er zitten best wel grote verschillen in beide tekeningen.
bij blom heb je bijna 1.20 m plaats tussen het gat van de kolderstok en het schot bij dik hoogstens 50 cm en dan tekent dik het gat ook nog meer dan de helft smaller dan blom
om elke keer over het gat te moeten springen om door de deur te gaan lijkt me nu ook niet makkelijk dan zijn de 2 deuren aan de zijkant wel iets makkelijker om binnen te gaan
de verluchting in het schot lijkt me ook erg overdreven bij dik , dit heeft hij volgens mij van de tekening van witsen gekopieerd en is hier denk niet echt van doen.
aan de andere kant zijn 2 deuren in de zelfde kamer ook wel een beetje van het goede te veel ( niet echt nodig ) maar het oogt wel mooier.
ik zou dus ook voor de 2 deuren gaan maar zeker geen verluchting boven in het schot .
de ronde pilaren die dik tekent zijn wel mooi maar die zou ik tot aan het gat van de kolderstok laten komen als ook het zonnedek en dan krieer je een soort over hang tussen het gat en het schot ( sta je toch droog als je buiten komt

)
denk er eens over na hans je kan denk een paar kanten uit
ik zie dat hans ( kolderstok) zijn kampanje dek doorloopt tot voorbij het gat tot tegen de bazaan mast wat zeer aannemelijk is