Multicopter Café

Wat vinden jullie een goed adres om Tiger motoren te bestellen? Flyduino heeft niet veel...

Laatst bewerkt door een moderator:
Simonk heeft standaard al een rpm limiter :). Dat is waar je tegenaan loopt bij die mini motortjes. Je haalt niet eens 60% van de toeren wat een 2300kv motor kan halen op 4s en op 3s hik je ook steeds tegen de limiet.

Na wat uitgebreid googlen liep ik ook tegen de 0x80 RPM limiter aan. De koppigheid zelve heb ik zelf de aanpassing in de source ook gedaan en wat metingen verricht. Bij het verhogen van de RPM limit ging er aanzienlijk meer stroom lopen op SimK 2015 in een directe vergelijking met BLH14.0 - wat mogelijk het warm worden van je motoren verklaart. Overigens liepen ze wel zonder sync problemen na wat aanpassingen aan de MOTOR_ADVANCE timing.

In alle eerlijkheid had ik goede hoop het functioneel te krijgen omdat mijn ESCs diep in mijn laag profiel build quad zitten verstopt (http://www.modelbouwforum.nl/threads/zmr250-slim-een-dunne-quadcopter.231332/) - heel de quad uit elkaar slopen om die SPI flash naar BLHeli uit te voeren had ik weinig zin in :p

Affijn, het is wat het is. SPI flash uitgevoerd en 1-wire setup klaargezet. Nul sync issues en zeer soepel lopende 2300's.

p.s. rotorgeeks in nederland zou niet verkeerd zijn. Als menno het nu ook voor elkaar krijgt wat fatsoenlijke LiPO's in het assortiment op de nemen wordt ik helemaal vrolijk, al zal het wel lastig concurreren zijn.

Laatst bewerkt:
Na wat uitgebreid googlen liep ik ook tegen de 0x80 RPM limiter aan. De koppigheid zelve heb ik zelf de aanpassing in de source ook gedaan en wat metingen verricht. Bij het verhogen van de RPM limit ging er aanzienlijk meer stroom lopen op SimK 2015 in een directe vergelijking met BLH14.0 - wat mogelijk het warm worden van je motoren verklaart. Overigens liepen ze wel zonder sync problemen na wat aanpassingen aan de MOTOR_ADVANCE timing.

In alle eerlijkheid had ik goede hoop het functioneel te krijgen omdat mijn ESCs diep in mijn laag profiel build quad zitten verstopt (http://www.modelbouwforum.nl/threads/zmr250-slim-een-dunne-quadcopter.231332/) - heel de quad uit elkaar slopen om die SPI flash naar BLHeli uit te voeren had ik weinig zin in :p

Affijn, het is wat het is. SPI flash uitgevoerd en 1-wire setup klaargezet. Nul sync issues en zeer soepel lopende 2300's.

p.s. rotorgeeks in nederland zou niet verkeerd zijn. Als menno het nu ook voor elkaar krijgt wat fatsoenlijke LiPO's in het assortiment op de nemen wordt ik helemaal vrolijk, al zal het wel lastig concurreren zijn.

Er zijn nu beta functionaliteiten in blheli om je ESC's te flashen :D. Als je al een blheli bootloader op je ESC zet kun je later gewoon via FC USB al je regelaars re-flashen :D.

Op de testbank kon ik overigens ook geen sync issues reproduceren op simonk. Wel had ik haperend gedrag bij throttle bursts van 0 naar 100 enz. Ik weet niet of dat ermee te maken had. het was enkel in vlucht na een tijdje vliegen....mogelijk door belachelijk veel hitte wat ik met simonk had na het verwijderen van RPM limit. Het verwijderen van die RPM limiet schijnt voor meer drift in timing te veroorzaken.

Vandaag een goed begin van de dag :)

Ik stond een tosti te maken toen de deurbel ging. Daar stond Postnl met mijn Sky-Hero Little Six :)

Ik ben nog steeds verbaasd over de ongelooflijk mooie kwaliteit. Hij voelt aan alsof hij van super licht beton is gemaakt.

Een paar foto's:

(De kap zit nog niet goed omdat ik de gaatjes voor de clips nog moet boren)

83e4be15a989dd2f9a36f9531cdcdd50.jpg

d00bc18bc79046f6dac664217f1e1698.jpg

88cd2e3d71f126c64533f84007feeb68.jpg

Als iemand vragen heeft over het frame hoor ik het wel :)

Hallo allemaal

Heeft iemand een keer 3D geprinte props geprobeerd. Want ik wil misschien een printer aan schaffen voor frames en zo maar zou je ook props kunnen printen?

Hallo allemaal

Heeft iemand een keer 3D geprinte props geprobeerd. Want ik wil misschien een printer aan schaffen voor frames en zo maar zou je ook props kunnen printen?
Ik werk zelf op mijn studie. Je kunt zeker props printen. Alleen ben je dan heel lang bezig met ze glad en gebalanceerd te krijgen.

3 uur printen, 1 uur balanceren. Vervolgens in 30 seconden alle 4 de propellers in duizend stukken vliegen bij het eerste beetje gas geven.
Wacht! We moeten een raceklasse opzetten waarbij verplicht met 3D geprinte propellers gevlogen wordt.

Koop je propjes gewoon.
Wel zo veilig en zo duur zijn ze niet.

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een printer.
Alleen is de vraag. Duur of goedkoop. Cloontjes zat maar of die ook goed zijn.
Op aliexpress staan er zat.
Ik neig richting een delta printer.
Op youtube en google zat info te vinden over de verschillen.

Wederom heb ik mijn Flip 260 frame naar z'n einde toe gewerkt. (volgens mij was het geen super harde crash, maar dat terzijde.)

Na één week moest ik mijn middle plate vervangen. Nu is het zover dat ik mijn bottom plate en mijn middle plate zou moeten vervangen... En daar heb ik nu juist geen zin meer in.

Nu is overal de Blackout Mini H uitverkocht en ben ik aan het kijken naar alternatieven frames.

Zijn er vanuit jullie nog aanraders? En dan heb ik het vooral over de kwaliteit van Blackout. ( Unbreakable :-) )

De Zmr 250, doen het erg goed, ik heb er echt harde crashes mee gemaakt. En kost ook nog eens geen drol.
Diatone PDB erbij en alles is netjes werg gewerkt. Zelf heb ik wel dikke armen gebruikt, deze zijn uit G10 gemaakt.
Waarom omdat bij de 2204 motoren en de zmr frames de bellen net over de rand komt van de arm.

Ook kan je gaan voor een frame van Ron, deze zien er goed uit en zijn gemaakt uit zwart G10. Vriend van mij heeft daar een hexa van... ding kan goed tegen een stootje,

Nadeel je moet daar nog een PDB bij kopen, deze moet dan zijn van Blackout

Back