werk jij bij de kwik-fit ofzo ,damn jij weet van banden!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja dan gaan ze meer stuiteren... Op het moment dat je je banden compleet afdicht krijg je dat ook zodra je de auto neerzet of je een flinke landing maakt.
De ruimte waarin de aanwezige lucht zich bevindt wordt op dat moment kleiner met als gevolg dat automatisch de druk verhoogt... Je blijft tenslotte dezelfde hoeveelheid lucht houden alleen de ruimte wordt kleiner.
Nope dat wordt niet opgevangen... Daarvoor zijn de dempers niet toereikend en het gewicht van de auto gewoon te gering.
Bij een 1:1 is die gehele dynamiek anders omdat je dan met veel meer gewicht werkt.
Een compleet afgedichte band heeft altijd een interne druk , gewoon die van de atmosfeer waarin deze gelijmt is.... Gevolg is dat je band met een stijgende of dalende luchtdruk en temperatuur daar dus last gaat krijgen...
Jij staat alleen maar stil bij het opbollen ..... Das niet het enige wat een rol speelt :!:
De compressie van een band onder het rijden vergeet je en die is nog veel belangrijker.....
Op het moment dat jij de auto gewoon neerzet wordt de ruimte in je band al kleiner en stijgt je inwendige luchtdruk dus al bij een compleet afgedichte band.
Hoe verder die compressie gaat hoe hoger de druk in de band zou worden. En dat is bij onze auto's dus juist niet wat je wil want daardoor krijg je het effect van een samengeknepen ballon en wordt je band en daarmee auto onverspelbaar.
Door het geringe gewicht van onze auto's werkt een compleet afgedichte band meer als een springkussen ipv een vorm van schokdemping zoals bij een 1:1.
Naast de nadelige gevolgen van een stijgende en dalende luchtdruk en temperatuur , denk hierbij weer aan een ballon voor de effecten....
Wat je wil is een zo constant mogelijke band onder alle omstandigheden ongeacht weer en temperatuur.... Dat bereik je dus met gevente banden/velgen en de juiste compound foam , die reageren ongeacht temperatuur en weer altijd hetzelfde![]()
Hoe verder die compressie gaat hoe hoger de druk in de band zou worden. En dat is bij onze auto's dus juist niet wat je wil want daardoor krijg je het effect van een samengeknepen ballon en wordt je band en daarmee auto onverspelbaar.
Door het geringe gewicht van onze auto's werkt een compleet afgedichte band meer als een springkussen ipv een vorm van schokdemping zoals bij een 1:1.
Ik denk dat een nog groter probleem bij een helemaal afgedichte band is, dat deze wil uitzetten door z'n eigen gewicht (gezien de banden geen canvas hebben. )
Doordat ze uitzetten, en er geen lucht bij kan komen aan de binnenkant zal die op sommige plaatsen naar binnen getrokken worden, en krijg je een heel erg on-ronde band.
PS:is hier iemand op het forum die een RPM true-track setje op de Revo heeft gezet? wat zijn daar de bevindingen van?
Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort een e revo brushless met een mmm motor kopen. Ik ga hem denk ik kopen bij rcboca.com. Maar ik had nog een paar vragen over de lader. En over de accu’s
1. Hoeveel accu’s moet ik kopen om een hele poos te kunnen rijden? Er zitten al 2 accu’s bij 2 van 3000 mah. Ik denk zelf nog 2x 2s traxxas lipo’s erbij van 7600 mah.
2. Ik denk dat ik voor deze lader ga: iMax B6 Twin Pro Balance Charger is dit een goede? Zo ja wat voor een voeding moet hierbij. Ik heb al veel op google gezocht maar dit kan ik net niet vinden. Ik neem aan dat hier al een balancer in zit?
3. Ik heb ook nog 1 vraag over iets anders heb ik er nog dingen bij nodig voor het onderhoud zoals olie of zoiets? En ik was van plan om er gelijk reserve spullen bij te kopen voor wat vaak kapot gaat of kan ik beter niks kopen?
Dit is mijn lijstje: Traxxas e revo 1/8
Wheelie bar
Set straatbanden
Sway bar kit is dit nodig?
Lipo’s
Lader
Cooler mmm motor
Sorry voor het lange bericht maar ik kom er echt niet uit.
Groetjes E revofan