Ik neem toch aan dat 3W_Flyer nog wel gewoon forumgebruiker is?! Los daarvan.. mbt. het harden in de oven en bij welke temperaturen, het hangt er ook vanaf welke hars je gebruikt hebt. R&G heeft hiervoor documenten online staan waar dit soort zaken allemaal in besproken worden. Hoeveel hars, welke verhoudingen, hoe drogen, enzovoort. http://download.r-g.de/handbuch_edition_06_09.pdf Kortom; het mag tot enkele dagen na het harden. Dan in een oven oid langzaam opwarmen met maximaal 10 graden per uur, tot de gewenste temperatuur, en dan 10 uur op die temperatuur houden. Welke temperatuur het best is, specificeert men niet echt, hoe warmer hoe beter met een bovengrens van iets van 100 graden.
Ik vrees van niet On-topic; Resultaat: Maar eens laten inspecteren door een kenner voor we gaan laten frezen. Tekening ben ik nu frees-klaar aan het maken en op de beschikbare oppervlakte in passen.. "bakken" gaan we maar niet doen..
Thx! Ter info; 3mm kwaliteits multiplex, 3 lagen CFK (93gr/m² Aero) aan elke zijde, 0°-45°-90°. Gewicht van de plaat is nu 407gr, ruw berekend (adhv opp motorbox) zal het gewicht van de gefreesde delen op 191gr komen. Delen zullen verlijmd worden met Endfest, en daarna evt. nog een laagje CFK er over. max eindgewicht +-250gr. Wat zwaarder als ik gehoopt had dus, maar het zal moeten dienen Tekening is klaar, donderdag de plaat naar Bert brengen met tekening, hopelijk de week erna terug ophalen, en intussen -voor zover de vrije tijd dat toelaat- de kist verder afwerken. Begin April zou ie moeten gevlogen hebben! (Op voorwaarde dat ik mijn zender dan al terug heb, en geen addertjes meer tegen kom)
Als jullie "guest" zien staan is het account verwijderd van het forum. In dit geval op eigen verzoek.
Zo, de moed nog maar eens bijeen geraapt en wat verder gegaan Of zou het door het lentezonnetje komen? Servo's in vleugels in gebouwd, enkel de stuurstangen nog plaatsen, maar dat kan pas als ik mijn zender terug heb (afstellen servo's moet eerst gebeuren) En de luchthappers/koelgaten in de romp gemaakt. In plaats van hier rovings rond te leggen, zoals ik bij de andere gaten zou willen doen, heb ik er hier voor gekozen om een reststukje carbon doek (van de motorsteun) te gebruiken dat rondom rond 2cm groter is dan het gat, leek me steviger. Makkelijker was het alleszins niet, de binnenkant van de motorbox is zeer oneven, alsof dit stuk vacuum is gezogen, maar er heel veel vouwen in de plastiek zaten waarmee is vacuum gezogen. De doek Binnekant van de romp afgeplakt zodat ik iets had om de doek op uit te richten. En het doekje er in, ligt nu te drogen. Niet zo proper als gehoopt, te veel rafels aan de buiten zijde, maar het zal moeten dienen. Nog 1 vleugel, motor & regelaar monteren, batterij plank maken, Powerbox & co inbouwen..
Net mijn nieuw "laadkoffertje" aangekregen; Voedingen zijn ook onderweg. Ik ga een "verdieping" maken zodat de voedingen onderaan kunnen liggen, en de laders bovenaan. Maar dat moet nog even wachten tot als ik de voedingen hier heb.
lol Is eigenlijk voor een 450-size heli, maar had de perfecte maten voor mijn doeleinde! En voor 40€ kan je het zelf niet maken..
Aan laadpower idd geen gebrek Vandaag weer een héééééle hoop kunnen doen!!! De carbon doek weggesneden waar die niet nodig was.. Zie wel net dat ik nog wat moet bijschuren de luchthappers zijn mooi uitgelijnd, op de foto lijkt dat echter niet zo, waarom weet ik ook niet.. En ik heb ook nog 6 kabelkes aan elkaar gesoldeerd! 2 servokabels verlengd dus (zonder stekkers weliswaar) Tijd .. ik vind het echt een geweldig begrip .. alleen jammer dat ik er zo weinig van over heb
Aan wie zegt ge het, en het gaat nog verder e ... als ge tijd + goesting doet, dan komt ge op "geen enkel vliegtuig vliegklaar"
idd en zelfs als 3 bovenstaande punten wel ok zijn, kom ik nog steeds tot de conclusie dat ik geen degelijke zender heb Maar die zou morgen terug naar België gestuurd worden, dus dat is toch weer goed nieuws!
LOL helemaal juist JVDO! Michel, ni nodig, heb mij zo een "Hold my beer and watch this!!" t-shirt gehaald (en btw, SCHAAM U!!! Jupiler, pff ) Zat een foutje in de zender, als ik links rudder gaf ging de gas 10% omhoog, rechts rudder gas 10% omlaag Maar het zou gefixed zijn nu..