Mijn vlieg ervaring van vandaag

Nog mensen vandaag gevlogen? Het was redelijk thermisch. Had vanmorgen mn 1:1 zweefvliegexamen (theorie) en heb daarna nog even lekker gevlogen. Aan het eind van de middag. Er was nog wel thermiek maar het was redelijk verwaaid. Daarvoor zijn er nog vluchten gemaakt van ruim een uur.

Vandaag niet zozeer met zwevers aan het stoeien geweest.
Heb na maanden van sleutelen, afstellen, uittesten, vloeken, aanpassen, verbouwen mijn sleepkist weer eens omhoog gestuurd! draadje van de sleepkist

Ben je geslaagd voor het theorie-examen Robert?

grt, Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, heerlijk gevlogen maar de thermiek mocht geen naam hebben.
Op een gegeven moment mijn Ka8 naar 3 cirkelende buizerds gestuurd maar die gingen vrij snel buiten het vliegbereik van ons veld. Toen wel iets thermiek gevoeld maar ik moest snel weer terug, jammer :-(..

De langste vlucht zonder motor was 14 minuten, niet echt indrukwekkend helaas.

Ik had er meer van verwacht.. volgende keer beter ;-).

Goed weekend,

Paul.

Ben je geslaagd voor het theorie-examen Robert?

grt, Louis

Ehm er zijn 6 verschillende vakken waarvan ik er voor 5 ben geslaagd. Moet dus maar één vak overdoen. Opzich heeft het geen haast en doe ik hem volgend jaar. Ik ben namelijk nog geen 16 en kan het brevet nog niet halen. Wordt in de winter 16 dus dan zijn de examens ook bijna weer :)
Ik ben in iedergeval erg tevreden erover!

Gisterochtend in Ede ook lekker wat belletjes mee kunnen pikken.

Naamloos-1.jpg

Grt Lyckele

Zelfs vanochtend nog kunnen thermieken in ede .Ondanks de wind en turbulentie de Sagitta900 goed lang hoog kunnen houden .30 seconden motorloop en een starthoogte van een geschatte 170/200 meter .en toch nog een tussen de 8 en 12 minuten kunnen vliegen .
Na 1 accu was ik het wel weer zat om in mijn uppie te staan en vanmiddag is er ook nog een verjaardag van mijn dochter .
Het scheelt dat je met dit soort weer types je toestel zeer goed leert kennen .

Niet vandaag, maar afgelopen weekend. Enkele seconden voor impact. Een roofvogel was het zat dat hij zijn thermiekbel moest delen. Nadat ik was weggedraaid kwam hij met een omweg direct in mijn vlieglijn gevlogen. Een harde klap (op de grond duidelijk hoorbaar), deuk in de neuslijst en geschrokken vogel als resultaat....

Niet vandaag, maar afgelopen weekend. Enkele seconden voor impact. Een roofvogel was het zat dat hij zijn thermiekbel moest delen. Nadat ik was weggedraaid kwam hij met een omweg direct in mijn vlieglijn gevlogen. Een harde klap (op de grond duidelijk hoorbaar), deuk in de neuslijst en geschrokken vogel als resultaat....

een deuk in de vleugel is haast zeker een breuk bij de vogel....
ik kan me voorstellen dat de vogel er minder goed van af komt...

maar hoe je het ook bekijkt.... niemand heeft schuld...

Het was een echtpaar en de wederhelft vloog 100 meter verderop. Na de klap vloog de vogel met krachtige slagen terug naar zijn/haar partner om samen te verdwijnen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het zag er verder probleemloos uit.

En inderdaad dit was niet de bedoeling en op dat moment niet te voorkomen helaas...

is wel zielig maar kan gebeuren.

waar vlieg je trouwens?, want ik zie dat je in den haag woont. en er zijn niet zo heel veel plekker waar je met zo'n grote zwever kan vliegen lijkt mij.

is wel zielig maar kan gebeuren.

waar vlieg je trouwens?, want ik zie dat je in den haag woont. en er zijn niet zo heel veel plekker waar je met zo'n grote zwever kan vliegen lijkt mij.

Grootte valt mee. Een Multiplex Bonito met 1930 mm spanwijdte. De foto is genomen boven ons vliegveld van de vliegclub ZLC in Zoetermeer. Een veld vlak langs de A12.

Apart dat zo'n vogel het op een frontale botsing laat aankomen. Je zou toch denken dat zo'n beest beter moet weten. Misschien komt ie gewoon niet vaak een vogel tegen die groter en sterker is dan hijzelf...;-)
Maar wel heel bijzonder dat je dit moment op de foto heb weten te zetten!

nb Ik ben ooit met mn mountainbike vol over een laagvliegende eend gereden. Inschattingsfoutje van de eend zegmaar....
Maar ook die fladderde rustig door. Ik denk wel dat ie later met inwendige bloedingen het loodje heeft gelegd. Ik kan me niet voorstellen dat een eend tegen 90kg kan...

Apart dat zo'n vogel het op een frontale botsing laat aankomen. Je zou toch denken dat zo'n beest beter moet weten. Misschien komt ie gewoon niet vaak een vogel tegen die groter en sterker is dan hijzelf...;-)

Ik denk dat de buizerd niet had gerekend op de enorme versnelling die de Bonito vogel kan maken. 'T is een vlotte kist

Maar wel heel bijzonder dat je dit moment op de foto heb weten te zetten!

Dat was ook heel toevallig. Een kennis van een van de clubleden was aan het fotograferen en aangezien we met een paar zwevers samen met twee roofvogels in een bel aan het draaien waren had dat enigszins de aandacht...

Ik denk dat de buizerd niet had gerekend op de enorme versnelling die de Bonito vogel kan maken. 'T is een vlotte kist

is ook geen buizerd denk ik??? hij heeft zo een witte kop? en is een buizerd niet bruiner van vleugel?

Back