Nieuwe Walkera V120d02S v2

Nondejuuuu...oops sorry lol. Ok dat lost het op tot dat het leek dat of de heli ontplofte.....ok jongens een tip van mij.....die pin van de canopy holder....die moet erin....ik was vrolijk aan het sturen toen de achter servo holder eraf vloog....omg wat een knal.....ik schrok me kapot lol ;). Toen werd er dus een servo geschept door een blade.....Ok schade valt mee lol...maar ik ga die servo's vastlijmen hoor...die pin is het enige wat die holder op zijn plek houdt.

In eerste instantie leek alles stuk maar alles was gewoon losgelaten en door de 2 bungelende servo's leek het erger dan het was gelukkig...piew. Schade alleen de mainhead maar daar heb ik een voorraad van :D.

Vervolg 17.37
Ok alles weer in elkaar zitten...maar nu een raar probleem wat ik ook al had voor het slechte optoeren....Geen probleem nu met het optoeren en ik kan rustig opstijgen. Dan met iets meer gas zakt opeens de power terug....boven de 50 % throttle. Het is net alsof dus je batterij leeg raakt maar dat is het niet. Net nog een keer een model opnieuw gebonden in de Devo 10 maar hij blijft het doen. Zie ik iets over het hoofd met deze nieuwe receiver ? Er lijkt ook niks aan te lopen dus ik heb geen idee wat dit nou weer kan zijn. Als ik dus gas terug neem lijkt hij dus meer toeren te gaan maken dan boven de 50 % throttle....is het toch iets wat dan aanloopt doordat de squasblade omlaag gaat :confused: ?

Laatst bewerkt:
.....ik schrok me kapot lol ;)....maar ik ga die servo's vastlijmen hoor...die pin is het enige wat die holder op zijn plek houdt.
Er is gelukkig weinig voor nodig om jou vrolijk te maken lolbroek! :smile:
De servo's vastlijmen lijkt mij geen goede keuze. Zelfs al is het een lijm die makkelijk weer te verwijderen is. Wat is het probleem om ff dat koolstofpiefje erin te meubelen?

Jouw probleem met dat optoeren weet ik niet, ik zou zelf in eerste instantie de originele instellingen nalopen, en zo mogelijk het Amperage te meten dat de motor trekt als het toerental instort. De regelaar of de motor zelf zou naar de vaantjes kunnen zijn.

Schiksie, loopt alles wel soepel?
En zit de motor niet te strak op de maingear?
Collarring moet ook niet te strak zitten.
Het zou ook het gene kunne zijn wat Tom zegt.
De ESC kan wel eens naar de eeuwige jachtvelden kunnen zijn.
Als je het gas erop hebt laten staan met een crash, heeft de ESC er het meeste van te lijden.
De motor gaat zo niet zo heel snel kaduuk.

Grtz Marco.

Mmm vaag dit....boven de 50 % lijkt er gewoon niet meer gas te komen. Maar met de kapotte receiver kon ik nog prima vol gas geven. Nee hij zit echt niet te strak...zelfs zonder de tail aangesloten lijkt hij boven de 50 % niet meer toeren te geven. Met de hand is hij ook gewoon prima rond te draaien. En hij heeft echt niet vol gas gedraaid met een crash want de enige crash was in de keuken toen de bladholder brak en toen was het gas er meteen af. Ik zal morgen eens de kapotte receiver er nog eens opzetten en kijken wat hij dan doet. Man ik heb wel veel geluk met dit ding...meh :-).

Ok toch net effe getest....zelfde lijkt het...pfff dan maar een een andere esc proberen....niet te geloven dit lol...ik had al een nieuwe kunnen bestellen met al die parts die eraan gaan. Mmmmm 2 is trouwens ook wel leuk natuurlijk.

Mmm nog iets raars, op de nieuwe receiver werkt de battery alarm niet...toen ik de oude aankoppelde begon hij gelijk te zoemen en daar ziet hij de lipo ook....wat kan dat zijn ? Nieuwe receiver niet up to date ?

Mmm hier een Duitse winkel die shipped out Honkong....115,99 Euro....is dat niet heel erg goedkoop ?

http://www.rcmaster.de/de-v120d02s-sb15-pi1-c2750.htm

Laatst bewerkt:
Het is idd een raar verhaal Schiksie.
Je zou verwachten dat je met een nieuwe RX gewoon weer verder moet kunnen vliegen.
Heb je al geprobeerd om de throttle curve te verhogen.
En staat de pitch curve nog goed. Bij mid-stick 0 graden pitch.

Een nieuwe losse RX heeft geen update gehad voor telemetry.
Dacht ook eerst van RX2636H-D in m'n M120D01 en hoppa gelijk telemetry.Nou mooi niet.
Even updaten dus.

Grtz Marco.

Mmm dan moet ik zo'n update ding met usb hebben toch Marco ? De pitch curve voor Normal is toch + 20 ? 0 is voor de stunt modus toch ?

Eens geprobeerd op 0, ok van 0 tot mid stick maakt hij meer toeren, na mid stick gaat de swashblade omlaag maar hij houdt dezelfde toeren als op midstick.....hij moet toch hoe dan ook meer toeren gaan maken...pfff ik wou dat ik er 2 had dan kon ik het vergelijken ha ha.

Grtz Jeroen

Ok probleem gevonden, het zijn gewoon die Storm lipo's lijkt het, ik heb er daar steeds 3 van gebruikt en die lijken dus het probleem te veroorzaken. Met een originele lipo geen probleem meer mzzz. Toch lijkt de vliegduur wat minder te zijn als in het begin. Kan het zijn dat misschien een servo niet helemaal lekker meer werkt en meer stroom wegtrekt ? Marco om die receiver te updaten heb ik toch die Walkera WK Up02 nodig met die usb dongle ?

Walkera / deVention Receiver Update Adapter # WK-UP02-EMP ** Live Hobby.de ** Your RC Model Online Shop for Align T Rex Walkera Robbe E Flite Blade Horizon Hobby Spektrum Nexspor and many more Walkera / deVention USB Adapter + Receiver Update Adapter

Yep, die dongle heb je nodig Jeroen.
De rest van de update software kun je op de Walkera site downloaden.
Het kan zijn dat er een rotte servo te veel stroom wegtrekt.
Dan word de ESC warmer dan normaal.
Tja, die storm lipo's blijken dus niet van die hele fantastische accu's te zijn.
Die Turbo Ace lipo's vond ik ook niet zo denderend.
Ik vlieg m'n M120D01S ook gewoon met de orginele lipo's.
Maar er zijn Nano-tech lipootjes onderweg van HK.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20387__Turnigy_nano_tech_950mah_1S_25_50C_Lipo_Pack_Fits_Walkera_V120_X100_.html
Heb er al met eentje test mogen vliegen, POWERRRRR. Haha.

Grtz Marco.

Was lekker he Marco!!!
Dat smaakte dus naar meer!! Ha ha ha ha ha.
Ik gebruik alleen nog maar de Nano packjes.
Ook in mijn QR Lady Bird.
Daarnet weer de nodige Lipo packs leeggevlogen met beide V120D02S heli's.
Totdat het donker werd en toen maar gestopt.
Waren momenten bij in de schemer dat ik met een drietal vleermuizen opvloog.Was zeer vermakelijk.
Wat vliegen deze kleine wonders toch verdomde fijn en strak. ( de vleermuizen ook overigens)
Daar kan geen andere micro CP heli tegenop.
Vr Gr D

Bedankt Marco :-) Mmm zijn die lipo's maar 3,8 $ ? Geen voorraad helaas zie ik. Net nog even getest en 2 storm batterijen zijn echt gaar lijkt het, ze geven wel de juiste spanning aan en laden ook prima maar ontladen dus niet goed lijkt het. Grappig is dus dat bij 45 % throtle ze meer toeren gaan maken dan boven de 50 %....wel apart maar dan kunnen ze dus niet genoeg stroom meer afgeven. Marco weet jij of HK ook die WK upgrade dongle heeft...misschien zoek ik verkeerd maar ik kan ze niet vinden.

Mmm lol ze hebben trouwens de Mini cp vernietigd....zonde lol.....nu sturen ze een nieuwe maar niet meer met DHL dus paar weekjes wachten.

En edit :P ik heb hem al gevonden bij HK Marco :P

Hebben ze nu de UP-02 ook bij HK?
Zou niet verkeerd zijn als ze meer Walkera gaan verkopen bij HK. Hihi.
Ik denk dat ons vliegclubje die voorraad nano-techjes op gekocht heeft.:):D

Ja, die test met die nano-tech lipo smaakte naar veel meer Erwin.;)

Grtz Marco.

HAH!:D
Als het goed is word mijn V120D02S vandaag thuis gebracht!
Ben benieuwd!
En ik ben nog wel vrij vandaag en volgende week ook....:rolleyes:

HAH!:D
Als het goed is word mijn V120D02S vandaag thuis gebracht!
Ben benieuwd!
En ik ben nog wel vrij vandaag en volgende week ook....:rolleyes:

Wim, had ik je al gefeliciteerd? Haha.
Je zult zekers geen spijt krijgen van deze dame.
Laat je niet verrassen door haar kleine formaat.
Ze voelt aan alsof ze een paar sizes groter is.;)

Grtz Marco.

Marco,

Thanks man!
Ja hij voelt niet echt als een kleintje.
De enige micro die ik gehad heb is de mcpx maar dat is geen vergelijk.
De V120 voelt erg goed!
Volgende week ben ik vrij en ik hoop op goed weer dus kan ik m eens lekker uitproberen:D

Hij vliegt weer lekker, iets te veel wind nu ha ha.

Hier effe wat fotootjes, ik heb de skids wat meer grip gegeven voor binnen op het laminaat ha ha :p.

Ik heb trouwens ook met de carbon blades gevlogen maar ik vind hem met de originele fijner vliegen. Ook maakt hij met de carbon blades een beetje meer geluid alsof hij dan meer trilt en je de lagers hoort.

fleet.jpg

v120.jpg

v120-2.jpg

v120-3.jpg

Dat is een mooie vloot met heli's die jij daar hebt.
Daar zul je vast dagelijks veel plezier van hebben.
Zelf vlieg ik al een tijdje met 2 stuks V120D02S heli's rond.
De eerste V120D02S beviel al snel zo goed (in tegenstelling tot de Blade 130) dat ik er al snel een tweede van bij wilde hebben.
Ik heb mijn V120D02S nummer 1 met Carbon Main Blades en dat bevalt mij persoonlijk wel goed.
Ik vind de heli een stuk goedmoediger worden wat deels ook te maken zal hebben met die zwaardere Carbon bladen.
V120D02S nummer 2 die heb ik met de stock bladen zo gelaten.
Vliegt een stuk kwieker rond en reageert veel sneller op stick-input.
Het verschil in vlieggedrag tussen beide heli's vind ik wel verkwikkend.
Ik vlieg dan ook dagelijks de nodige Lipo packjes met beide heli's op het veldje voor het huis.
Ik blijf me verbazen over hoe goed ze deze heli hebben gemaakt bij Walkera.
Met mijn V120D02S nummer 1 heb ik tot op heden ±125 vluchten gedraaid.
En eigenlijk helemaal probleemloos.
V120D02S nummer 2 heeft iets minder vluchten op haar lijstje staan, maar presteerd ook flawless.
Zit nu met smart te wachten op mijn bestelde V200D03 heli.
Vr Gr D

Ja ik ben er nu weer blij mee Dylan, ik baalde echt van die receiver die eigenlijk na 5 vluchten het begeven had. Ha ha ja wel 3 keer Chinese rommel erbij maar die MJX F45 blijft een super Heli om het vliegen te leren, die linker in het rood hen ik zelf gebouwd van alle spares die ik had. Heb jij niet dat hij een veel andere geluid maakt met de carbons erop ? Het klinkt net alsof je de lagers hoort trillen als ik daar mee vlieg. Nu nog wachten op de Walkera mini die onderweg is en eens kijken of ik die gelijk brushless ga maken :p.

Ik wil er trouwens ook nog de kleine ufo erbij hebben. Beetje off topic maar iemand ervaring hiermee ? Kan ik het beste de QR Ladybird V2 bestellen of gewoon de oude ? Wat ik zo zie is de nieuwe V2 3 axis en de oude 6 axis en de oude kan je updaten en de nieuwe niet.

Nieuwe V2
WALKERA--CHINA

Oude
WALKERA--CHINA

Laatst bewerkt:
Dat wat jij hoort aangaande het lager geluid als je met die Carbon Main Blades vliegt dat ken ik niet bij mijn V120D02S.
Wel maakt het toestel een ander geluid omdat de Main Blades niet stock meer zijn.
Kan het hier zo even niet woordelijk uitleggen waar het geluid dan wel op lijkt, maar het komt in de buurt van een soort blade farts.(maar dan zachter)
Je zou het zelf eens moeten horen.Kan het hier niet verduidelijken.

Wat die Micro QuadCopter betreft zou ik voor die Walkera QR Lady Bird gaan.
Ken genoeg gasten die er net als ik ook mee vliegen en tot op heden weinig negatieve verhalen erover gehoord.
Gisteren met de nodige wind toch nog op het grote open veld met de Lady Bird gevlogen.
Van de 5 gevlogen Lipo packjes 1 keer vol de boom in en 6 keer gecrasht op het gras waarvan 1 keer echt vanaf een meter of 20 hoogte volle snelheid de grond in.
Schade: NUL

Oke, het kan natuurlijk kapot.
Maar als ik zie hoe duurzaam die QR Lady Bird is dan krijgt dit Micro toestel van mij een dikke 10.
Durf te zeggen dat het zelfs nog Crashbestendiger is dan een Blade mcp-X.
En die is al behoorlijk duurzaam wat Crashes betreft.

Die Mini CP heb ik ook nog lichtelijk over gedacht.
Maar het feit dat het toestel behoorlijk aan de prijs is en volledig Brushed en.......een FP staartje heeft weerhoudt mij ervan om het aan te schaffen.
Mocht er tzt ooit een fabrieksafzijnde Brushless versie van uitkomen met CP staartje dan zal ik zekers overstag gaan.
Ik heb bewust voor de V200D03 gekozen om er straks naast de V120D02S mee te gaan vliegen omdat op het open grote veld het meestal net effe te fors waait om 'lekker' rond te vliegen met de V120D02S zonder dat het toestel bonkie bonkie vlieggedrag gaat vertonen.( bonkie bonkie oftewel: bogging wat puur door het feit komt dat voor deze heli van ±100gram een windkracht 3 heuse storm is)
De V200D03 heeft net effe iets meer massa om met wat wind erbij een stabieler vlieggedrag te hebben zodat ik met dat toestel wat 'realistischer' rond kan vliegen zonder dat de heli alle kanten wordt uitgetrokken door de wind die parten speelt op het toestel.
Vandaar mijn keuze.

Om gelijk erbij te zeggen dat ik een 450 size CP heli die natuurlijk NOG beter tegen wind kan liever niet wens, omdat ik ook de mogelijkheid wil hebben om op het kleinere veldje voor het huis te kunnen vliegen.
En met een 450 size CP heli is m'n veldje net effe te klein.
Tot 250 size gaat het perfect.

Op het grotere veld waar doorgaans de wind vrij spel heeft gebruik ik dan mijn Gaui 500X QuadCopter die een dikke kilo weegt.
Voldoet perfect en kan ik zelfs met de nodige wind goed rondvliegen.
Vr Gr D

Back