Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Laatst bewerkt:
Het halfdek is dicht. Nog onbehandeld en nog ongeschuurd. Maar zeer tevreden.
dat werken over de reling heen was geen pretje voor de schouders.

Ik ga nu de roosters afmaken en de trap en de trap leuning.

Prettig weekend

20210416_171837.jpg
20210416_171645.jpg
20210416_171546.jpg
20210416_171423.jpg
20210416_171400.jpg

Ik was begonnen met de pilasters van de trap en de leuning van het halfdek naar het verdek. En het gaat echt niet allemaal in 1x goed hier hoor. Dus ook een keer een mislukking in het verslag.

Blom tekent daar het volgende:
trapleuning.jpg

Dus een mooie file gemaakt voor de CNC, dubbelzijdig. Dat moet goed komen.

trapleunin 2.jpg

Niet dus.
Vergeten te zorgen dat er voldoende vlees over was om de pilasters vast er in te houden. Alles kapot geslagen inclusief de frees.

20210420_161546.jpg

Opnieuw naar de tekentafel dus.

Prettige dag verder. Hans

De smalle kolderstok opening die is wel lang bij jou. Neemt bijna de breedte van het schip in. De matrozen moesten wel oppassen dat ze er niet in stapten en een gebroken enkel er van overhouden. :D
Mijn kolderstok opening is 15mm lang en 5mm breed.

Voor de rest ziet ze er zeer nietjes uit. Uitstekend uitgevoerd.

Marcus

Ay, das ff wat minder Hans :eek: maar dat hoort weer bij het leerproces moet je maar denken
Maar je schip begint er geweldig uit te zien zeg, magnifiek:worship::worship:

Laatst bewerkt:
Ik was begonnen met de pilasters van de trap en de leuning van het halfdek naar het verdek. En het gaat echt niet allemaal in 1x goed hier hoor. Dus ook een keer een mislukking in het verslag.

Bekijk bijlage 434818

Bekijk bijlage 434826
Niet dus.
Vergeten te zorgen dat er voldoende vlees over was om de pilasters vast er in te houden. Alles kapot geslagen inclusief de frees.

Bekijk bijlage 434827

Dat meen je niet... Jammer hoor

Bekijk bijlage 434818

Bekijk bijlage 434826
Niet dus.

Bekijk bijlage 434827

Goed te lezen dat dit niet alleen mij overkomt [emoji57]
Het resultaat mag er ondanks dit wezen, heel mooi......, dit niveau zal ik niet halen

Misschien werkstuk draaien en meer gebruik maken van de draad richting van je hout, je werkt nu haaks op de draad richting van het hout, kan mijns inziens niet juist zijn.

Blom tekent een aardig gat ja, dus ik maak dat. Maar de stok moest ook ver uitslaan. daar zijn overigens links en rechts nogal discussies over geweest, over de kolderstok hoe en wat.

Ja hele frees kapot. Ik werk juist wel bewust haaks op de vezel richting van het hout. Dat is niet het probleem geweest overigens. Het probleem was dat wat ik aan het frezen was los kwam en rond sloeg.

Ik werk haaks op de vezel omdat dat een mooier/strakker snijresultaat geeft. Vergeet niet dat dit anders is dan gewoon recht toe recht aan frezen, als bv een gleuf of sparing. Dat is althans mijn ervaring.

Back