FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Joh, je hoeft voor mij geen verslag te maken. Ik weet inmiddels voldoende van electronica om te weten hoe zo'n ding werkt en hoe je hem zou kunnen aanpassen om er wel een motor met magneetontsteking mee stil te leggen (zoals ik al eerder heb gezegd, het kan wel, maar dan wordt het wel een hack-oplossing)
Punt is, dat je (weer eens) allerlei beweringen loopt te doen waarvan je zelf geen idee hebt of deze ook echt waar zijn. Je hebt zelf al zo'n ontsteking gekocht waar je helemaal niets mee kunt, tenzij iemand anders het voor je oplost. Ik probeer te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt.
 
Yep gewoon Killerbee a €65.- aanschaffen en dan heb je geen gezeik met eventueel solderen en bedrading aanpassen, ik heb ze op al mijn boten en auto´s gemonteerd.
Ah MP was me net voor ;)
 
Tsja.... ik werd ook al een beetje ongerust toen ik dat plaatje zag van die "killswitch", en dat dat voor een Zenoah ontsteking te gebruiken zou zijn....

Da's geen killswitch voor een standaard marder, en ook niet zo te gebruiken volgens mij.

Het is een voedingsschakelaar voor een RCExl ontsteking, en werkt niet door de boel kort te sluiten maar door gewoon de voeding naar de ontsteking af te schakelen.

Het werkt overigens wel Okidoki: ik heb er een paar op mijn heli's zitten....

Groet, Bert
 
@gemeptemuffin : Even terug komen op jou wagen :

k heb vandaag de nieuwe accu gekocht, nieuwe rem schijven en alles in orde gemaakt,

Mooizo !!!

Top. Mijn complimenten heb je.

Plaats nog ff een mooie foto van de opgeknapte wagen.


als ik die foto zie vind ik dat je wagen nog niet in orde is.

Maar het zal wel aan mij liggen !!!!! SORRY !!!!!

Ik vind dat je elektronica niet in een stoffen doekje hoort te zitten, maar in een plastic radioboxje.

Ik snap nu waar die koonsteentjes voor zijn, maar vind dat geen goede oplossing om je kabel die te kort zijn op te lengen.

Ook zie ik dat je rem draad een koper draad is, dat kan al hellemaal niet !!!!!!! koper draad is een zacht materiaal en wat bij veel bewegen breekt, ook klem jij je koperdraad ik je kroonsteentje vast waardoor je de draad "beschadigt" en dus verzwakt.

en er zit nog een doekje om je benzine slang ? omdat die lek is ?

Ik zal dit wel allemaal verkeerd zien, ook al hebben ze mij geleerd dat ik eerst moest zorgen dat al mijn spullen in orde moeten zijn voordat ik kan gaan rijden / varen of vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Man maak je wagen veilig.
Een rem stang is zoals je zelf al aangeeft belangrijk. Je last , heb je geen lasstaaf over? Is een stuk beter dan koperdraad.

Te korte draden soldeer je. kroonsteen liever niet.

Leidingen moeten dicht zijn, lekkende benzine kan branden, gevolg je auto in puin.

Ontvanger of in een radio box of in een ballon.

Graag een foto van je veilige auto.
;)

Voor de ouderen onder ons, we zijn allemaal jong geweest.
Dit is echt jeugdige overmoed. Wijs deze knul de goede richting op, verstand komt met de jaren, daar komt muffin snel genoeg achter.
 
@gemeptemuffin : Even terug komen op jou wagen :



Mooizo !!!





als ik die foto zie vind ik dat je wagen nog niet in orde is.

Maar het zal wel aan mij liggen !!!!! SORRY !!!!!

Ik vind dat je elektronica niet in een stoffen doekje hoort te zitten, maar in een plastic radioboxje.

Ik snap nu waar die koonsteentjes voor zijn, maar vind dat geen goede oplossing om je kabel die te kort zijn op te lengen.

Ook zie ik dat je rem draad een koper draad is, dat kan al hellemaal niet !!!!!!! koper draad is een zacht materiaal en wat bij veel bewegen breekt, ook klem jij je koperdraad ik je kroonsteentje vast waardoor je de draad "beschadigt" en dus verzwakt.

en er zit nog een doekje om je benzine slang ? omdat die lek is ?

Ik zal dit wel allemaal verkeerd zien, ook al hebben ze mij geleerd dat ik eerst moest zorgen dat al mijn spullen in orde moeten zijn voordat ik kan gaan rijden / varen of vliegen.

uhm, die kroonsteentje is zodat ik het goed af kan stellen hoe hard ie moet remmen
en die koperdraad is nu al even vervangen door echte remkabel
de ontvanger zit met een rubber beugeltje op een foam blokje op de radio plaat
en waarvoor dat doekje is? dat zit er al zolang als dat ik die marder ken

nou vandaag is dan de koppeling meenemer gebroken, das gwn toeval dat het weer met het starten gebeurde, op de zelfde locatie, maar woensdag even naar toemen en een nieuwe halen
tot woensdag, blijft ie even lekker stil staan, want voor 6.95 ga ik niks zelf fabriceren

gr danny
 
Haal dat doekje dan weg. ;)

Ziet t er gelijk netter uit.
Je ontvanger moet iets bescherming hebben tegen water.

Weer gebroken, zelfde plaats, weer bij starten ???
Gaat het starten dan wel op de juiste mannier? Kan toeval zijn hoor, maar het kan ook zijn dat je t verkeerd doet en kapot trekt.
 
uhm, die kroonsteentje is zodat ik het goed af kan stellen hoe hard ie moet remmen
en die koperdraad is nu al even vervangen door echte remkabel
de ontvanger zit met een rubber beugeltje op een foam blokje op de radio plaat
en waarvoor dat doekje is? dat zit er al zolang als dat ik die marder ken

nou vandaag is dan de koppeling meenemer gebroken, das gwn toeval dat het weer met het starten gebeurde, op de zelfde locatie, maar woensdag even naar toemen en een nieuwe halen
tot woensdag, blijft ie even lekker stil staan, want voor 6.95 ga ik niks zelf fabriceren

gr danny

Das mooi om te horen, Als je je wagen wil starten moet je eerst zorgen dat je druk voelt, dus dat wil zeggen dat ze meenemer uit is en tegen je palletjes van het vliegwiel aan zit. en dan kan je hem gaan starten. doe je dit niet dan trek je hem vaak kapot.
 
[mod]
Even een veegactie gedaan...
[/mod]

Heren,
Als je je irriteerd aan iemand die na 3 keer nog niet luistert: maak dan gebruik van een prachtig voordeel van internet...
Negeer het.
Hij staat niet naast je om aandacht te gillen.
Je hebt 3 keer aangegeven waarom iets aangepast moet worden, daarna is het een verloren zaak.

Maar kijk ook ff terug naar je eigen start in de hobby.
vaak zie je precies hetzelfde, alleen ben je dan zelf ts geweest.

qua ts:
je opent een topic, vraagt iets, en mensen geven je antwoordt en adviezen.
Dat dit niet altijd is waar je op hoopt, kan ik met je eens zijn.
Maar je krijgt hier antwoordt van gecombineert meer dan 100 jaar ervaring.
een eigen mening moet je altijd houden, maar kijk je er niet op dood.

Respect mensen..

deze oproep wordt nu geschreven door een mod.
waarom is dezelfde post van een "normale" user minder leidend?
Dus als een agent niet zegt dat je te hard rijd, mag je gewoon te hard rijden?

Bij deze is de offtopic discussie over, ook reacties op deze post zijn offtopic.
Ik houdt de bezem bij de hand...
 
Ik ben ook wel benieuwd wat er onder dat doekje zit. Misschien is het er wel om geknoopt om altijd een poetsdoek bij de hand te hebben, maar het kan ook zijn om een lek(je) te verdoezelen...
 
Das mooi om te horen, Als je je wagen wil starten moet je eerst zorgen dat je druk voelt, dus dat wil zeggen dat ze meenemer uit is en tegen je palletjes van het vliegwiel aan zit. en dan kan je hem gaan starten. doe je dit niet dan trek je hem vaak kapot.

niet van de trekstart, waar de koppeling op bevestigd zit;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top