Nieuwe Walkera V120d02S v2

Hoi Schiksie. Dus alle tandwielen hebben alle tanden nog?
Check even of het tandwieltje op de staart as, geen rond gaatje heeft.
Omdat de staart as een plat kantje heeft. Moet het gaatje van dat tandwieltje de vorm van een D hebben. Net als alle kleine tandwieltjes trouwens.
In eerste instantie lijkt het of de staart meedraait, maar die draait niet hard genoeg.
De staart bladen kunnen met het landen de grond geraakt hebben. En zo doende het gaatje rond gemaakt hebben.
Is ook te testen door de maingear tegen te houden, en aan de staart te draaien.
Als de staart te draaien is zonder veel kracht uit te oefenen. Dan is er eentje rond.
Meestal is dat de gene op de staart as.

Grtz Marco.

Blijft toch een verdomd fijne Micro deze V120D02S.
Ik heb net weer de nodige packjes leeggevlogen.
Winstil en zonnig weer met 20 graden.Perfecter vliegweer voor een Micro heli is haast ondenkbaar.
De machine vliegt echt flawless en laat mij geen moment in de steek.
Tijdens het vliegen vraag ik me vaak af hoe het nou in Godsnaam kan dat Walkera deze V120D02S zo goed heeft gemaakt in opbouw en vooral het strakke en trillingsvrije staart gedrag.
En hoe het nou in in hemelsnaam komt dat ze bij Horizon Hobby zo hebben kunnen verzaken met die Blade 130-X op veel gebieden maar met name op de staart omdat die vanuit de doos als nieuw gewoonweg knake vliegt en last heeft van trillen en nog meer van dat soort ongein en staartperikelen.
Wat een blamage voor een bedrijf als Horizon Hobby als men dan zo'n Walkera V120D02S afzet tegen zo'n Blade 130-X
Hulde voor Walkera.
Wat hebben die gasten een enorme inhaalslag gemaakt zeg de laatste jaren!! Super!!!
Vr Gr D

Dan heeft de heli al eerder een tikje gehad of crash. Dus is er een gear stuk of de gear draait los in het asje. Dit is meestal aan de maingear kant dan.
Ter ondersteuning van het antwoord van redman: ik had hetzelfde mijn tweede vlucht zonder crash! De as zat niet ver genoeg in de gear en draaide dol. In mijn geval was dat een iets te losse tail beam waardoor de as niet helemaal in het aandrijf tandwiel bij de staart zat.

Het kan dus ook zonder crash en ik adviseer iedereen om dat na te kijken na aanschaf. De tail servo zit bij mij strak tegen het frame.

Hoi Schiksie. Dus alle tandwielen hebben alle tanden nog?
Check even of het tandwieltje op de staart as, geen rond gaatje heeft.
Omdat de staart as een plat kantje heeft. Moet het gaatje van dat tandwieltje de vorm van een D hebben. Net als alle kleine tandwieltjes trouwens.
In eerste instantie lijkt het of de staart meedraait, maar die draait niet hard genoeg.
De staart bladen kunnen met het landen de grond geraakt hebben. En zo doende het gaatje rond gemaakt hebben.
Is ook te testen door de maingear tegen te houden, en aan de staart te draaien.
Als de staart te draaien is zonder veel kracht uit te oefenen. Dan is er eentje rond.
Meestal is dat de gene op de staart as.

Grtz Marco.

Daar ga ik een naar kijken Marco, misschien dat tie wel een keer te hard met de staart is neergekomen...maar dat was zeker niet met de laatste landing :D. Weet iemand een leuke duitse shop waar ze parts hebben..de rest komt uit China en dat duurd dan weer 2-3 weken.

dozo.............welke zender gebruik jij dan met je V120D02S?
En waar ben jij woonachtig?
Indien in de buurt wil ik met alle plezier helpen om je heli goed te krijgen.
Vr Gr D
He Dylan ik had je helemaal over het hoofd gezien! Rotjeknor hier, overdag meestal in Aalsmeer. Vanaf december hopelijk permanent in Aalsmeer (als mijn huis klaar is!). En waar zit jij?

Ik gebruik de Devo 8s, met de instellingen en live-hobby.de. Daar haal ik ook mijn meeste onderdelen vandaan, soms ook wel eens van helipal. Daar heb ik ook nog geen slechte ervaringen mee gehad.

Ik heb de instellingenfile van de Devo 8s voor deze heli in .bin formaat, ook uit te lezen met FDR's RC stuff - Walkera DEVO 8 / 8S model configurator (daar staat ook de 100 mW firmware!)

Ik heb er een pdf van maar die kan ik hier niet uploaden vrees ik.

Heeeeee Rotjeknor!!
Ha ha ha ha........wist helemaal niet dat jij die persoon was met die staart issues.
Ik woon niet eens zo gek ver bij jou vandaan.
Jij wilde tzt toch eens een indoor speciaal voor V120D02S heli's bijwonen?
Hoop dat jij je V120D02S snel weer helemaal strak vliegend krijgt.
Ze is echt zoooooo fijn.
Vr Gr D

Nah ik hád dat probleen na de tweede keer vliegen, zonder crash oid. Ben toen gelijk gaan sleutelen uiteraard en kwam er achter waardoor het kwam. In mij geval dus een losse staart.

Nee helaas.
Walkera M120D01 helikopters zijn Off-Limit daar.( alleen al vanwege het feit dat ze bij Walkera de M120D01 Micro CP helikopter VEELS te mooi hebben gemaakt)
Ha ha ha ha ha ha.
Sterker nog: feitelijk DE allermooiste Micro CP heli ter wereld die M120D01.
Want laten we wel wezen: er bestaat anno 2012 GEEN andersoortige Micro CP heli die zo compleet is als de M120D01 en........een ECHT Carbon frame heeft alla groter formaat heli's. (Trex450/500/550/600/700)
Dat hebben GEEN van alle andere Micro CP heli's van welk merk dan ook.
En persoonlijk vind ik dat ze op dat gebied echt de plank mis hebben geslagen.
Want hoe goed mijn Walkera V120D02S Micro CP helikopter ook vliegt, het blijft qua speelgoedgehalte factor net als al die andere Micro CP heli's zonder 'echt' frame toch veel lijken op een stukkie speelgoed.
En laat de M120D01 dat nou een stuk minder hebben, die speelgoed looks
Gr D

Tja daar heb je een punt Erwin.

Maar om even op de pitch en throttle-curves te komen waar we het in het andere topic over hadden.
Misschien wel leuk om de verschillen uit te wisselen?

Ik heb m'n zender gewoon ingesteld volgens de manual van de V120 maar vraag me af of dat nou wel zo lekker vliegt...

V120D02S V2 piloten.
Even een vraagje. Is het al iemand gelukt om een fixed ID aan te maken met de RX2636H-D?
De RX heeft trouwens al een update gehad.
Heb al op RCgroups rond gekeken. Maar die gasten komen er ook niet uit.
Vind het wel raar, want de Ladybird en de RX2437V-D doen het wel.
En de normale ontvangers (RX1202 en RX802) zijn ook te fixen.

Grtz Marco.

Hmmmm dat is vreemd:confused:
En hoe zit dat dan bij de andere V120 vliegers bij jou in Arnhem?
En Erwin hoe zit dat bij jou?

Ook niks te vinden op het forum van de Walkera-site?

Marco,

Bedoel jij dat een eigen verzonnen ID niet werkt, want op RCgroups zag ik dat ze de RX resetten van de fixed-ID en dan zonder ID binden en dan de Fixed-ID aanzeten en gewoon de code pakken die de TX op dat moment geeft.
Dan werkt het wel en zo heb ik het ook gedaan met m'n andere RX-en.

Marco,

Bedoel jij dat een eigen verzonnen ID niet werkt, want op RCgroups zag ik dat ze de RX resetten van de fixed-ID en dan zonder ID binden en dan de Fixed-ID aanzeten en gewoon de code pakken die de TX op dat moment geeft.
Dan werkt het wel en zo heb ik het ook gedaan met m'n andere RX-en.

Dat heb ik geprobeerd, maar ls je dan per ongeluk bind met een model zonder fixed id dan is de id er weer uit. Het is dus niet echt een harde id.
Ik ben de hele avond ermee bezig geweest, maar krijg het ook niet voor elkaar.

Mzzl,
Max

Back