Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

IMG_0041.jpeg
IMG_0043.jpeg

Voor de scharnieren blokken balsa aan de binnen en buitenkant en tijdens het drogen van de lijm ffff servo’s passen .Ze gaan zo ver mogelijk naar voren, twee flaps,landinglight en aileron.

Heb nog veel om over na te denken.

-Kleuren schema
-4 blad props van 35"
-Motor met vertraging ivm prop
-Transport (deelbaar maar waar)
-Vleugelknik system ivm opklappen van vleugel tippen

Maar gelukkig al veel zaken duidelijk voor het tekenwerk. Dus ik ben onder de pannen met de kerst. Ook ff relaxen omdat vanaf 1-1-2024 we gaan beginnen met de nieuwe werkplaats.

Als ik niks vergeten ben mag ie dicht dacht ik zo.
Kan er anders ook nog vanaf de onderkant bij , ook de servo luiken komen aan de onderkant.
IMG_2244.jpeg
IMG_2245.jpeg

Op de vleugeldeling toch maar even een stukje tape .
IMG_0045.jpeg
IMG_0046.jpeg
IMG_0047.jpeg
IMG_0048.jpeg

Alle gaatje van de spelden heb ik nat gemaakt met een kwastje met water ,dan herstellen deze tijdens het drogen.
Het middenstuk is met wat zwaarder balsa , 29gr per plankje en de tip met 18gr.

Laatst bewerkt:
Apart.

Volgens documentatie van zijn broertje (DH103 Hornet) heeft deze maar iets meer dan 1 graden gemeten aan de bovenzijde van de vleugel.
Nauw is Brian niet de eerste en minste schaalbouwer dus het zal wel kloppen.

BT meet hier in deze tekening aan de onderkant vleugels , dat zal wel schelen .En misschien heeft hij wat gesmokkeld ten opzichte van de echte.

IMG_2278.png
Mocht iemand het leuk vinden om ook een Mosquito te gaan bouwen, Roger waar ik deze kit van heb overgenomen, heeft zijn tweede spanten frees set van de Mossie op het forum te koop aangeboden.

Die ik bouw wordt een FB ,fighter-bomber, en heb daar een andere Cockpit kap voor besteld bij Sarik.
Dus heb ik de dieptrek delen van de neus en canopy van een FR Photo-Reconnaissance Aircraft over.
De tekeningen waar ik op bouw is een copy van de originele Brian Taylor. Ik heb toen twee kopieën laten maken en ook hier dus een set over.
Over wil in dit geval zeggen in overleg gratis af te halen voor de serieuze schaalbouwer.

Er is ook een “ additional woodpack “ bij Sarik , welke ik ook toen heb besteld ,zodat ook de latten en planken in de Engelse Inch maten zijn.
Dit scheelt enorme in de passing!!
De motorkappen wieldeuren spinners and the British Airman en zo zijn allemaal verkrijgbaar .Zie Website van Sarik Hobbies

Bijlagen

• IMG_2277.png
    IMG_2277.png
    1,1 MB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Back