FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ gemeptemuffin
  • waarom zit er tape of stof met tieraps om 1 van je bezine slagen ? ( ik denk dat het de retour is )
  • Als ik het goed zie gaat je ontvangst draad naar de motor richting je bougie in de rolkooi gewikkeld en geknoopt ? ( Dat zou ik maar veranderen om de kans op storingen te verkleinen)
  • En jij heb je ontvanger met failsafe ??? gewoon op je radio plaat met tieraps vast zitten ? ( waarom niet in een radioboxje ? en dan meteen je antenne in een rietje ? )
Voorbeeld :

imgp2288z.jpg

imgp2289.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat die antennedraad niet zoveel doet. Het lijkt erop dat er (om wat voor reden dan ook) twee ontvangers op elkaar getierapt zijn:

BA4W6WGCIAAPalO.jpg:large


Misschien de 35/40mHz ontvanger vervangen door een 2.4 gHz omdat hij zoveel last had van storing?

Verder zie ik een schakelaar en een kroonsteen(!), ook allemaal potentiele storingsbronnen.

Wat die tape/stof betreft: gezien de staat van de rest van de wagen gok ik op een brandstoflek?
 
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat die antennedraad niet zoveel doet. Het lijkt erop dat er (om wat voor reden dan ook) twee ontvangers op elkaar getierapt zijn:

BA4W6WGCIAAPalO.jpg:large


Misschien de 35/40mHz ontvanger vervangen door een 2.4 gHz omdat hij zoveel last had van storing?

Verder zie ik een schakelaar en een kroonsteen(!), ook allemaal potentiele storingsbronnen.

Wat die tape/stof betreft: gezien de staat van de rest van de wagen gok ik op een brandstoflek?


Uhm, jij ziet dus nog meer als mij.

@ gemeptemuffin, Graag uitleg over onze bevindingen ?

Ik wil je wagen echt niet afkraken ofzo, ( zal wel zo over komen denk ik ) maar als ik denk waar de oplossing voor zijn die ik zie op je wagen vind ik het heel onverstandig (netjes uitgerukt) om met je wagen te gaan rijden.
 
Ze hebben mij altijd gezegd :

eerst zorgen dat je spullen en/of rotzooi in orde is, en dan mag je pas gaan rijden, varen of vliegen.

spullen niet in orde ? ? ? = wachten op ongelukken !!!
 
Ontvanger iig in een ballonnetje, liever radio box.
Ff nieuwe benzine slang halen, deze moet goed dicht zijn, anders krijg je valse lucht, en je ouders zullen de benzine lucht niet fijn vinden ;)
Haal je oude ontvanger er uit.
Een auto die er netjes uitziet is makkelijker goed te onderhouden. Het zou zonde zijn als je m te pletter reed.
Als je dan bezig bent controleer dan ook de werking van de failsafe, als je de zender uitzet moet de auto op de rem. (uiteraard zonder draaiende motor testen.)

Verder leuke kar. Nu nog netjes en veilig ;)
 
volgens mij zijn dit 2 2,4 gHz ontvangers,
de kabels / stekkers zijn niet goed vast,
de ontvangers zouden beschermd en niet met tieraps vast zijn,
.
als ik met zo wat spul naar huis zou gaan,
zou mijn vrouw nooit meer toestemming gaan geven,
voor koop van een nieuwe heli of nieuwe spullen.
.
groetjes van Uwe
.
.. en war blijft de commentaar van de TS
 
Laatst bewerkt:
Kom op he, ts is 15 , heb menig brommer in slechtere staat zien rijden.
Het valt me alles mee, op de benzine leiding na dan. De ontvanger met tiewraps vast lijkt me wel ok. Wel ff in een ballon schuiven.
@ts neem de tips hier serieus en het komt best goed.
 
Een brommer waarvan een gebroken remkabel als voet rem wordt gebruikt is een stuk gevaarlijker.

Punten om deze auto veilig te maken:
Ontvanger spat waterdicht maken.
Failsafe checken.
Nieuwe degelijke accu voor de ontvanger.
Dichte benzine leidingen.
Servo kabels netjes vastzetten.

Valt wel mee toch?
 
Ontvanger fatsoenlijk monteren.
Servosnoeren fatsoenlijk vastzetten (lijken er nu ieder moment af te kunnen vallen)
Electra nalopen en fatsoeneren (liever geen schakelaars die de geest kunnen geven en zeker geen kroonstenen)
En dat is nog maar hetgeen je vanaf één foto kunt vaststellen.

Sorry hoor, maar een brommer met een slecht werkende rem stopt als je het gas loslaat. Een marder van een kilo of 8 die er volgas vandoor gaat als gevolg van storing vind ik toch iets gevaarlijker.
 
Ik heb toch liever een op hol geslagen marder onder mn auto dan een brommer zonder remmen.

Ik denk dat het punt veiligheid wel duidelijk is voor ts. Laten we nu opbouwend verder gaan.
 
En als bv. jouw dochtertje daar aan het spelen is?
Doe mij toch maar die scooter, die kan tenminste nog uitwijken en is tevens instabieler bij een crash.
 
Daar heb je een punt.
Laten we gelijk de rc autos in woonwijken verbieden en een maandelijkse apk op verplichten.
Kan mijn dochtertje veilig buiten spelen
 
Een brommer waarvan een gebroken remkabel als voet rem wordt gebruikt is een stuk gevaarlijker.

Punten om deze auto veilig te maken:
Ontvanger spat waterdicht maken.
Failsafe checken.
Nieuwe degelijke accu voor de ontvanger.
Dichte benzine leidingen.
Servo kabels netjes vastzetten.

Valt wel mee toch?
Dat is ook een stuk gevaarlijker, maar een reden om minder gevaarlijke dingen toe te laten?
Als mensen geen geld hebben voor veiligheid/onderhoud voor hun 1:1 auto, 1:1 brommer of 1:6 RC wagen, moeten ze in mijn ogen gewoon niet rijden.
Jammer genoeg nemen mensen te veel risico's, maar wel huilen als ze iemand plat rijden en de verzekering de duizenden euro's terug moeten betalen terwijl de reparatie die dit had voorkomen 10x minder is.

Het is geen 1:10 elektro wagen die 2kg weegt en blauwe plekken achterlaat, zo'n FG weegt 10kg en breekt benen op dezelfde snelheid.

Onverstandig om hiermee te rijden, safety first, vooral in een woonwijk.
 
Ik rijd ook wel eens in de straat BTW.. maar dan doe ik dan wel met een goed ingestelde failsafe en binnenkort een killswitch ;)

Ik ook, denk de meeste wel, al is het om te testen.
Zowel met mijn elektro modellen, nitro modellen, en benzine modellen, geen killswitch, wel failsafe.

Maar ik zie niet veel dingen waarvan ik denk dat die wagen veilig is.
Kroonsteentjes.
Veel te lange antenne icm. oprollen(spoelwerking) en nog eens vlakbij de bobine en bougie.
Ontvanger en failsafe open en bloot.
En hij reed lang met een 15jaar oude accu, kortom, een grote puinhoop.

Mijn Marder rijdt nu ook niet, mede door de weer, maar safety first, dus er komt een 2.4ghz zender voordat er gereden gaat worden.
Ik had een korte reikwijdte, van ongeveer 20-30 meter, dus nu gelijk goed oplossen ipv. beunhaas oplossen.
 
inderdaad met die oude batterijen moet je oppassen.. Ik heb een maand geleden en snel lader aangeschaft omdat die accu's werden zo lui dat ze opeens geen kracht meer hadden

Dus eerst goed sturen.. opeens tijdens dat je aan het rijden bent niet meer, Dus ja.. dan heb je een probleem ;)

Als je gewoon met een 2,4GHZ zender rijd en ingebouwde failsafe gaat alles goed..
Ik wil zelf een killswitch hebben toch voor de zekerheid, Als je servo vastloopt kan je niks meer ;)

Iemand gaat een RCEXL voor mij klaar maken benieuwd of het goed werkt!
 
killswitch en failsafe,
alles mooi,
.
en wat is, als bv. de servo aan de motor (gas / throttle)
op volgas staan blijft,
jongens, gevaarlijk speel in een woonwijk
.
groetjes van Heli-Uwe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top