Ik heb nog een tip voor het vastzetten van de kanons straks.
Deze rolpaarden hebben eigenlijk geen bodem, het zijn rolpaarden waar de wangen op een balk staan, dus de onderkant is open.
Bij een volle bodem zet ik ze vast op het dek door een gaatje door de bodem en het dek te boren, een messing staafje erdoor en het kanon komt nooit meer van zijn plaats.
Hier gaat dat niet omdat er geen bodem is.
Ik gebruik steeds een kanon om de hoogte van een poort te controleren en kwam op het volgende;
Onder de vóórste as lijm ik een blokje van 2mm dik (is dikte van het vierkante deel van de as) en 3mm hoog.
Hierdoor staan de voorste wielen 1mm boven het dek, geen probleem, want dat kun je weg schuren, dus blokje gelijk met de wielen.
Mocht het kanon niet helemaal op 1/3 van de onderkant van de poort staan, kun je door het schuren de stand van het kanon "fine tunen" door iets minder weg te schuren.
In onze tak van sport gaat het vaak om tienden van millimeters

Er kan dan een héél klein kiertje ontstaan omdat de voorste wielen het dek niet helemaal raken
De broektouwen die daar liggen kun je mooi langs de voorste wielen leggen, en je ziet het nooit meer.
(Ja, ik speel ook wel eens vals

)
Grote bijkomend voordeel, je hebt met dit extra blokje veel meer lijm oppervlak om het kanon vast te lijmen op het dek.
Ik gebruik daar 2 componenten epoxy lijm voor, komt nóóit meer los.
Dry-fitje: