Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
gaatjes zijn onzin. ik zal toelichten wat mijn theorie is.
de theorie achter gaatjes is dat ze drukverschillen op moeten vangen, banden bollen wel eens op en dat betekent een beetje lucht erbij, dus een gaatje zou je zeggen. Maar elke zichzelf respecterende banden eigenaar taped zijn of haar banden zodat ze niet kunnen opbollen en dus geen of nauwelijks drukverschil hebben en er dus GEEN gaatjes nodig zijn.
En als er dan vanuit de fabriek gaatjes in de velg zitten vanwege hierboven, dan lopen ze natuurlijk binnen de kortste keren vol met zand wat natuurlijk een drama in een band is en er dus uit moet. En dus gaan we allemaal een gaatjestang kopen (jawel, ik heb er zelf ook 1 gekocht) om gaatjes in die banden te maken zodat het zand er weer uit kan. Helaas zit er foam in de band die het plakkerige strandzand vasthoud en ergo, band naar de maan. Zo zijn mijn originele revo banden geeindigt.
Advies: tape altijd je banden en plak (als ze er uberhaupt inzitten) de gaatjes in je velgen af.
Ik ondervind geen enkel bijkomend probleem van deze methode, heb geen opbollende banden en al helemaal geen zand in de band, dus ik ben blij en zie geen reden om alle gaten weer open te gooien..
schiet maar, zou ik zeggen ;-)
ajuus
emiel
:snipersmile:
Als je de gaten helemaal af gaat dichten krijg je stuiterbanden en een auto die bagger rijdt omdat het ding alle kanten op hobbelt.
De gaten in de velg zijn er voor de ontluchting en om dat dus te voorkomen :!:
Dat je daarmee zand in de band kan houden is bekend en daarom rijdt elke zichzelf respecterende wedstrijdrijder dus ook met gaatjes in de banden zelf met de velg wel of niet afgeplakt naar eigen voorkeur.
Leuk die theorie , maar de (wedstrijd) praktijk heeft al lang en breed anders aangetoond.
dan gaan we het dus ook nooit eens worden ;-)
om de discussie dan maar weer te actualiseren en in balans te houden.
gaatjes zijn onzin. ik zal toelichten wat mijn theorie is.
de theorie achter gaatjes is dat ze drukverschillen op moeten vangen, banden bollen wel eens op en dat betekent een beetje lucht erbij, dus een gaatje zou je zeggen. Maar elke zichzelf respecterende banden eigenaar taped zijn of haar banden zodat ze niet kunnen opbollen en dus geen of nauwelijks drukverschil hebben en er dus GEEN gaatjes nodig zijn.
En als er dan vanuit de fabriek gaatjes in de velg zitten vanwege hierboven, dan lopen ze natuurlijk binnen de kortste keren vol met zand wat natuurlijk een drama in een band is en er dus uit moet. En dus gaan we allemaal een gaatjestang kopen (jawel, ik heb er zelf ook 1 gekocht) om gaatjes in die banden te maken zodat het zand er weer uit kan. Helaas zit er foam in de band die het plakkerige strandzand vasthoud en ergo, band naar de maan. Zo zijn mijn originele revo banden geeindigt.
Advies: tape altijd je banden en plak (als ze er uberhaupt inzitten) de gaatjes in je velgen af.
Ik ondervind geen enkel bijkomend probleem van deze methode, heb geen opbollende banden en al helemaal geen zand in de band, dus ik ben blij en zie geen reden om alle gaten weer open te gooien..
schiet maar, zou ik zeggen ;-)
ajuus
emiel
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Step 1: Vent the Rims/Tires[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Tire ventilation is very important; if a tire is completely sealed to the rim with air trapped inside, it will give a bouncy ride. If there is some ventilation, but too little to let the tire compress and rebound quickly, the tire may "flat spot" after being compressed by a bump or jump landing. Using your hobby knife, carefully ream two 3/16" holes on opposite ends of the wheel. Also, vent the rubber portion of the tire using a leather punch or scissors and cut two diamond shaped holes on opposite ends of the tire. This will allow the tire to "breathe" when running on rough surfaces or landing off of huge jumps. With the release of the newer faster trucks it has become increasingly important to properly vent your wheels and tires. Failure to vent your wheels and tires properly may result in the over expanding of the tire and the tearing of the tread or the sidewall of the tire.[/FONT]
Emiel is idd de ene ( enige ) die er totaal anders over denkt.
Volgens mij adviseerde proline zelf om te ventileren.
How to Tips: Tire Mounting | ProlineRacing.com
Emiel is idd de ene ( enige ) die er totaal anders over denkt.
Volgens mij adviseerde proline zelf om te ventileren.
How to Tips: Tire Mounting | ProlineRacing.com
Heb zelf de eerdere gaatjes discusie niet meegekregen, had zelf al verzonnen dat de 2 gaatjes op de standaard velg niks is en dicht moesten ivm zand, maar had geen gaatjes in mijn banden gedaan. Dat heb ik dus gisteren wel gedaan want 3 van de banden waren opeens 2 keer zo groot. LoL. 1was lek gegaan op de velg rand. De andere heb ik nu 2 kleine gaatjes in geprikt, het leken net ballonnen, er zat veel druk achter. En rijden was waardeloos, maar ik vind gaatjes in de banden ook weer niks het lijkt mij kiezen tussen 2 slechte oplossingen. En tapen gaat alleen als de band al niet gelijmd is, de standaard wielen zijn al dicht gelijmd. Ik zeg banden dicht laten en (overdruk) ventieltje op de velg maken![]()
dan was ik toch nog niet duidelijk. Ik redeneer alleen maar wat ik zie. Ik zeg absoluut niet dat ik iets beter weet maar wil graag discussieren over zaken. Wat ik merk is dat we elkaar graag napraten zonder op de inhoud door te gaan.Nee .. Je blijft alleen stug volhouden dat jij het beter weet dan welke wedstrijdrijder dan ook.......
:nooo:
Dat zijn juist de mannen die zoeken naar verbeteringen op dat soort punten omdat je daar die o zo belangrijke tiendes van secondes mee kan winnen....
Maar wat jij bedenkt werkt dan natuurlijk veel beter ..... Jaja.... :nooo:
Waar moet je nog over discussieren dan :?:
Wat ik heb gezegd en in de uitleg van Pro-line staat is gewoon hoe het is , daar is geen verdere discussie over te voeren dat zijn gewoon de feiten.
Die in de praktijk gebleken zijn en in het geval van Pro-line waarschijnlijk nog in het lab ook. Dus waarom moet je daar dan in godsnaam over gaan lopen discussieren omdat het volgens JOU anders zou zijn :?::?::?:
Geef gewoon je ongelijk toe ipv aan een dood paard te blijven trekken waarin je je gelijk toch niet gaat krijgen .......
ok, we proberen dus stuiteren te voorkomen. Stel nu dat we druk in onze banden zouden brengen, net zoals echte 1 op 1 autoos. Dan gaan ze toch meer stuiteren??Gevolg is een auto die heel erg nerveus over de baan hobbelt en voor geen meter rijdt.