FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja zijn er hoor..

rcexl-30.jpg

1 Stekker word een vervanger voor de stekker waar de accu in moet.
1 stekker in de ontvanger
1 stekker haal je er vanaf en die 2 draden soldeer je bij je stekkers bij de uitknop
en een lampie! ;)

Kost je 14,95 exclusief verzendkosten.. en dan gaat je wagen er dus niet vandoor ;)

handig voor een auto,
zou het ook voor mijn motor bekijken,
voor het laatste noodgeval...
groetjes Uwe

Je moet natuurlijk wel oppassen... Kleine storing en je motor valt uit
Als je bijvoorbeeld een helicopter hebt valt ie uit de lucht :p

Dat is een killswitch, is eigenlijk een relais die als deze geen spanning krijgt de zwarte draad van de motor verbind met de massa van de motor, lege batterij is dan dus motor uit ongeacht gasstand. Dit relais schakel je met je zender, je kan dus met een vrij kanaal je motor uitzetten.
voor mijn boot heb ik failsafe op de gas servo en killswitch voor als de stroom weg valt.

Voor een heli heb ik failsave,

de motor loopt dan op een vooraf ingestelde toerental,
dat dat toestel niet meteen uit de lucht valt,

werkt die verbinding dan weer,
heb je nog een chance, de heli op de grond te zetten,
gelukkig heb ik zo iets nog nooit gebruikt,

reichweitentest met lopende motor zijn gedaan tot 1000 m met suc6.

Met een tweede stroomverzorging voor ontvanger en servos
bij grotere heli’s
en een tweede ontvanger voor heli’s boven 20 kg
da ben je toch goed veilig,
meer kan je bijna niet doen,
ja toch, thuis blijven,
maar dat doen wij niet!

groetjes van Uwe

(sorry voor :offtopic:TS, doe je nog mee)

Ja zijn er hoor..

rcexl-30.jpg

1 Stekker word een vervanger voor de stekker waar de accu in moet.
1 stekker in de ontvanger
1 stekker haal je er vanaf en die 2 draden soldeer je bij je stekkers bij de uitknop
en een lampie! ;)

Kost je 14,95 exclusief verzendkosten.. en dan gaat je wagen er dus niet vandoor ;)
Waar zijn deze te koop?
Dan bestel ik ze er ook bij, killerbee vind ik voor twee wagens best wel prijzig, per stuk gaan ze voor 65 dus dit is een mooie oplossing.

En nog wel wat meer toch? Ik kan me herinneren dat je al een hele tijd geleden een topic hebt gestart waarin je aangaf dit van plan te zijn, maar dat deze killswitch niet zomaar op een marder gezet kan worden?

@Micropuller

Kan wel, Alleen het duurt even.. het komt er steeds maar niet van.. nu wel ;)
Deze kunnen gewoon op iedere bigscale gemonteerd worden.. als de kabels maar lang genoeg zijn

Hij moet op het derde kanaal.. en natuurlijk ook naar de 2 draden bij de uitknop

@Micropuller

oke is goed dan zal je wel gelijk hebben je moet hem natuurlijk nog wel naar de uitknop doen..
maar.. Als die laatste niet werkt oke

Ja die herinner ik me nog.. ;)
Die kan je ook gebruiken.. alleen je moet kunnen solderen, En je moet verlengkabels hebben.. kost misschien 1,50 zo'n kabel?

Hoezo die kan je ook gebruiken? Het gaat in dat topic over exact dezelfde killswitch waar jij in post 288 een afbeelding van hebt geplaatst!
We zijn weer wat verder, het blijkt i.d.d. dat de Rcexl switch alleen werkt met een CDI ontsteking die vaak in vliegtuigen en heli´s gebruikt worden.
In bigscale auto´s zit standaard dus geen CDI ontsteking, dus het is niet mogelijk om de Rcexl switch zo over de dodemansknop aan te sluiten :(

Ik had net als mototinus een Rcexl optoswitch besteld via EBay om eens te kijken wat die Rcexl allemaal kan (en niet kan uiteraard...).
Als je de ontsteking wil kortsluiten in geval van calamiteit zal het een potentiaal vrij contact moeten zijn, aangezien de Rcexl dat niet heeft werkt het ook niet met de ontstekingsspoelen die standaard op een bigscale zitten.
Je zou wel met een 6 volt micro relais kunnen gaan werken maar dan heb je weer kans op extra storingen.
Ja hoor, langere kabels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back