pietsan
Forum veteraan
Bedankt voor je reactie Peter, je hebt volkomen gelijk wat betreft de rug en nekspieren en daarom werk ik gemiddeld maar één uur aan mijn model, maar wel een aantal keren per dag, het grote voordeel van gepensioneerd zijnHoe minder pillen je hoeft te slikken, des te beter Piet, dus ik hoop dat het na de behandeling weer even goed gaat zonder pijn. Een versleten rug krijg je niet zo maar alleen van langdurig fysiek werk.Toch knap hoe jij dan zo goed werk kan afleveren met het bouwen van een modelschip.
Dit legt toch een druk op de rug en nekspieren.
Ik heb dezelfde apparatuur en net als jij en blij mee. Ik kan het gemakkelijk wegzetten in een kast omdat het klein is maar wel erg handig. Ik probeer dus altijd het maximale uit mijn gereedschap te halen wat eruit te halen valt ook al is het er niet altijd voor bedoeld. In mijn huis lopen 3 kleine kinderen rond die de ruimte nodig hebben. Gelukkig heb ik nog een plekje voor klein gereedschap kunnen claimen, de rest is voor speelgoed, kleurboeken, potloden, auto's, poppen, lego, klei..... je begrijpt het wel denk ik.
Je setje boortjes mogen er ook zijn. Ik heb zo'n zelfde setje maar dan ook met hardmetalen freespennen en een setje met diamant graveerstiften. Die zijn ook erg handig, doosje is net zo groot en dus makkelijk in een la op te bergen.
De graveerstiften gebruik ik dus bij het figuursnijden, maar de freesjes kan ik weer gebruiken om de "trapjes" van de zijkanten van rolpaarden makkelijker te maken.![]()

De boortjes zijn inderdaad super met als voordeel dat ze allemaal de zelfde schacht dikte hebben, dus met één spanklem kan ik ze gebruiken.