Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank jewel Heinrich, en ach de bouwbeschrijving is best wel duidelijk, dus er kan bijna mis gaanKoos jy bereig nou hier zoveel hoogtepunte en so snel ek weet nie meer waar om te kijk nie! Dit is werklik n indrukwekkende bouw en een wat jy met groot selfvertroue aanpak. Dis altijd lekker om n bouw te volg waar die bouwer presies weet wat hy doen!![]()
Tja dat is het leuke van deze hobby, van niets iets makenLeuk om met jouw foto's te zien hoe simpele houten latjes en stokken langzaam veranderen in prachtige masten en ra's.![]()
Dank voor het compliment Piet, en die romp komt wel af hoor, in principe volg ik de delen van deA of het moet wel heel raar zijnLekker bezig Koos,(ik zou wel eerst de romp afbouwen voor je al dat mastwerk gaat plaatsen....)
Dank je voor het compliment HansaIdd Heel erg netjes Koos![]()
Raar hee, wie dat ooit verzonnen heeftSpierbrillen, spierbeugels en springpaarden... toe maar en dat deze benamingen allemaal bij een schip horen![]()
Oef, Ik weet niet welke bouwvolgorde deAgostini voorschrijft, maar hou er rekening mee dat als je het ezelshoofd op de top van de mast vastlijmt, de steng er alleen nog van langs onderen in kan, en als je de mast vast zet is er normaal geen plaats genoeg om de steng er van onder in te schuiven.Uiteraard dry- fitt.......
Het is inderdaad een heel aparte volgorde Herby, maar alles zit nog los en word pas verlijmd als de stengen gereed zijn, net zoals bij de grote mastOef, Ik weet niet welke bouwvolgorde deAgostini voorschrijft, maar hou er rekening mee dat als je het ezelshoofd op de top van de mast vastlijmt, de steng er alleen nog van langs onderen in kan, en als je de mast vast zet is er normaal geen plaats genoeg om de steng er van onder in te schuiven.
Je krijgt er al een mooie handigheid in om gekuipte masten te maken![]()
Wat in principe dan niet klopt. Want hoe hebben ze dan op het echte schip de steng erin gezet?en als je de mast vast zet is er normaal geen plaats genoeg om de steng er van onder in te schuiven.
Op het echte schip zitten voor de fokke- en hoodfmast roosters over meerdere dekken recht onder elkaar. Als je al die roosters uitneembaar gemaakt hebt, kan je de steng eerst in het ruim laten zakken, dan rechten en omhoog trekken door marsopening en ezelshoofd. Je zit Hans, ik heb dat grondig bestudeerdWat in principe dan niet klopt
Tja, nu met het Corona virus zitten we veel thuis, dus er word dan veel gehobbiet nietwaarDank je wel Koos, jij ook een fijn weekend, je kunt nu weer terugkijken op een vruchtbare zaterdag![]()
Bedankt voor het compliment PeterPhoe, als je even niet gekeken hebt, moet je knap wat bijlezen.
Je hebt er de vaart ik, Koos.
Maar het gaat niet ten koste van de kwaliteit!
Kijk dan is dat ook weer opgelost, maar voorlopig laat ik toch alles nog maar even los staan....Ja, dan kan het wel![]()
Daar is dit forum voor Henk, om te leren van elkaarGa zo door Koos, kan ik mooi alles afkijken hoe het moet![]()
Dank je Mees, vind ik ook ....Wordt wel een plaatje.
Hier kom je ogen te kort zoveel vorderingen zijn er te zien