Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Mooier is het zeker. Wat ik soms wel eens heb is dat ik de oriëntatie heel even kwijt ben op hoe recht de heli hangt in een snelle langsvlucht, ik wil dan wel eens naar de skids gluren om hem recht te trekken.

Groeten

Peter

Vanmiddag de maiden gedaan op de accu’s van mijn 500 (2600mah). Het optoeren ging veel te hard. Wat bleek de esc stond op airplane:oops:. Alles weer goed gezet en de startup op slow gezet. Nu start hij wel erg langzaam op, maar goed.

Zonder te hoeven trimmen blijft heli al aardig stil in de lucht. Wat opvalt is dat hij erg stabiel is. En ook veel stiller dan mijn esp. Op 85% (ca 2400 toeren) had ik zelfs niet het idee dat hij nog zo hard liep.

Met deze accu’s haal ik zo’n 7 minuten. Wel alleen hooveren en afwisseld toerental (1800-2400). Moet dus wel goed komen met de 3300mah accu’s die waarschijnlijk komende week binnen komen.

Al met al zeer tevreden!!:D

Nu alleen nog de juiste accu’s, en dan komend weekend eens uren maken.:yes:

Werner

Vanmiddag de maiden gedaan op de accu’s van mijn 500 (2600mah). Het optoeren ging veel te hard. Wat bleek de esc stond op airplane:oops:. Alles weer goed gezet en de startup op slow gezet. Nu start hij wel erg langzaam op, maar goed.

Zonder te hoeven trimmen blijft heli al aardig stil in de lucht. Wat opvalt is dat hij erg stabiel is. En ook veel stiller dan mijn esp. Op 85% (ca 2400 toeren) had ik zelfs niet het idee dat hij nog zo hard liep.

Met deze accu’s haal ik zo’n 7 minuten. Wel alleen hooveren en afwisseld toerental (1800-2400). Moet dus wel goed komen met de 3300mah accu’s die waarschijnlijk komende week binnen komen.

Al met al zeer tevreden!!:D

Nu alleen nog de juiste accu’s, en dan komend weekend eens uren maken.:yes:

Werner

Wat goed man!! Gefeliciteerd. Maar hoe kon hij nou op airplane staan
foutje met programmeren?(welke modus heb je nu geprogammeerd?)

Het viel mij ook gelijk op dat hij super stabiel is.Daarom zei ik het lijkt wel of hij aan touwtjes hangt, terwijl er die dag aardig wat wind stond.Ik vond ook dat hij de 75% waar ik hem op getest heb wel kan hebben en niet way to mutch is of schrikken.

Ik moet nog een extra setje bestellen en ga nu ook voor de 3300mah.
Ik heb wel 700 landing gears besteld want de stocks zijn veeeeel te laag!! vooral als je niet op super vlakke grond land.

Groeten

Peter

Maar hoe kon hij nou op airplane staan
foutje met programmeren?(welke modus heb je nu geprogammeerd?)

Was een grote oops van mezelf. Hij staat nu gewoon weer op heli. Gelukkig had ik de laptop meegenomen. Ik gebruik btw wel de originele esc.

Werner

Was een grote oops van mezelf. Hij staat nu gewoon weer op heli. Gelukkig had ik de laptop meegenomen. Ik gebruik btw wel de originele esc.

Werner

de castle esc's staan als ze van het fabriek afkomen op airplane, was bij de mijne ook zo, grtz

Wat ik soms wel eens heb is dat ik de oriëntatie heel even kwijt ben op hoe recht de heli hangt in een snelle langsvlucht, ik wil dan wel eens naar de skids gluren om hem recht te trekken.

Ik heb een tip voor je : bekijk welke kant de heli opgaat, niet naar de skids.
Als de heli op je afkomt, stuur je hem van je af,
dit oefen je continu met elke nieuwe move -> reactie = weg dat ding.
Skids kijken kost tijd, en is heel verwarrend, ( ja zo deed ik dat eerst ook ).
grt

Ik heb ze van het weekend ook besteld die 3300, ik verwacht ze elk moment , vind het alleen jammer dat het geen 40c is dan moet je de 3000 nemen.

Ik had in de mijne gisteren de 4000 40c gepast en zitten erg krab, om niet te zeggen dat je ze er in moet proppen.

Mijn 5000 40c passen helemaal niet op geen enkel manier.

groetjes

Vandaag 2e vlucht gehad.Na de maiden nu echt rond gevlogen.Nog wat afstellingen gedaan aan de gyro gain en curves.Ik ben dik tevreden.

Opvallend is idd dat hij erg stil is en goed stabiel.

groeten

Peter

Stil komt door je helical main gear :) Wist je dat er zelfs een harringbone maingear te krijgen is? Nog stiller :)

Vanavond weer een topavond gehad op het clubveld en de club. Ik had een 11T Pinion erop gezet........Morgen zet ik de 10T mischien weer terug, zoveel power als ik nu heb is echt bizar.

Oke krijg je daar ook uitjes bij ? :p. Je 600 gaat al als de brandweer, en dan nog meer power? ;)
De 550 heeft gisteravond ook weer z'n best gedaan.Als het zo door gaat kan ik nog aan een duo lader ook:rolleyes: .

Stil komt door je helical main gear :) Wist je dat er zelfs een harringbone maingear te krijgen is? Nog stiller :)

Vanavond weer een topavond gehad op het clubveld en de club. Ik had een 11T Pinion erop gezet........Morgen zet ik de 10T mischien weer terug, zoveel power als ik nu heb is echt bizar.

Er is gefilmd gister toen iki stond te raggen, ik zal een linkje plaatsen als ik het filmpje heb. Ga je vandaag nog vliegen?

Vandaag weer een pakket binnen gekomen:D

Mijn eerst FBL heli...

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien maak ik er wel een bouwverslag van.Ik moet ff kijken want ik bouw al in zeer beperkte ruimte en mijn foto's zijn vaak ook niet echt geweldig.

Groeten

Peter

Nice Peter,

alleen jammer dat het weer een ALIGN is ;)

Succes met de bouw en dalijk het converteren naar FBL van je ander heli's ;)

Back