E-REVO topic

... enne hoe werkt dat precies om de verhouding te berekenen??? ...
Twee handige rekentooltjes
www.ScriptAsylum.com
-> RC calculations
rccalculations.jpg


-> gears


Het electrical menu is ook zeer nuttig voor e-volk. Toevoegen aan favorieten?
 
Er is een vraag topic voor, maar omdat niet iedereen daar leest vraag ik het hier ook maar even.
Heb laatst een brushed Revo voor mijn zoon aangeschaft, en nu ben ik aan het kijken voor een Mamba versie voor me zelf.:D
Ik zoek iets met een richtlijn van 350 tot 400 euro, als iemand iets weet of heeft laat het me maar weten.

Peter
 
die zijjn voor zo weinig niet nieuw te krijgen.
de normale prijs van een e-revo BE is ong. 600-700 euro.
kijk anders naar tweedehandse ERBE's of in het buitenland.
 
ik weet niet of het toeval is maar ik kwam zonder echt te zoeken dit tegen:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die had ik al gezien, zelfs al ovb gekocht. Helaas is er bij hem in de schuur ingebroken, en zijn er een paar auto`s waaronder de revo verdwenen. :(
 
Het is wel geen brushless maar gister een Revo erbij gekocht.
Maar zelf er wel een Brushless van, of eerst een projectje met een Dewalt 14,4 v motor :D
 
Hee Marijn,

Bij PKracing hebben ze er nu 2 tekoop staan!
www.pkracing.nl
Dan naar gebruikt, hebben ze voor 475 euro dacht ik met een paar lipo accu's en een lader :) Zat een mamba setje in als ik het nog goed onthouden heb.. :D


Edit: Ohh sorry, laatste reactie niet gelezen haha. Daar zit dan wel een Mamba Monster regelaar bij en de standaard motor, en 4lipo accu's inc lader! Maar succes met je aankoop :)
 
Era alu rocker arms

Heeft er iemand hier ervaring met de New Era Models rocker arms front en rear en is de rear swaybar nog te monteren?
Of hoe is de kwaliteit over het algemeen van New Era Models?

Heb al het nodige gezocht maar er nog niks over kunnen vinden.
 
hallo ,
welke olie moet er op de differetielen ?
ik heb gelezen van 30 K en 50 K , wat is het verschil?

grtz drixels
 
@Drixels, ik zou ook ffe je o-ringen controleren. De o-ringen zijn namelijk niet een super kwaliteit. Zo heb ik al een paar keer zonder olie in mijn diffs gereden.
 
De dikte van de olie

Knuppel....

Met 30k ga je een veel soepeler diff krijgen dan met 50k. Hoe lichter de olie hoe meer diffwerking je krijgt en hoe beter de krachtverdeling over de wielen.

Met dikke olie ga je je diff meer sperren en meer power rechtstreeks doorgeven aan de wielen.

Op zand wil je over het algemeen 'lichte' diffs, op astro (high grip) 'zware' diffs omdat je op astro veel power kwijt kunt en op zand niet.

Om je dichtingen iets beter te krijgen, kan je je dichtingen insmeren met bv 50k olie zodat er een film op de dichting zit.
 
ik heb nu op alles 3O k gesmeerd , en waar zitten de O -ringen precies ?
ik ben nogal een noob op gebied van namen :D
 
Knuppel....

Met 30k ga je een veel soepeler diff krijgen dan met 50k. Hoe lichter de olie hoe meer diffwerking je krijgt en hoe beter de krachtverdeling over de wielen.

Met dikke olie ga je je diff meer sperren en meer power rechtstreeks doorgeven aan de wielen.

Op zand wil je over het algemeen 'lichte' diffs, op astro (high grip) 'zware' diffs omdat je op astro veel power kwijt kunt en op zand niet.

Om je dichtingen iets beter te krijgen, kan je je dichtingen insmeren met bv 50k olie zodat er een film op de dichting zit.


Ik ben het eens tot aan je bericht over wat je in zand zou willen. In zand wil je juist maximale grip hebben dus met een zwaarder diff rijden. In zand heb je namelijk al snel dat er een wieltje vrij staat waar dan met een licht diff alle power heen gaat. Gevolg, je blijft daar steken. Op een high grip terrein wil je juist een soepel diff hebben zodat je makkelijker de bochten om kan. Even om het in het extreme te trekken en daardoor duidelijk te maken, een auto met gesperd diff wil eigenlijk alleen maar rechtdoor rijden omdat het geen verschil in rotatiesnelheid van de wielen toestaat. Op asfalt betekent dat dat de auto alleen maar rechtdor wil en je hem de bocht door moet wringen. In zand het je dat probleem niet omdat het zachte zand het wringen simpel toestaat.
 
Hoi REVO rijders

Mijn zoontje heeft sinds een half jaar een E_REVO. Omdat hij niet zo'n voorzichtige rijder is heb ik een poos geleden een rollend chassie erbij gekocht voor reserve delen.

Wat blijkt nu een revo gaat eigenlijk niet kapot. Dus had ik een chassie over. Wij rijden niet op een baan maar gewoon waar het gaat en dat in meestal gewoon ergens in het veld. Nu heb ik gezien bij mijn zoon dat een revo beter door ruw terrein gaat als een vorza waar ik zelf mee rij.

Dus was de keuze gemaakt. Ik hou het extra chassie voor me zelf en ga er mee rijden. Zo gezegd,heb ik het van de winter uit elkaar gehaald en weer opnieuw gebouwd. Nu is het bijna klaar voor de zomer,het enigste dat nog ontbrak was een servo en een kap. De motor en regelaar zet ik over van mijn vorza.

De heb ik van de week gekocht op dit forum, vandaag binnen gekregen.
Het gaat om een savox SC-1268 mg. Ik had gedacht dat hij zo zou passen,maar hij is te kort. De schroef gaten lijnen maar aan één kant uit.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad. Zoja wat is de oplossing.

Ik zal in het weekend ook eens foto's plaatsen van mijn revo.

groetjes john
 
Back
Top