Jaques
Forum veteraan
Inderdaad Velasque, de kleurstelling is niet verkeerd zo, ik vind hem ook steeds mooier worden.Ik blijf die zwart-gele kleurstelling icm de koperplaten toch echt wel spectaculair vinden. Het is echt 'eye-popping' als je er een blik op werpt!
Was in het begin nog bang dat het ocker geel niet geel genoeg zou zijn maar nu komt hij steeds mooier over.
Dat is gewoon een kwestie van de tijd die je er dagelijks aan spendeert Hans, zeker nu met de Corona als je steeds meer aan huis gebonden bentHier kom je ogen te kort zoveel vorderingen zijn er te zien.

Nou ja een ijltempo?? Dat valt wel mee hoor Peter, dagelijks ben ik er wel een dikke drie uur mee bezig en vrijdag en zaterdag vaak zowat de gehele dag, dus inderdaad bijna werkDat kun je wel stellen, dit gaat in ijltempo, lijkt wel werken volgens mij, maar prachtig strak en net werk hoor.![]()

Dank je GerritPrachtig werk Koos! Je laat mooi vakmanschap zien.![]()

Vandaag eerst de masttop verder afgewerkt wat inhield dat er ook hier weer twee klampen in kwamen:
Sleufjes erin maken en de klampen erin lijmen, aan stuur- en bakboord.....
Nog even de top zwart schilderen:
En dan verder met de voormarssteng, allereerst wat onderdelen verzameld:
De steng werd geheel in model gebracht, onderin achtkantig gevijld en geschuurd:
De steng werd op dikte gedraaid van 8mm bij het ezelshoofd naar 6mm aan de top waarvan het bovenste stuk vierkant 5mm gemaakt werd:
De top is passend gemaakt op de eerder in elkaar gelijmde zalingen....
En zo staat de komplete steng er momenteel bij:
Op deze foto’s is het net of de top boven breder is dan onder, dus dat word morgen gelijk even nazien,
Tot dan,
Gr Koos