E-REVO topic

Lol... Nope geen Kwik-fit of Euromaster ofzo ... hahahaha

Gewoon lang genoeg klooien met auto's en dingen zelf uitproberen en oppikken van anderen ;)
 
Ja dan gaan ze meer stuiteren... Op het moment dat je je banden compleet afdicht krijg je dat ook zodra je de auto neerzet of je een flinke landing maakt.

De ruimte waarin de aanwezige lucht zich bevindt wordt op dat moment kleiner met als gevolg dat automatisch de druk verhoogt... Je blijft tenslotte dezelfde hoeveelheid lucht houden alleen de ruimte wordt kleiner.

Nope dat wordt niet opgevangen... Daarvoor zijn de dempers niet toereikend en het gewicht van de auto gewoon te gering.

Bij een 1:1 is die gehele dynamiek anders omdat je dan met veel meer gewicht werkt.

Een compleet afgedichte band heeft altijd een interne druk , gewoon die van de atmosfeer waarin deze gelijmt is.... Gevolg is dat je band met een stijgende of dalende luchtdruk en temperatuur daar dus last gaat krijgen...

snap ik, maar is de clou dan niet dat als we onze banden tapen dit niet opgaat? dan bollen ze immers niet meer.

Dit kan dan ook de reden zijn waarom onze bandenleveranciers gaatjes voorschrijven want tapen is best een klus en zal niet iedereen kunnen.

zonder tapen is mijn hele verhaal natuurlijk onzin, dat snap ik ook. maar tapen is volgens mij het belangrijkste om te doen.

edit: net nog even een proef gedaan, op het gevoel merk ik geen verschil met het indrukken van een band met of zonder gaatjes. maw: interne druk speelt bij die test geen rol, blijkbaar kan de druk zich prima intern in de band verplaatsen. wellicht zie ik wat over het hoofd.

ajuus
emiel
 
Jij staat alleen maar stil bij het opbollen ..... Das niet het enige wat een rol speelt :!:

De compressie van een band onder het rijden vergeet je en die is nog veel belangrijker.....

Op het moment dat jij de auto gewoon neerzet wordt de ruimte in je band al kleiner en stijgt je inwendige luchtdruk dus al bij een compleet afgedichte band.

Hoe verder die compressie gaat hoe hoger de druk in de band zou worden. En dat is bij onze auto's dus juist niet wat je wil want daardoor krijg je het effect van een samengeknepen ballon en wordt je band en daarmee auto onverspelbaar.

Door het geringe gewicht van onze auto's werkt een compleet afgedichte band meer als een springkussen ipv een vorm van schokdemping zoals bij een 1:1.

Naast de nadelige gevolgen van een stijgende en dalende luchtdruk en temperatuur , denk hierbij weer aan een ballon voor de effecten....

Wat je wil is een zo constant mogelijke band onder alle omstandigheden ongeacht weer en temperatuur.... Dat bereik je dus met gevente banden/velgen en de juiste compound foam , die reageren ongeacht temperatuur en weer altijd hetzelfde ;)
 
Das nu dus bekend :rolling:

Er is voor zover ik weet maar 1 modelauto die geleverd wordt/werdt met opblaasbare banden...

Dat is de MCD Monster , die wielen/banden waren uitgevoerd met een auto ventieltje zodat je de banden op een gewenste spanning kon brengen.

Dan heb je het echter wel over banden van 20~21 cm doorsnee en een auto van een kilo of 15 zomaar. Dat reageert al heel anders als een Revo of willekeurige andere 1/10~1/8.
 
Heb weer genoeg info :D, en idd ook wat geleerd ;). Hou het gaatje lekker open en laat de banden nu nog even dicht, schuif wel ietsje naar links daar is het terrein over het algemeen gras :mrgreen:.
 
Jij staat alleen maar stil bij het opbollen ..... Das niet het enige wat een rol speelt :!:

De compressie van een band onder het rijden vergeet je en die is nog veel belangrijker.....

Op het moment dat jij de auto gewoon neerzet wordt de ruimte in je band al kleiner en stijgt je inwendige luchtdruk dus al bij een compleet afgedichte band.

Hoe verder die compressie gaat hoe hoger de druk in de band zou worden. En dat is bij onze auto's dus juist niet wat je wil want daardoor krijg je het effect van een samengeknepen ballon en wordt je band en daarmee auto onverspelbaar.

Door het geringe gewicht van onze auto's werkt een compleet afgedichte band meer als een springkussen ipv een vorm van schokdemping zoals bij een 1:1.

Naast de nadelige gevolgen van een stijgende en dalende luchtdruk en temperatuur , denk hierbij weer aan een ballon voor de effecten....

Wat je wil is een zo constant mogelijke band onder alle omstandigheden ongeacht weer en temperatuur.... Dat bereik je dus met gevente banden/velgen en de juiste compound foam , die reageren ongeacht temperatuur en weer altijd hetzelfde ;)

Kijk, dat is wat ik wilde bereiken, de goeie onderbouwing voor een stukje theorie die we maar al te graag napraten. En inderdaad een sticky waard want deze uitleg ben ik in al die 156 paginaas niet tegengekomen.

Ajuus
Emiel
 
Hoe verder die compressie gaat hoe hoger de druk in de band zou worden. En dat is bij onze auto's dus juist niet wat je wil want daardoor krijg je het effect van een samengeknepen ballon en wordt je band en daarmee auto onverspelbaar.

Door het geringe gewicht van onze auto's werkt een compleet afgedichte band meer als een springkussen ipv een vorm van schokdemping zoals bij een 1:1.


Ik denk dat een nog groter probleem bij een helemaal afgedichte band is, dat deze wil uitzetten door z'n eigen gewicht (gezien de banden geen canvas hebben. )
Doordat ze uitzetten, en er geen lucht bij kan komen aan de binnenkant zal die op sommige plaatsen naar binnen getrokken worden, en krijg je een heel erg on-ronde band.


PS:is hier iemand op het forum die een RPM true-track setje op de Revo heeft gezet? wat zijn daar de bevindingen van?
 
Ik denk dat een nog groter probleem bij een helemaal afgedichte band is, dat deze wil uitzetten door z'n eigen gewicht (gezien de banden geen canvas hebben. )
Doordat ze uitzetten, en er geen lucht bij kan komen aan de binnenkant zal die op sommige plaatsen naar binnen getrokken worden, en krijg je een heel erg on-ronde band.


PS:is hier iemand op het forum die een RPM true-track setje op de Revo heeft gezet? wat zijn daar de bevindingen van?

En daarom tapen we onze banden, tenzij je wilt dat je auto wat sneller gaat want dat is dan het enige voordeel van opbollen ;-)

Ajuus
Emiel
 
Tapen is alleen geen duurzame oplossing. Laat na een tijd altijd weer los, en kun je je wielen weer loskoken etc.
Ik heb in het loopvlak van m'n banden gewoon een paar gaatjes gemaakt met een riem-tang. De banden netjes verlijmd en de gaten in de velgen dicht gemaakt.
Ik kan m'n auto gewoon vasthouden, en vol-gas geven (op 6s lipo.) En er gebeurt niks schokkends. wielen blijven mooi zuiver draaien, worden alleen 1,5x zo groot. (heb het hier niet over de originele banden, maar Hong Nor "The-X" bandjes trouwens. )
Die banden heb ik zoveel gebruikt dat de inserts er nu aan ploddens in liggen. Profiel is nog lang niet versleten, en de banden zijn nooit losgekomen van de velg.
Ik vind gewoon een paar nette ronde gaatjes in de band maken dus gewoon een perfecte oplossing. ;) Heb er zelf iig nog nooit problemen mee gehad.
 
gaatjes in de banden heeft geen effect op meer of minder op bollen van de band.

De gaatjes is voor water en zand eruit te slingeren. Al kan je je hier ook nog wel wat bij afvragen. Als je de gaatjes in je velgen niet dicht maakt heeft het namelijk ook geen nut om gaatjes in de band te maken. Het zand wat via de gaatjes in de velg binnen komt kan niet gemakkelijk aan de andere kant van het foam komen, voor water is dit al lastig, dus met zand is het bijna onmogelijk.

Denk als je gaatjes in de band maakt kan je het beste in de velg dicht maken. Maarja, zo zijn er zoveel meningen ;).
 
Dat heb ik er toch staan, gaten in de velg dicht gemaakt..

Ik heb ook nooit beweerd dat het helpt tegen opbollen van de band. Moet eerlijk zeggen, ik heb baloonen nog nooit een probleem gevonden. zolang de wielen maar mooi zuiver rond blijven gaan en niet alle kanten op beginnen te trillen, kun je er perfect mee rijden.
 
Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort een e revo brushless met een mmm motor kopen. Ik ga hem denk ik kopen bij rcboca.com. Maar ik had nog een paar vragen over de lader. En over de accu’s
1. Hoeveel accu’s moet ik kopen om een hele poos te kunnen rijden? Er zitten al 2 accu’s bij 2 van 3000 mah. Ik denk zelf nog 2x 2s traxxas lipo’s erbij van 7600 mah.
2. Ik denk dat ik voor deze lader ga: iMax B6 Twin Pro Balance Charger is dit een goede? Zo ja wat voor een voeding moet hierbij. Ik heb al veel op google gezocht maar dit kan ik net niet vinden. Ik neem aan dat hier al een balancer in zit?
3. Ik heb ook nog 1 vraag over iets anders heb ik er nog dingen bij nodig voor het onderhoud zoals olie of zoiets? En ik was van plan om er gelijk reserve spullen bij te kopen voor wat vaak kapot gaat of kan ik beter niks kopen?

Dit is mijn lijstje: Traxxas e revo 1/8
Wheelie bar
Set straatbanden
Sway bar kit is dit nodig?
Lipo’s
Lader
Cooler mmm motor

Sorry voor het lange bericht maar ik kom er echt niet uit.
Groetjes E revofan
 
Heb ik een aantal vragen terug, waarom bij rcboca ( $728 excl verz excl douane etc )
Wil jij heel erg van je geld af zou ik idd de traxxas accu's kopen.
Heb je echt goed gezocht in dit topic ( zoeken in deze discussieknop bv met "welke accu's ")
En als je googled naar die lader zul je vast wel te weten komen of deze een balancer heeft.

Goede straatbanden, proline road rage, deze hebben meer grip als de hpi phaltlines

Verder zou ik pas wat vervangen als er iets kapot gaat, en dan voor een upgrade.
( iemand zou de startpost eens moeten updaten met de handige hopups etc )
 
Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort een e revo brushless met een mmm motor kopen. Ik ga hem denk ik kopen bij rcboca.com. Maar ik had nog een paar vragen over de lader. En over de accu’s
1. Hoeveel accu’s moet ik kopen om een hele poos te kunnen rijden? Er zitten al 2 accu’s bij 2 van 3000 mah. Ik denk zelf nog 2x 2s traxxas lipo’s erbij van 7600 mah.
2. Ik denk dat ik voor deze lader ga: iMax B6 Twin Pro Balance Charger is dit een goede? Zo ja wat voor een voeding moet hierbij. Ik heb al veel op google gezocht maar dit kan ik net niet vinden. Ik neem aan dat hier al een balancer in zit?
3. Ik heb ook nog 1 vraag over iets anders heb ik er nog dingen bij nodig voor het onderhoud zoals olie of zoiets? En ik was van plan om er gelijk reserve spullen bij te kopen voor wat vaak kapot gaat of kan ik beter niks kopen?

Dit is mijn lijstje: Traxxas e revo 1/8
Wheelie bar
Set straatbanden
Sway bar kit is dit nodig?
Lipo’s
Lader
Cooler mmm motor

Sorry voor het lange bericht maar ik kom er echt niet uit.
Groetjes E revofan


Heb zelf de E/Revo net 2 weekjes, ben zelf ook nog op zoek naar goede banden voor op de straat of op het asfalt. Dus als iemand idd nog een goede tip heeft.

De wheelie bar is wel een aanrader, de sway bar kit heb ik ook erop gedaan maar merk niet echt een verschil.
De lader die ik heb is de Maxxtrax 680 Lader, icm 2x Maxxtrax 2x 4200Mah 3S 11.1V 30C hier ben ik heel erg tevreden over.
Heb ook Castle link en program card, maar daar doe je niet echt heel veel mee.

Heb al de standaard 68? T spurgear stuk gereden, er zit nu de 54T die er extra bij zit op, en een achter aandrijf as was moeilijk aan het doen, maar ik had de stalen hop-up Traxxas assen al gekocht, dus die zitten er nu op achter, misschien ook iets om naar te kijken?
Heb de ruimere (extra bijeleverde) stering link erop gezet zodat hij nog scherpere bochten kan maken (bij lage snelheid)

Dus een extra spur gear is wel handig, en misschien stale assen?
 
Back
Top