F3M toestel electrisch

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
Hoe verhoudt dit zich nu in gewicht tov de oplossing met die carbon buis?

Pfoe, dan moet ik even in de archieven duiken om helemaal zeker te zijn, maar ik dacht dat de buis, op de juiste lengte gemaakt, rond de 255gr zat (berekend), de spantjes voor en achter die ik nu heb gemaakt wegen 87gr, dus dat zou samen 342gr zijn. Ben er wel nog steeds van overtuigd dat het sterker zou zijn dan deze oplossing. Waarschijnlijk zou een 3mm buis van dezelfde diameter redelijk ideaal geweest zijn qua gewicht en sterkte.

Ik heb mijn magie eens losgelaten op de motorbox, zit nu in elkaar met endfest(+-30min gebakken op 90°C), en weegt nog maar 195 gr :D Ik vermoed dat er bij de vorige weging ergens een foutje is ingeslopen.. Valt mee! :D

0.JPG

Sterk als een huis! ben er met mijn volle 80kg met 1 voet op gaan staan, geeft geen kik!:banana:

Laatst bewerkt:
Ziet er erg netjes uit, en zal zeker sterk genoeg zijn.. als mierenneuker.. zou ik nog die houten randjes even een likje zwarte verf geven, dan is ie helemaal af :)

Effe on-topic blijven hè verrekte mongol! ;)

Ik wou eigenlijk nog wat carbon doek of rovings over de hoeken lamineren..

Kon het niet laten om de motor even provisior te monteren
BILD0532.jpg

Voor dat ie definitief kan gemonteerd worden moeten er wel nog wat dingetjes gebeuren.

Nu maar eens zien of ik uberhaupt zo'n ding nog wel in de lucht kan houden, dat is ook al weer een half jaar geleden ofzo..

Idd, een centimeter of 2 doek (of sok) zal de hoeken onverwoestbaar maken. :D

Heel mooi :yes:

Laatst bewerkt:
Hij heeft hem zelf nog niet in de lucht of er staan meerdere achter hem, mag ik ook ff ? :o

lol

Iedereen wil electro!!!

Als dit goed verlimd is, en daar ga ik wel vanuit, heeft een carbon doek om de hoekjes niet zoveel zin, hij wordt er alleen minder mooi van..

Ik ga uit van de hoeken tussen de plaat waar de motor op zit en de zijkanten, en de achterkant en de zijkanten.
Niet zozeer tussen de de zijkanten zelf...

Mmh, ik geloof dat ik maar 5€ per vlucht moet gaan vragen :D

Van 't weekend niks gedaan, buiten nog eens gaan vliegen, ook leuk natuurlijk :)

Vandaag eens vlug gekeken hoe het zwaartepunt zou uitkomen, komt ook helemaal goed..

De regelaar ga ik maar in de lengte op de motorbox vast zetten, dan staan de koelribben wel haaks op de luchtstroom, maar dat zal wel geen kwaad kunnen, ben toch niet van plan de volle 200A te gebruiken.
BILD0535.JPG

Op deze manier hoef ik ook geen kabels te verlengen.

De motorkap ook maar eens ruw uitgehaald; onmiskenbaar elektro ;)
BILD0536.JPG

Ik vind het wel iets hebben :)

Mmh daar ben ik niet zo voor, maidens op flyins :) Dat doe ik liever op 't gemakske op een veld dat ik goed ken.

Los van dat feit zie ik het toestel ook niet op tijd klaar geraken..

't Is natuurlijk niet omdat het vooropgestelde doel niet meer haalbaar is, dat we helemaal stil gevallen zijn :) ff kort samenvatten:
Aan de binnenkant de firewall verstevigd. In de kit worden enkel de mpx schijfjes meegeleverd, in de online handleiding wordt er gebruik gemaakt van een volle 6mm mpx plank. Ik heb nagevraagd bij Krill of het voldoende zou zijn om enkel de meegeleverde schijven te gebruiken, hier kreeg ik helaas een ontwijkend antwoord op, en het kwam er op neer dat ik daar zelf over moest beslissen.. Aangezien dat antwoord mij niet echt heel veel vertrouwen gaf heb ik er maar voor gekozen om een 3mm mpx plank te gebruiken in combinatie met de multiplex schijfjes.
Hier een slechte foto die ik eigenlijk had gemaakt voor de kabeldoorvoer, mja je ziet het wel eh.. De kabeldoorvoer is trouwens gemaakt mbv methanol-brandstofslang, die ga ik toch nooit meer gebruiken waarvoor ze gemaakt is ;)
IMG_0086.JPG

Beetje overbelicht
IMG_0089.JPG

Motor en regelaar definitief gemonteerd
IMG_0085.JPG

IMG_0088.JPG

Niet op het stof letten ;)

RC-inbouw
IMG_0084.JPG

IMG_0090.JPG

was ook weer overbelicht, heb wat met contrast enz zitten spelen, maar daar ben ik nog slechter in als in foto's maken :o

Motorkap is ook ongeveer klaar, maar geen foto van..

Nog te doen;
Rolroerservo's afstellen, batterijplank maken, stekkers aan regelaar en batterijen solderen, motorkap en prop er op zetten, en dan houdt het stilletjes op :yes:

Back