E-REVO topic

Stalen assen zou een aardige upgrade zijn, spur is niet echt nodig , want die breken heeft op bovenstaande na nog nooit iemand zien doen ;-)
Turnigy accu's zijn hele beste accu's voor de prijs ( had er 4 voor 100 euro )
Stock banden grijpen goed op asfalt, maar had zelf de road rages genomen uiteindelijk.

Hallo, heel erg bedankt voor de reactie's.
Ik heb voor de traxxas lipo's gekozen omdat ik dacht dat er meer over te vinden was en dat ze beter waren. En bij rcboca leek het het goedkoopst maar ik heb vezenden en douanekosten er niet bij gerekend waar moet ik hem dan kopen bij hk ofzo? Ik denk trouwens dat ik voor de nanotech lipo's ga. Alleen 1 vraag 2x2s of 2x3s? Dan doe ik er ook een turnigy lader bij. Of mischien 2 2s lipo's en 2 3s lipo's. Ik neem er dan ook wel een set straatbanden bij.
P.s. Ik moet wel solderen op de lipo's of niet ik ben namelijk nogal bang dat ik dat verpruts.
Groetjes

Lipo's bij HK , nanotech hoor ik niet de meest geweldige verhalen over, maar heb dat niet uit eigen ervaring.
2x2s en 2x3s is een goede keus, 5000mah 30c bv.
De revo kun je bv ook 2e hands nog nemen, er staan vaak hele goede te koop, incl al een paar hopups. En zo hou je nog een boel geld over voor bv de accu's, sterkere single servo en straatbanden.

Iemand ervaring met Maxxtrax Lipo 11.1V 3200Mah uitgevoerd in een hardcase.
Hoelang zou ik hiermee on the beach kunnen cruisen?
Is deze niet te licht, dit vraag ik omdat ze bij de plaatselijke hobbyshop gezegd hadden dat 5000mah veel te zwaar zou zijn en dat hij veel te warm zou worden. Dat zal wel kloppen maar is die 3200 dan niet te licht of valt dat goed mee?
Iemand trouwens ook maxxtraxx 3s lipos?

Groensels
Ik

Het gaat erom dat je 150a totaal hebt. Bv met 5000mah 30c accu's haal je dat.
3200 kun je heel kort mee rijden, als hij al voldoende man leveren.

Tprobleem is, ik wil ze wel bij HK bestellen maar dat solderen lukt echt nie :S

Iemand ervaring met Maxxtrax Lipo 11.1V 3200Mah uitgevoerd in een hardcase.
Hoelang zou ik hiermee on the beach kunnen cruisen?
Is deze niet te licht, dit vraag ik omdat ze bij de plaatselijke hobbyshop gezegd hadden dat 5000mah veel te zwaar zou zijn en dat hij veel te warm zou worden. Dat zal wel kloppen maar is die 3200 dan niet te licht of valt dat goed mee?
Iemand trouwens ook maxxtraxx 3s lipos?

Groensels
Ik

Ik heb zelf de Maxxtrax 3s 4200 mah 30c 60c burst, die passen goed, zit een Traxxas stekker aan en rijd er omg 25 min mee.
Gewoon in NL gekocht meteen bij de auto, icm Maxxtrax lader 680. Is een aanbieding. Maar als ik me niet vergis zijn de accu's zelf 79 per stuk.

EDIT: bij mij werden deze accu's niet warm met 18 pin 68 spur, de esc 31gr en motor 69gr in het midden achterop.
Met 18 pin en 54 spur worden de accu's 24gr, de esc 43gr en de motor 59gr.

Hallo,
Ik ben heel veel verder gekomen ben van plan dit weekend de E revo te kopen. Alleen nog 1 vraag over de lipo's en de lader ik ben van plan om 2 van deze lipo's te bestellen:Turnigy nano-tech 7600mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2869 Summit/E-Revo/E-Maxx) en 2 van deze: Turnigy nano-tech 6000mah 3S 25~50C Lipo Pack is een hoger c dinges beter dan een lagere of duurt dit langer met laden ik weet namelijk niet waar de c voor staat. Maar nu mijn vraag moet ik aan de lipo’s nog een traxxas plug solderen of is een trx plug goed die zit namelijk aan de 2s lipo’s ik wil hem wel op laden met de imax dual charger lader. Oh ja ik besteed liever iets meer aan een nieuwe dan een tweedehandse auto.

Gr E revo fan

zou de normale hk lipo's kopen in plaats van de nano's. wat ik zo op internet lees over de nano's.........
solderen is trouwens niet moeilijk hoor
kijk anders filmpjes op youtube en andere instructies. of misschien dat iemand anders ze wil solderen

ik gebruik van zippy 5000mah 40c 4s maar dat kan je niet gebruike in de revo. teminste niet 1x4s
maar 40c is zeker goed. ik weet niet precies vanaf hoeveel c goed is voor de revo

Ik zou voor 5000Mah 30C of meer gaan.
Aangezien de MMM 150A vraagt/kan geven en dus ook een Lipo moet hebben die 150A kan leveren.
Ik zou dus gaan voor een 30 of het liefst een 40C 5000Mah Lipo.
Voor 5800Mah zou ik gaan voor de 30 C versie.

Ik hoop dat u er wat aan heeft,

Ruud

de connectoren moet je er zelf aan vast solderen maar dat is niet moeilijk. heb het laatst ook laten doen maar ga de volgende ook zelf solderen want ik heb ook een keer geprobeert :D. verder dus 30c minimaal en het liefst rond de 40c zoals ruudxd al zei

Bedankt voor de reactie’s. Hier heb ik zeker wat aan. N.a.v. jullie mening ga ik voor deze: 2x Turnigy 5000mAh 2S 40C Lipo Pack en 2x deze: Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo Pack deze zijn goed toch? Maar ik heb nog twee vragen. Eerste vraag: Weet iemand met hoeveel ampere ik die accu’s kan laden dan kan ik hier rekening mee houden voor de lader. Vraag 2: Weet iemand welke stekkertjes ik nodig heb om er op te solderen dit zijn de stekkertjes die er nu op zitten: Charge Plug: JST-XH
Discharge plug: 5,5mm Bullet connector. Ik denk zelf aan 1 imax dual charger weet iemand hier een goede voeding voor of kan ik beter voor een andere lader gaan?
Bedankt!
Gr E revofan

5000mah=5A
stekkers zou ik voor de ec5 gaan. die lader is wel nice en voedingen zijn iets tussen de 30 en 70 ofzo. ik zat net op een site maar weet de site niet meer te vinden. anders misschien bij het verkooptopic?

Ok super bedankt (andere meningen zijn natuurlijk ook nog welkom) Ik heb nog een vraag. Ik ben ook zo lastig ik weet het. Hier komt een hele domme vraag maar stalen assen bedoel je mee aandrijfassen hé. Daar moet ik er 2 van bestellen? Sorry dat ik zo moeilijk doe maar het is toch een groot bedrag. Als ik de erbe heb komen er vast nog wel meer vragen.
Gr E revofan

Zolang ze in de E-revo passen zijn dat goede lipo's.
De accu's kan u tot 5 ampere laden, maar zelf doe ik liever wat minder.
Voor de stekkers moet u even zoeken naar 5,5 mm bullet connector of goudstekkers.
Om de lipo's te kunnen laden heeft u ook deze nodig:

Hype Multicharge adapter 3x2S of 2x3S XH

Een normale imax of een dual is een persoonlijke keuze.

Ruud

Nog wat vergeten bedoel je 4 van deze: EC5 5mm Connector (Pair)? Ruud: 4 ampere ofzo iets toch 4,5 ff kijke. Mag ik vragen waar die multicharge voor dient?
Gr

Als je 2 lipo's gebruikt, zoals in de revo , is het beter om ze ook als set te laden.
En met dat balance board kun je twee lipo's tegelijk gebalaceerd laden.

Back