Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

IMG_2388.jpeg

De motorgondel.Eerst maar een passen hoe dat allemaal in de war zit op die tekeningen.
Tape en plakken maar.
IMG_0325.jpeg

Het motorschot en de voorste bevestiging van de landinggear zitten aan de balsa platen gelijmd.
Zelf maakt ik daar extra multiplex 3 mm vestigingen voor aan twee kanten.
IMG_0326.jpeg
Daarin maak ik ook uitsparingen voor het LG schot .
IMG_0327.jpeg

Gelijktijdig wordt dat ook de bevestiging voor de buiten vleugels.
IMG_0328.jpeg
IMG_0331.jpeg
IMG_0332.jpeg
IMG_0329.jpeg

Het verbindingstuk uit aluminium Uprofiel moet nog wel tegen kantelen geblokkeerd worden.
Een plat stukje aluminium met 3 mm popnagels op de bovenkant lijkt de oplossing.
Hetvis lastig om een proefopstelling te creëren dus dit gaat uit de losse pols .Kijken of het werkt kan pas na het lijmen van de flanken van de motorgondel.
IMG_0376.jpeg
IMG_0377.jpeg
IMG_0378.jpeg
IMG_0379.jpeg
IMG_0380.jpeg
IMG_0381.jpeg

De op hun kop geplaatste motoren blijven keuring binnen de kappen en de uitlaat kan er mooi beneden in de hoek van het luik.
Maar ik twijfel om ze ondersteboven te hangen voor wat betreft een betrouwbare motorloop.
De Cylinders horizontaal is ook een goede optie met de uitlaat netjes naar beneden.
IMG_0391.jpeg
IMG_0395.jpeg
IMG_0396.jpeg
IMG_0398.jpeg
IMG_0399.jpeg

Yep, geen losse gloeiaccu nodig ;-)
Op m`n 337 hingen beide motoren ook op de kop, makkelijk met starten maar op de kop bleven ze stationair beter lopen met een lager toerental.

.
Mooi werk, wordt een prachtige Mossie en wat ga je hard Hans! :thumbsup:
Bij mij hangen alle viertakten 'op z`n kop' in m`n kisten, dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn.

Goede tip dit ook, ga ik onthouden, dank je Henri!

Groeten, Ramses
.
Dankjewel Ramses , ja ik dacht ook dat het geen probleem zou zijn, opsekop.
IMG_2458.jpeg

Gaandeweg denk ik toch dat ik ze naar de zijkant eruit laat steken. Is veel makkelijker met de losse gloeiplug en de koeling is misschien wel beter te realiseren met de uitlaat kappen zoals op de laatste foto.
Twee motoren starten heeft toch ook een veiligheidsprotocol nodig en dat kan op zijn kant veel makkelijker.
Ook hoeft er geen extra “ gewicht “ mee in de gondels. Alles wat er extra bijkomt kan ook extra storingen geven volgens het KISS principe.
Moet ik natuurlijk wel nog even vier van deze uitlaat kokers fabrieken :stout::hammer::weetnie:

Back