E-REVO topic

Normaal staat hij in auto-detect.
dwz dat je revo zelf zal detecteren welke lipo je gebruikt.

Ik vermoed dat je 2 lipo's van 2s gaat gebruiken? Wel als alles goed is moet de esc 4 biepjes geven ter controle (2 x 2s in serie = 1x 4s, dus vier biepjes)

Als hij dat niet doet moet je wel degelijk nog eens in je handleiding kijken hoe je hem on auto-lipo moet zetten

Mamba monster in de e-revo staat altijd uit de fabriek (mits er geen fabrieksfout is) in auto-detect. Wil je dit veranderen moet je een castle link of field program box kopen.

Als ik deze lipo aanschaf hoe zit het dan met de voltage?
Op de esc staat 16.8v en de lipo is 7.4v is dit dan niet te ligt voor de Revo?

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 40C Lipo Pack (DE Warehouse)

En wat voor een maat kan je zonder problemen kwijt?
Kwam deze ook tegen, de maat past wel maar hoe zit het dan met de ventilatie?
Kan hij zijn warmte wel genoeg kwijt?
Met wat voor maten rijden jullie maximaal ?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11928__Turnigy_nano_tech_4000mah_4S_25_50C_Lipo_Pack.html

Laatst bewerkt:
Je moet met 2 lipo's rijden.
Als het goed is zet de ESC de lipo's in serie en krijg je het dubbele voltage.

Groeten,

Ruud

Nee dat kan gewoon, je Esc kan maximaal tot 16,8Volt, terwijl de minimale spanning die de esc nodig heeft maar 7,2V is (KLIK). Voor de maat moet je gewoon opmeten wat in het lipo bakje past. Zelf rij ik met 5000x30C 2S accu's (brushless).

Ook voor de ventilatie hoef je je niet zorgen te maken. Bij mij heb ik schuimpjes zitten om me accu naar beneden te houden en dat blokkeert een stuk van de ventilatie, en nog steeds blijven mijn accu's 40-45 Graden.

Edit: Wat ruud al zegt, je moet wel 2x2S gaan rijden

Oke, bedankt het gaat dus wel om 2 stuks daar was ik al achter ;)
Zat aan 2s of 3s te denken, die van mij is niet Brushles. Ben wel aan het kijken om er een Dewalt 14.4V motor in te zetten, voordeel hier van veel power.
Niet zoveel als de Mamba maar wel veel goedkoper en de borstels zijn te vervangen, dit laatste kan niet bij de Titans.

Heb er genoeg filmpje met how to`s op youtube gezien.

Hmm dat snap ik, maar hoe kan het dan dat ik ze tegen kom op youtube met 3s tot zelfs 5 of 6s. en dat zijn niet allemaal mamba`s ?

Kan je ze parallel zetten ?

Ja je kan ze in parallel zetten. Als je dat doet verdubbel je, je rijtijd.
Voor een e-revo brushed (stock regelaar) is max: 4S (dus 2x2S).

1S= 3,7Volt.

Met 5S zou je regelaar nog kunnen werken maar ik zou het risico niet nemen.

Juist 4s dus, weet je ook hoe je ze parallel kunt zetten. Want de regelaar heeft 2 aansluitingen, of kan je er 1 gewoon los laten en zijn ze intern aan elkaar verbonden?

Gr. Peter

Ik zou je accu's niet in parallel zetten. Mede omdat in je lipo bakje max 3S per kant past. Als je dan 2x3S in parallel gaat zetten rij je maar op 11.1 volt wat aan de lage/langzame kant (standaard accu's gaan sneller).

Standaard heb je 2 connectoren (1 voor elke batterij). 1 connector gaat op de '+' van de regelaar, de andere gaat op de '-' van de regelaar. Onderling zijn de connectoren verbonden op de '+' en '-' pool. Ze staan dus in serie. Als je het toch in parallel wilt zetten moet je het om gaan solderen KLIK (linker plaatje).

Een andere optie is één accu te gebruiken. Je kunt dit doen door een jumpertje op de ongebruikte stekker te zetten. Men neme een losse accu stekker en een kort draadje. Verbind de + en de - n het stekkertje, en je rijdt op je 3 s accu.
Accu's parallel zetten kun je beter niet doen. Voor de balans in de auto kan je er gewoon een losse accu in de andere accubak steken.

Hey, heb vandaag (eindelijk) mijn castle field link ontvangen.
Mijn vraag was nu, zijn er dingen die ik nu best aanpas nu ik dit heb om de rijstijl, snelheid, etc. te optimaliseren?

Ik wilde ook nog Es' weten, als ik mijn zender instel op 30/70, dan remt hij direct als ik het gas loslaat. Is dit normaal en kan dit ook aangepast worden met de FL.

Hopelijk kan ik vnv ff doe castle link checken als ik wat tijd krijg van mijn vriendin ,S

Volgens mij moet hij gewoon op de 50/50 staan, dus zou daar gewoon vanaf blijven.
En de rijstijl is voor iedereen anders, dus dat zul je zelf een beetje moeten uitvinden.

Als je hem op 70/30 zet zonder te calibreren gaat ie direct remmen inderdaad.... Omdat je neutraal instellign dan niet meer klopt.

Als je de 70/30 wilt gebruiken moet je eerst opnieuw calibreren zodat de regelaar weet wat neutraal is.

Voordeel van de 70/30 is dat je gasweg wat langer wordt en je dus makkelijker met meer gevoel kan rijden.

Ok...dan laat ik hem gewoon op 50/50 staan. Zal het veiligste zijn want calibreren heb ik nog niet gedaan.
Dus die field link was niet echt een nuttige aankoop ? :)

Back