DirkSchipper
Forum veteraan
Inderdaad. Hieronder 2 uitersten (Google is your friend ;-) ). Alle tussenliggende varianten komen ook voor, ook in NL.
Dirk.
Dirk.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ruigpootbuizerd:
![]()
Apart dat zo'n vogel het op een frontale botsing laat aankomen. Je zou toch denken dat zo'n beest beter moet weten. Misschien komt ie gewoon niet vaak een vogel tegen die groter en sterker is dan hijzelf...;-)
Wat mij opvalt is dat vliegers met DLG's (die ook vanaf beperkte hoogte thermiek oppikken) altijd kort proberen te draaien. Buizerds echter draaien op beperkte hoogte toch wel met een redelijk grote cirkel.
Zijn lage thermiekbellen dan breder dan wij denken?
Pas maar op dat je niet door een Buizerd wordt aangevallen. Gebeurt ook zo nu en dan tijdens het broedseizoen ...Ik snipper morgenmiddag maar. Dit trek ik niet langer.
Zijn lage thermiekbellen dan breder dan wij denken?
Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar ik heb altijd een paar seconden nodig voordat ik zie dat ik er uit ben.
Ik heb de hoogte-legenda even weggehaald![]()
Psies, over het algemeen staat de Buizerd toch best hoog in de voedselcirkel dus vaak is hij de sterkere.
En als hij het beu is dan wil hij het wel laten weten, er zijn genoeg zwevers met gestripte vleugels nadat een roofvogel even geen trek had in 'meelifters'
Mja, shit happens.
Inderdaad ook een mooi plaatje, dat is er 1-tje om te bewaren.