Vandaag de snauwmast en de slijtlijst gemaakt en aan de mast gezet, diverse ringen en een klamp, waarmee de mast (onder mast) gereed is. Ook de mars aan de masttop gelijmd.
Zijkant van de mast. De beschrijving zet de snauwmast vast met een messing draad om de mast, boven en onder. Ik heb het iets anders gedaan omdat ik zo'n messingdraad niet echt mooi vind staan. Tussen de snauwmast en de mast heb ik een klein stukje notenhout gelijmd van 3 x 1mm om enige afstand tussen de mast en het rondhout te creëren en daarna de snauwmast met wat houtlijm en een kleine nagel aan de mast bevestigd, te zien onder de witte V's. (aan de fokkemast zit de zelfde constructie wat ik echter niet beschreven heb)
Net onder de nommerstukken aan beide kanten 2 ringen voor het latere puttingwant en aan de onderkant de slijtlijst;
achterkant van de mast,
voorkant van de mast,
en aan de masttop de klamp voor de strop van de takel van de grote ra en een ring,
tenslotte de mast gesteld in de romp, de grote mast leunt iets achterover, niet goed te zien omdat hij nog los staat, maar moet niet veel meer zijn als een graad of anderhalf,