TIMBERWOLF
Forum veteraan
Mooi gemaakt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt Clemens. Gaf me meer duidelijkheid.Hoi Dirk, ik zag de volgende video op Youtube. "How do you bring up the anchor on a ship of line?" (HMS Victory)
https://www.youtube.com/watch?v=z9t92GvDK_U
Kijk maar of het je kan helpen. Suc7.
Bedankt Jan om dit even wat helderder voor me te maken.DirkL.
1. De messenger loopt NIET rond de forecapstan. Wel rond de twee rollers die helemaal vooraan staan.
2. De messenger staat alleen gespannen op het stuk dat naar de kaapstander getrokken wordt. Van de kaapstander af ligt hij vrij los. En de lussen waarmee hij gesloten wordt kunnen zo rond de kaapstander worden getrokken.
En hoeveel kanonnen heb je zo te gaan ?! Veel ‘courage’ gewenst !Het is nog even zoeken naar de juiste manier van bevestigen want nu duurt het plaatsen nog een kleine halve dag per kanon maar gelukkig zien we terug na maanden vooruitgang op het dek.
![]()
![]()
Mark, bedankt voor de "courage". Het zijn er 102 in het totaal ( 30 Lower Deck, 28 Middle en Upper deck en 16 quarter deck.) Dus stap voor stap zal ik er wel geraken ( al zijn het vele stapjes natuurlijkEn hoeveel kanonnen heb je zo te gaan ?! Veel ‘courage’ gewenst !![]()
Ik tracht mijn dekken volledig uit te rusten, ook al zullen de details moeilijk te zien zijn ( gelukkig op foto wel). Ik had je post gelezen om de luiken later aan te brengen maar helaas hingen ze er toen al aan. Zal dus extreem voorzichtig moeten zijn.Nou Dirk, dat ziet er goed uit. Deze twee kanonnen heb je mooi opgetuigd.
Als je alle kanonnen op deze manier aan wilt brengen, dan zijn het er nog 100.
In je eerste post zie ik dat je je schip aan een zijde open wilt laten, dat scheelt dan de helft.
Ik zie trouwens aan de touwen dat je de luiken ook al hebt aangebracht. Dit lijkt me erg tricky omdat dit erg kwetsbaar is. Om die redenen hang ik mijn luiken Pas op als het schip nagenoeg helemaal klaar is.
Succes met het vervolg, ik blijf je volgen.