Multicopter Café

2300kv heeft het toch moeilijk mee met 6x45? Heb nu zelf 1960kv 4s met 40c 5x4 en 6x45 props en doet t perfect :) zippy compact lipo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zippy compact 35/40c


e1fd8ea2e81a952c78973dfbef46a0f2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is max 58,5 amp continue. Die gaan het bij mij niet overleven. Vandaar de tattu 1800 packs
1800mah heeft toch alleen langere vliegtijd de c zorg voor extra powah ;) maar je zal binnekort zien als je de poorten heb :) dan kom ik langs (fpvracers) crashen tussen de bomen , heb al 30extra props besteld hahaha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1800mah heeft toch alleen langere vliegtijd de c zorg voor extra powah ;) maar je zal binnekort zien als je de poorten heb :) dan kom ik langs (fpvracers) crashen tussen de bomen , heb al 30extra props besteld hahaha

Dat is niet helemaal correct.

De de stroom welke een LiPO kan leveren is een vermenigvuldiging van de capaciteit van de LiPO en de C rating.

Voor je zippy:
1300 * 35 = 45.5 Ampére continu

Een 1800 mah 35C kan dus meer stroom leveren dan een 1300 mah 35C. In jouw woorden, de powah is afhankelijk van de C rating en de capaciteit van de LiPO.

Soms heeft een LiPO 2 C aanduidingen, zoals bijvoorbeeld de nano-tech LiPOs. De eerste C rating is dan de continu rating, de tweede C rating geeft de maximale burst aan - het vermogen wat de LiPO voor een korte tijd mag leveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg op zippy compact 1600mah 35c 4s op 2204 met hq 5045 maar die trek ik echt steeds vaker te hard leeg. Hoe je dat vol houd met 1300mah weet ik niet maar t zal een verschillende vlieg stijl zijn. Heb net 1800 60c 4s lipos besteld, erg benieuwd naar t verschil!
 
Ieder heeft zn eigen vliegstyle ;) borisB metalldanny en nick en zoals meeste goeie piloten hebben de hoge C nodig , maar de simpele piloten hebben minder C nodig ! Waarom?? Wij hebben minder powaah nodig , ! Zoals boris en danny die redden t wel op vol vermogen tussen de bomen door;)(laat staan open veld) dus ook voor mij die C35/C40 is voldoende ;) voor mij en voor jou ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe hoger de C rate ook al vlieg je snel of anders... de levensduur wordt zeker verkocht als je c rate te laag is incl. de ampere.
 
@BorisB: Had jij de sync issues met je cobra's op simonk met de standaard motor advance (18) of heb je ook geprobeerd de timing aan te passen.

Schijnt dat de 2300's een timing van 5-10 graden hebben, niet de standaard 18 in SimonK?
http://rotorgeeks.com/index.php?route=product/product&product_id=74

Ze hebben een testduur zonder sync issues overleefd, al is dit wel met ZWT 12a ESCs.
Timing high....low....maakt niet uit wat.....het bleef uit de lucht donderen en motoren bleven heet worden. Simonk met comp pwm kon mijn throttle abuse niet aan

Blheli rules. Hier wat wee weee weee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik =) pb maar.

Ben overigens bezig om ze direct via de Chinees te regelen.
Zei bied ze ook maar te koop aan op ebay. Op een andere account naam zag ik een gelijke foto.
Kan niet beoordelen of het dezelfde persoon is en wie dan eerder was ofzo.
Maar ze zijn nu dus ook met RG405 soldeer/krimp te koop op ebay.

Ik zelf wacht mn sample nog even af. Tot die tijd nog rg316.
 
Timing high....low....maakt niet uit wat.....het bleef uit de lucht donderen en motoren bleven heet worden. Simonk met comp pwm kon mijn throttle abuse niet aan

Blheli rules. Hier wat wee weee weee

Heb nog even wat gedoken. SimK 2015 op 3S gaat foutloos met prop. Zonder prop sync loss op ~90% throttle. Op 4S kakt hij er al veel eerder uit, ongeacht timing tweaks.

Spijtig, want SimK's COMP_PWM "klinkt" veel beter. Zal eens met BLHeli timing aan de hobby :|
 
Heb nog even wat gedoken. SimK 2015 op 3S gaat foutloos met prop. Zonder prop sync loss op ~90% throttle. Op 4S kakt hij er al veel eerder uit, ongeacht timing tweaks.

Spijtig, want SimK's COMP_PWM "klinkt" veel beter. Zal eens met BLHeli timing aan de hobby :|

Simonk heeft standaard al een rpm limiter :). Dat is waar je tegenaan loopt bij die mini motortjes. Je haalt niet eens 60% van de toeren wat een 2300kv motor kan halen op 4s en op 3s hik je ook steeds tegen de limiet.

Ik heb zelfs contact met simon gehad en met zijn behulp die rpm limiet eruit gehaald in custom firmware. Toen haperde het niet boven een bepaalde throttle en zag er veel belovend uit, maar toen begon het nog harder uit de lucht te vallen. Kon maximaal 2minuten vliegen ofzo.
Blheli is momenteel veel beter uitgewerkt en support vrijwel iedere configuratie.
En het mooiste aan blheli is dat het goed met silabs chips werkt. Die zijn namelijk veel sneller dan die atmels wat ook weer meer performance geeft.

Zie hier een voorbeeld en thrust verschillen tussen atmel en blheli. Die silabs chips hebben tot 20% meer thrust. Het heeft te maken met de snellere MCU en ook betere hardware opzet. Ik ben MRP ook aan het porren om wat silabs escs in de shop te nemen :)

 
Back
Top