Bouwverslag MOSQUITO PR XVI BRIAN TAYLOR 81” 205.74

IMG_0087.jpeg

Water op de speldenprikken
image.jpg
IMG_0091.jpeg

En zagen maar!:yes:

Ffff passen :zoeken::(:mad::confused::rolleyes:.10oz past er in , ook volgens tekening.Dat is 300 ml .Een maatje groter heeft dezelfde hoogte en breedte maar is wat langer .Ken misschien net :stout::kwijl: Deze is 12oz ,dat is 360 ml.
Kan niet veel naar achteren voor het bevestiging spant van het landing gear.
IMG_0117.jpeg

Dit is de 300 ml
IMG_0118.jpeg

De spindel van JP kan er dan mooi achter komen, daar is plek zat .Ervoor kan ook maar das erg krap ten opzichte van het wiel.
Ook komt daar meer vuil naar binnen en dat is voor spindels niet zo lekker.
IMG_0119.jpeg
IMG_0120.jpeg

Zo nu en dan tussendoor, wachten op visite, wat aan de ailerons en flaps kunnen knutselen.
IMG_0121.jpeg
IMG_0122.jpeg
IMG_0123.jpeg

Zo komen de drie scharnieren, op de tekening zit het kleinste scharnier als fake maar hier komt er wel eentje als echt scharnier.
IMG_0124.jpeg
IMG_0128.jpeg

IMG_0129.jpeg
IMG_0130.jpeg

Van Prepeg plaatjes ( pre- impegnated epoxy) van verschillende diktes de scharnieren en de aansturing hevels gezaagd voor de aillerons.
Met een 3 mm kogelkopje voor naar de servo.
Daar doorheen gaat ook de stalen bowden kabel als scharnier pen. De, ik denk nylon, binnenkabel wordt plat op de bodemplaat gelijmd.
Eerst even tack glue maar Zapp medium en als alles vast zit met witte houtlijm alles met de kwast soppen.

IMG_2299.jpeg

De voorlijst van het rechter aileron met een geschaafd schuin kantje erop gelijmd.
IMG_0181.jpeg
IMG_0199.jpeg

Meteen alles dubbel maken scheelt altijd en is prettig bij het in elkaar lijmen van het linker aileron.
Je zal zeggen waarom niet simultaan beide aillerons?:offtopic:
Welnu het is toch even improviseren als je van de tekeningen afwijkt en er toch iets meer schaal effecten of in dit geval een voor mij makkelijker systeem in bouwt.
Als het tijdens de improvisatie niet blijkt te gaan zoals je dacht dan heb je er meteen twee stuks gemold.:hammer:
Die scharnier constructie is ook gaande weg “ scrab build “ ontstaan en weinig heeft of geen speling :rofl:
IMG_0202.jpeg
IMG_0203.jpeg

IMG_0205.jpeg

Voor de buitenste flaps de scharnieren bedacht en uitgezaagd.
IMG_0209.jpeg

Aan de binnenkant extra balsa blokjes voor versteviging en bevestiging.
IMG_0210.jpeg

Zo moet ie komen
IMG_0211.jpeg

:stout::hammer::(:frustie:NOT !! DEZE ZIT IN DE VLIEGRICHTING.

EN MOET OP DE SCHARNIERAS HAAKS :hammer:
IMG_0212.jpeg
:rtfm:Dan is het nu wel fijn dat ik niet alle vier de flaps heb verzaagd maar alleen deze .Blijven passen en meten is het motto .
IMG_0214.jpeg

Zo dat beweegt ook beter .:yes:

Bijlagen

• IMG_0213.jpeg
    IMG_0213.jpeg
    384,6 KB · Weergaven: 58
IMG_0319.jpeg
IMG_0320.jpeg
IMG_2387.jpeg

Die servo beugeltjes schroef ik op twee hardhouten balkjes en die gelijmd worden op dikke balsa .
Deze plaat kun je mooi in de ronding van de vleugel schuren en met dikke witte vastlijmen.
De andere vleugelhelft moet natuurlijk precies hetzelfde gaan worden, wat altijd een uitdaging blijft :worship::rofl::yes:

Back