Mijn vlieg ervaring van vandaag

Hier ook een happy mode2 vlieger hoor ;-) komt door de heli. Maar inderdaad veruit de meeste vliegtuigvliegers die ik ken vliegen 1. Ach, tis wat je zelf leuk vindt.

----------------------
Sent from iPhone.

Ik vloog eerst met een mode 1 zender. Maar heb het nooit fijn gevonden. Nu vlieg ik mode 2. Maar zal het nog eens in overweging nemen Arjan ;)

psies. En zo hoort het ook :-)
Mode 2 is voor helivliegers. En Fotor en Douglas SRS.

Idd ik vlieg op mode 2, maar schakel naar 1 als het echt moet. (in nood dan, want ik kan het wel)

@ Robert, als jij mode 2 fijner vind vliegen moet je dat vooral blijven doen. Het zou wel makelijker zijn als je dezelfde mode vliegt dan de rest, maar noodzakelijk is het niet. Ik kan zo bv snel mijn zender omzetten naar mode 1 óf 2.

Moet je mijn ouwe heer eens zien heli vliegen ,dat is dus mode 1 en niks geen pult houding gewoon de zender in de handen en de duimen op de knuppels .:D

Zo heb ik er dus nog geeneen zien helivliegen .

Aan deze kant is het juist weer mode 2 voor de Nederlanders en mode 1 voor de Belgen :p
Bij de vliegclub waar ik vorige eeuw bij aan was gesloten in Zuid Holland was het ook mode 2.
Mja, ik geloof er niet echt in dat er iets zwart op wit over beschreven is.

Aan deze kant is het juist weer mode 2 voor de Nederlanders en mode 1 voor de Belgen :p
Bij de vliegclub waar ik vorige eeuw bij aan was gesloten in Zuid Holland was het ook mode 2.
Mja, ik geloof er niet echt in dat er iets zwart op wit over beschreven is.

bij ons belgen is het helemaal verdeeld.... zowel mode 1 als 2.

onze club heeft het zowat 50%-50% verdeeld.

Nee klopt, maar in onze omgeving (midden/oost Nederland) is mode 1 wat gebruikelijker, in ieder geval in de kringen waarin ik verkeer. Het gaat me ook niet om goed of fout of zo, enkel dat het handig kan zijn als je dezelfde stickindeling hebt als de mensen om je heen. Zeker als je elkaars vliegtuigen eens wilt proberen.

Nee klopt, maar in onze omgeving (midden/oost Nederland) is mode 1 wat gebruikelijker, in ieder geval in de kringen waarin ik verkeer. Het gaat me ook niet om goed of fout of zo, enkel dat het handig kan zijn als je dezelfde stickindeling hebt als de mensen om je heen. Zeker als je elkaars vliegtuigen eens wilt proberen.

Klopt , alleen had ik zaterdag een muliplex easystar opeens in de vingers met een stick bezetting richting gas op rechts .Het scheelt dat ik eigenlijk altijd automatisch rol en richting gelijk gebruik om een bocht in te zetten (oftewel ik beweeg mijn duimen symultaan).
Zo'n dingetje vliegt best geinig ,maar met gas op links zou ik dan meer moeite gehad hebben .

Vanmiddag nog even tijd gevonden om op het veld in Boxmeer de reichard Schandy uit te laten.

Op 150 mtr de motor uit en lekker uitzweven dacht ik...
Boel bewolking en redelijk fris....

10 minuten later in een vrille naar beneden moeten halen omdat hij bijna uit het zicht verdwenen was!!!
Wat een thermiek, uitzonderlijk gewoon!!!:D

Mooi he, je associeert lage temperaturen niet met thermiek, je weet dat het bestaat bij de gratie van temperatuur verschillen en toch verbaas je je er over. Ik had maandag morgen het zelfde met een DLG. Eerste keer dat ik met dat ding een belletje kon pakken., kicken!

Groet, Jacob Bos

Ik heb de boel ook alweer in de auto geladen voor morgen!

Dan gaat de solution xl weer het luchtruim in.

Eens zien of ik weer eens wat kan filmen!

heb er zin an!!:D

Haha mooi. :) Morgen zit ik fijn tot 16:00 uur op school :( Daarna dan maar snel naar huis en kijken of ik nog wat thermiek kan vinden met m'n daedalus in Oxe.

full

Wat een heerlijk weertje en samen met een vriend gevlogen. Alles de lucht in geweest en alles ook weer heel naar beneden toe gekomen.
Wie weet morgen wederom heerlijk vliegweer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er gezellig uit! ik heb vandaag heel wat roofvogels zien termieken, helaas niet zelf kunnen vliegen...

Ik heb vanmiddag heerlijk gevlogen met de Eyecatcher, er waren heel veel roofvogels hier op de hei in Ermelo, en het was ook niet zo lastig om de bellen te vinden dus, het ging alleen niet hoog (inversie?)

Wel het mooiste weer van de wereld, maar zwever was hoger slecht zichtbaar

groet

Terence

Nee hoor Arjan, ik vlieg ook lekker mode 2 (net als de Amerikanen)

Zie nu pas de rest van alle reacties, ik ben wat laat.

Ps. Ik ben import oosterling misschien daarom mode 2 :mrgreen:

PS2, wat is inversie?

en het was ook niet zo lastig om de bellen te vinden dus, het ging alleen niet hoog (inversie?)

Vanmiddag dus ook even een 2-tal vluchten gemaakt.
Heerlijk weertje met verrassend slecht zicht.......er was inderdaad thermiek duidelijk hoorbaar via de vario enkel leken het fijne kleine smalle korte bubbels waar ik helaas niets mee kon (ik geloof dat het record van vandaag op nog geen 20 meter winst stond).
Maar eveneens veel zakkende lucht :(

Afijn, in ieder geval lekker met het hele gezinnetje op pad geweest en genietend van het lekkere weer vandaag.

Ach ja, vanmiddag had ik wel een WTF momentje toen ik enkele grote vogels hoger zag cirkelen....en toen weer niet (verdwenen) ...en toen weer een seconde wel ....en toen weer niets. :-)
Ik ben i.i.g. niet ver boven de 300 meter gegaan vandaag.

Back