Mijn fg zender zit er niet bij. Ik stuur ze wel een email
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Alleen wanneer je de motor met behulp van een knop wilt uitschakelen heb je een 3de kanaal nodig om dit te realiseren (een beetje slimmerik zal nu gaan roepen dat het ook met de aan/uit knop van de zender kan!).Volgens mij moet je voor een killswitch altijd een 3 kanaals zender hebben, hoe kan anders de killswitch wetten wanneer hij de motor moet uitzetten ?
I conducted a proper bench test with voltmeter to find out under what conditions exactly the opto kill will function as intended.
Most importantly, the engine WILL be 'killed'' if the rx simply packs up inflight, simulated by pulling its batt lead out. The opto kill sensed the loss of rx signal and disarmed.
Also, tested by just pulling the opto lead to the rx out, same result - engine kill.
Turning off tx - simulates going out of range OR internal tx fault (can happen!) - not so good since opto kill remained armed. But, that's no biggie cos under that circumstance the failsafe throttle close kicks in.
The RCEXL engine kill-switch works as expected for me.
Futaba F10TC transmiter
Futaba R6008 receiver and new Frsky 8 channel FASST comaptible receiver.
On both cases, ignition cut the engine when TX is turned OFF, but i must set the RECEIVER FAILSAFE MODE on Frsky, and turn off failsafe on channel 5 on TX (used for the opto switch device)
Also cut the engine with the assigned switch (H in my set-up).
Cut the engine also if i remove the battery on RX .