliegmaatjes.
Had de V120D02S en de QuadCopter bij me.
Stond iets wind maar de V120D02S gaat mij steeds beter bevallen.
Wat een heerlijk machine en ga haar steeds beter leren kennen.
Heb er nu 40 vluchten mee opzitten.
Nog altijd even strak vliegend alsdat zij uit het doosje kwam.
Iets wat ik van de Blade 130-X toen niet kon zeggen.
Vr Gr D

Ik heb het even erg druk met werk dus ben wat minder op het forum. Verder is het ook nauwelijks goed vliegweer.. Ik had bij het verwisselen van een wat opstandige lipo per ongeluk m'n kapje gesloopt. Niks wat je niet met plakband kunt oplossen maar toch even nieuwe besteld. Gelijk naast de groene ook de rode. Ik vlieg dus nu afwisselend van stemming de V120 in het rood of groen. Nu dus rood..

img0868ty.jpg

Over probleempjes gesproken: Mijn motor heeft last met op gang komen. Kan hij te strak staan of heb ik ergens teveel wrijving? Als hij op gang is komt hij gewoon op toeren, maar soms trek hij het niet om op gang te komen. Ook niet op verse accu overigens.

Als ik dan toch bezig ben: Is er ook een eenvoudige manier om te controleren of de pitch goed staat (op de helicopter bedoel ik)?

Hey Dozo. Dat de heli niet meteen optoerd kan meerdere oorzaken hebben.
De motor kan te strak op de maingear zitten. Of de collarring (de stelring op de hoofdas die boven tegen het frame aan zit) kan te strak zitten.
Pitch kan je controleren, door je gasstick in het midden te zetten in idle-up. Wel even de motor los koppelen.
En dan moet je nul graden pitch hebben. Zo niet? De linkjes van swashplate naar bladeholders inkorten of langer maken.
Als je verder niets in de zender veranderd hebt. Staat het 9 van de 10 keer goed.

Grtz Marco.

ok, bedankt voor de tips, ga ermee aan de slag. Ik had ooit ergens gelezen dat de dipswitch op de ontvanger ook was om de swashplate neutraal te zetten maar kan niet meer vinden waar.

dozo.............welke zender gebruik jij dan met je V120D02S?
En waar ben jij woonachtig?
Indien in de buurt wil ik met alle plezier helpen om je heli goed te krijgen.
Vr Gr D

Dan heeft de heli al eerder een tikje gehad of crash. Dus is er een gear stuk of de gear draait los in het asje. Dit is meestal aan de maingear kant dan.

Nee hij is niet gecrasht en voordat ik in de keuken ging hoveren was hij zaterdag gewoon netjes geland na 4 accu's dus ik heb geen idee. Als ik hem nu op spin zonder mainblades draai de tail wel mee. Mja even wachten op de bladegrips en dan boven het gras kijken wat hij doet ;). Er is geen winkel in nl die ze verkoopt of wel ?

Toch is het wel zo dat een tail alleen niet meedoet als er ergens in de aandrijving iets niet goed loopt. En dat kan dus niets anders zijn dan een stripped gear of nog aannemelijker een keer die niet vast zit maar dol is gedraaid. Dan zie je namelijk precies dit gebeuren. Ik zou dat toch nakijken anders sloop je straks weer bladegrips ;)

Ja zoiets moet het wel zijn, net nog eens getest maar hij lijkt prima te draaien, er missen ook geen tandjes ed. Maar ik zal hem uitvoerig testen als hij weer heel is. Mja lol als dit buiten was gebeurt was het wel meegevallen of in de woonkamer :-) de keuken was iets smaller ha ha. Maar hij ging echt vanuit een hover spinnen...alleen balen dat de blade niet gewoon brak maar nou net die grip :o.

Mmm dat plakbank is misschien zowieso een goed idee Chow, ik vind die canopee holder nou niet echt vastzitten en om de accu te verwisselen hoeft hij er toch niet af...mm of op het einde een kleine stop die wel goed vast zit want deze rubbers houden hem niet echt stevig vast.

Back