Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een thermiekende reiger. Dat was nieuw voor mij.
Dat weet ik niet. Veel vliegtuigontwerpen hebben toch een kortere neus met wat extra lood in tegenstelling tot een langere neus met minder lood. De wendbaarheid neemt dan toe. Precies het verschil tussen ooievaar en reiger.Als die achterlijke beesten nou eens hun nek strekken bij het vliegen dan lijkt me dat het zwaartepunt ook wat beter terecht komt.
Een thermiekende reiger. Dat was nieuw voor mij.
Met een ooievaar mee zweven is idd magisch.
Vorig jaar tijdens het treffen in Ootmarsum dat mee mogen maken, ik vloog toen note bene met mijn Flying Cloud die er redelijk vogelachtig uitziet.
Die ooievaars die kunnen er wat van....
nu zie ik alles draaien... het lijkt echt dat de vogels volop evolueren hierin...
Je zal er zelf wel meer oog voor krijgen...... leren gaat immers meestal ongemerkt. Die vogelkes zijn er al wat langer dan jij![]()
hoe komt het dan dat ouwe rotten in het modelzweven mij vertellen dat ze 15j geleden nooit meeuwen zagen draaien.... zij kijken al jaar en dag naar boven.![]()
Thermieken... Dat ging mooi daarnet!! Het leek wel overal te stijgen. Eerste 'zichtgrens' bel van 2012 gepakt vandaag. Heerlijk zeg! Uitzakken en gewoon weer een nieuwe bel pakken. Ook zelfs op final (denk metertje of 20) nog weer een bel kunnen uitdraaien. Wat een middag.. En dat met mijn vuilnisbakken cumulus 2000'tje! Blijkt thermiek heel mooi aan te geven. De vleugeltjes gaan zwabberen, wordt een beetje bokkig... Bochtje inzetten en stijgen maar! Hoop op nog meer van dit soort dagen, maar dan straks met de Gracia!
----------------------
Sent from iPhone.