E-REVO topic

Hoi REVO rijders

Mijn zoontje heeft sinds een half jaar een E_REVO. Omdat hij niet zo'n voorzichtige rijder is heb ik een poos geleden een rollend chassie erbij gekocht voor reserve delen.

Wat blijkt nu een revo gaat eigenlijk niet kapot. Dus had ik een chassie over. Wij rijden niet op een baan maar gewoon waar het gaat en dat in meestal gewoon ergens in het veld. Nu heb ik gezien bij mijn zoon dat een revo beter door ruw terrein gaat als een vorza waar ik zelf mee rij.

Dus was de keuze gemaakt. Ik hou het extra chassie voor me zelf en ga er mee rijden. Zo gezegd,heb ik het van de winter uit elkaar gehaald en weer opnieuw gebouwd. Nu is het bijna klaar voor de zomer,het enigste dat nog ontbrak was een servo en een kap. De motor en regelaar zet ik over van mijn vorza.

De heb ik van de week gekocht op dit forum, vandaag binnen gekregen.
Het gaat om een savox SC-1268 mg. Ik had gedacht dat hij zo zou passen,maar hij is te kort. De schroef gaten lijnen maar aan één kant uit.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad. Zoja wat is de oplossing.

Ik zal in het weekend ook eens foto's plaatsen van mijn revo.

groetjes john
Niks aan doen, gewoon de oude schroeven erin draaien. Misschien dat je een beetje schade krijgt aan het oogje (buigt iets open). Verder niets

Nee, dat zal niet meevallen. In het chassis zit een verdikking in het plastic, die precies in de oogjes van de servo vallen.

servo

Bedankt voor de oplossingen.

Heeft al iemand eerder zo'n type servo gemonteerd in een revo.
Ik dacht dit type servo wel vaker wordt in een revo.

Zouden de ogen van de servo niet breken als ik er een schroef tussen door draai.

Zouden twee schroeven niet genoeg zijn om de servo op zijn plek te houden.

Groetjes
John

Ja, mijn servo paste ook niet exact. Heb de kant die het dichtste bij de hevel zat goed gecentreerd, en de andere kant met de schroeven (met grote kop) gewoon vastgezet. Onder deze schroefkop zit als ik het geoed herinner ook ietsverdikt is, zodat hij centreert in het servo deel. Nu zal die verdikking het servo oogje iets verbuigen. Heb daar nooit, maar dan ook nooit enig probleem mee gehad.

revo

Ga het maandag proberen. Ik had geen schroefjes meer liggen met breede kop,eerst maandag naar de shop en dan vastzetten

Klopt zou ook kunnen. Alleen ik heb bijna alle schroeven vervangen door rvs en nu wil ik mijn servo ook vastzetten met rvs

greetz

servo

:p:rolleyes:Bedankt voor alle goede tips. De servo zit vast één kant gewoon over de centreer punten van het chassie en aan de andere kant heb ik er een schroef met breede kop ingedraaid. Gaat nergens meer naartoe.

Ik ben het eens tot aan je bericht over wat je in zand zou willen. In zand wil je juist maximale grip hebben dus met een zwaarder diff rijden. In zand heb je namelijk al snel dat er een wieltje vrij staat waar dan met een licht diff alle power heen gaat. Gevolg, je blijft daar steken. Op een high grip terrein wil je juist een soepel diff hebben zodat je makkelijker de bochten om kan. Even om het in het extreme te trekken en daardoor duidelijk te maken, een auto met gesperd diff wil eigenlijk alleen maar rechtdoor rijden omdat het geen verschil in rotatiesnelheid van de wielen toestaat. Op asfalt betekent dat dat de auto alleen maar rechtdor wil en je hem de bocht door moet wringen. In zand het je dat probleem niet omdat het zachte zand het wringen simpel toestaat.

Test het dan maar eens...

In zand staan om het in extreme te trekken alle wielen vrij. Met zware diffs graaft de auto zich in ipv voorruit te komen.

Op astro heb je dat wringen net nodig om snel de bocht door te komen. Je wilt een voorspelbaar gedrag en een iets schuivende auto (door het rechtdoor) willen is juist goed.

Vergelijk setup sheets van een wagen op zand en eentje op astro maar eens.
Astro heeft altijd zware diffs en op zand zijn ze altijd lichter.

Met een 1/8 buggy wordt dikwijls 7-5-2 gereden op zand en 10-10-7 op astro...

Ik wil graag bullet connectors gaan solderen op mijn e-revo en mijn turnigy's.

Dus ik had de 5,5MM of 6,5MM (ik weet niet welke past) gezien van castle. Heeft iemand enig idee of deze dat aankunnen kwa stroom doorgave.

succes, de laatste mensen die ik met bullet connectoren zag fikte de boel af.
Allemaal kortsluiting, omdat ze per ongeluk de verkeerde in elkaar staken of simpelweg tegel elkaar kwamen.

Traxxas connectoren zijn goed dingen, alleen wat duurder, en lastiger met dikkere accu draden.
De gold connectoren zien er goed uit, maar dan zou ik toch uit wijken naar EC5 connectoren. Zie hobbyking bijvoorbeeld. Dan ben je het voordeligste uit, en die werken ook heel goed. Alleen moet je wel even aan die enge blauwe kleur wennen.

Traxxas connectoren zijn goed dingen, alleen wat duurder, en lastiger met dikkere accu draden.
De gold connectoren zien er goed uit, maar dan zou ik toch uit wijken naar EC5 connectoren. Zie hobbyking bijvoorbeeld. Dan ben je het voordeligste uit, en die werken ook heel goed. Alleen moet je wel even aan die enge blauwe kleur wennen.

Ik ben onlangs ook overgestapt naar EC5. Ik had daarvoor altijd Traxxas maar EC5 soldeert een stuk makkelijker en zijn een eitje om aan te sluiten. We gaan ze ook in onze gevechtsrobots gebruiken.

Ik gebruik al een paar jaar goud connectors en ik heb er geen problemen mee.
Je moet even opletten met solderen en het krimpkous er goed omheen doen...
Ik heb nog nooit sluiting gehad...

Ruud

Back