Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Bullet3030, 16 mei 2011.

1. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ja zeker geen probleem, maar ik moet nog zien wat er allemaal van klopt.

Komt goed ;)

2. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    je kan normal bijvoorbeeld 0-50-50-50-50 maken. dan kan je bij low stick nog gewoon optoeren.
    en een ontvangeraccu is met een jive niet nodig hoor....

Nog iets: 105mm op een 600 staart=hoop problemen. ik krijg het voor elkaar om met 95mm en 2250rpm de staart op comando te strippen.. 105mm gaat zeker problemen geven aangezien ze de umbrella gears niet aangepast hebben.
    Dat een 600size 2500rpm MOET draaien om de staart strak te hebben is de grootste bs. Aligns eigen blades mogen niet eens harder dan 2100/2200 rpm! Dit jaar is XFC gewonnen door Jamie Robertson, die met zn 600 op 2250rpm vloog... waarom is 2500 dan nodig?? Nog gevaarlijk ook...

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  3. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ik heb het zeker niet nodig. Maar ik geloof niet dat Alan het zo bedoelde.Dat hij met zulke hoge hs vliegt wil niet zeggen dat de machine alleen functioneerd op deze hs.Ik denk dat het allemaal wel mee valt.We zullen het zien.

Wat is de reden dan dat mensen gelijk met bv 50 beginnen en niet met 0?
    Is dit vanwege de softstart?

Groeten

Peter

4. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Inverted trekken en negatief geven waarbij de motor uitgaat... ikzelf heb ook gewoon een flatline, en gebruik th hold voor het aan en uitzetten. heb de heli van een maat bijna de grond ingekregen omdat hij nog 0 throttle had bij lowstick.:(

5. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Klinkt logisch, dus flatline it is.;)

6. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hij is klaar voor de maiden. Setup; Stock/Kontronik Jive ESC icl heatsink/2x turnigy 3000mah 30c/ 4cell eneloop rx battery/r617fs rx/

groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    :thumbsup: Ziet er goed uit man.

8. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    erg mooie heli, en netjes in mekaar...
    veel succes met je maiden,;)

9. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Ik heb op een ander forum gezien dat er erg weinig plaats is voor een iets dikkere motor ivm de servo's.

Nu is de vraag kan je de brackets, waar de servo's op gemonteerd zitten in het chassis, vervangen door bijvoorbeeld andere die een nog schuinere hoek hebben??

of zitten ze vast gelijmd of geperst op het chassis?

10. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Ringetjes achter de servo zorgen voor een schuinere hoek. verscheidene mensen hebben al een 4035 passend gekregen met genoeg ruimte.;)

11. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Ziet er super uit Peter!

Ik hoop die van mij dit weekend af te kunnen maken:yes:. Helaas heb ik de accu's nog niet.

Misschien dat jij me met een mysterieus zakje kan helpen. Het heeft nummer 60HZ2. Deze kan ik in de handleiding niet terug vinden. Er zitten wat tie-wraps in, een afstandsbus, vier boutjes, een paar ringetjes en twee ball links.

Op de tie-wraps na kan ik niet vinden waar de rest voor gebuikt zou moeten worden. Alles zit mechanisch in elkaar en volgens mij ben ik niets vergeten. Of is het gewoon reserve materiaal.

Werner

12. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    G
    Dat dus.

13. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Gelukkig, zou lullig zijn bij de maiden als je wat onderdelen van boven ziet komen.

14. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ik hou ook altijd aardig wat over ;)

Welke lipos ga je voor?

groeten

Peter

15. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009
    ik heb turnigy's besteld 3300mah/30c.

16. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Oke ik had nog een setje 3000 40c leggen, denk dat ik ook nog een setje van 3300 koop.

Maar hoor graag van je hoe de 3300 bevalt.

Groeten

Peter

Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  17. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Reactie plus video van Align op de 600Pro met verschillende headspeed.

Well Guys, we really appreciate your comments and or suggestions. From time to time there is a chance for changes and or modifications to be made.

Back in the day when we were design for 2100 or less head speeds we used the 4.5 to 4.8 ratio due to the headspeed that were present. Again back in the day say 10 years ago 1850 was the dialed in head speed.

Then we move to 2011, we design based on what we see most common at all flying fields around the world. Guys flying at 2100 and above, even on 6s Trex 600 ESP people have been going way beyond this. Any of you who attend fun flys know that this is very common. Now considering the New Trex 600 EFL PRO we have in fact taken these fact into consideration when designing the tail gear ratio for guys who may be you that are actually using head speeds beyond 2100. So to indicate why the 3.85 ratio was use was by design. For those that are going way beyond 2100. You all have buddies out there pushing their machines faster and harder than they have ever gone in the past.

Also like to point out that rather than not say anything, we have provided video of the 2200 head speed. Taking rotor head speed sample off a video screen that uses a similar chip as your gyros is not going to yeild accurate results. This is why I asked Alan and Danny to give you a video of 2250 and 2400 so you could see the difference. So choose your head speed and fly. But the video clearly shows that the tail is holding with no issues. Now if you want to stab the cyclic and collective in the corner and expect the tail to hold your going to have to set up your helicopter correctly so that you don't bogg your machine with maximum pitch and cyclic.

We'd like you to show your videos of your Trex 600 EFL PRO and show us a flight or two with your perferred head speed.

Like I mentioned, in the past 1850 was the zigging head speed. So rather than worry about headspeed, fly your model the way you like and have fun.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010

2200 zonder problemen met 95 blades.Dus te snel conclusie getrokken denk ik.
    Een must see video, wat kunnen die gasten vliegen zeg pfff...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. wdj

wdj

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Dat valt mee. Zoals deze heren vliegen ga ik toch niet doen. Dus geen probleem. Zou ook raar geweest zijn als hier niet over nagedacht zou zijn.

Ook goed overigens dat ze dit op deze manier gewoon uit de wereld helpen.

20. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Collective management..

Die gasten voelen hun heli's goed aan, en weten wat de grenzen zijn
    ALS de staart zwak is, kun je hier mee omgaan door je pitchovergangen minder agressief te maken, en evt je pitch op de hoofdrotor een tik te verminderen

Dit leer je erg goed met een mcpx en de standaard zender..
    Gooi hem over de kop, geef op het verkeerde moment pitch en je bet de pisang...

Deel Deze Pagina